Režie:
John FrankenheimerKamera:
Robert FraisseHudba:
Ilja David CmíralHrají:
Robert De Niro, Jean Reno, Natascha McElhone, Stellan Skarsgård, Sean Bean, Skipp Sudduth, Michael Lonsdale, Jan Tříska, Jonathan Pryce, Ron Perkins (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Studená válka je možná u svého konce, ale nové světové pořádky dávají vzniknout skupině tajných nájemných žoldáků zaměstnaných lákavou nabídkou. Tito lidé, známí jako Ronin, se setkávají ve Francii u tajemného klienta kvůli zdánlivě rutinní práci - krádeži aktovky. Jednoduchá mise se ale stane velmi nebezpečnou, když i ostatní organizace z podsvětí začnou usilovat o stejný cíl..., a aby skupina Ronin mohla zdárně dokončit svou práci, musí udělat něco, co dosud bylo jejím členům cizí...začít si důvěřovat! (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (498)
Neuvěřitelně stylový film, skvělé obsazení, evropská oldschool akce - a velmi mě zaujala Beanova role, která vybízela ke sklouznutí do škatulky, ale nakonec se ve filmu už vůbec neobjeví. Snímek, který má z mého pohledu jen málo konkurentů. Určitě jeden z nejlepších akčních filmů devadesátých let. 90% ()
"Už jsem operoval apendix čajovou lžičkou." Tak s tím nemám zkušenosti, ale auto už jsem řídil, občas si zastřílím a záda si taky celkem umím krýt. Jen to neumím udělat všechno najednou a v tak zběsilým tempu jako roninové Sam s Vincentem. Mě to s nimi vždycky bavilo, protože tady jde o přátelství, princip a adrenalin, což jsou ingredience, který mi vždycky chutnaly. Jen už jsem zapomněl, co jsem to vlastně strčil do toho kufru, že se o něj všichni tak perou. ()
Soundtrack Elia Cmiral: 1. Ronin Theme ,2. Team Assembles ,3. A New Friendship ,4. The Case ,5. The Exchange ,6. The Getaway ,7. Thank You ,8. Metro ,9. Sam and Spencer ,10. Safehouse in Nice ,11. Carousel for Little Tamao ,12. Taking Photos ,13. Et Toi, Comment Ca Va? ,14. Passion ,15. This Is the Day ,16. Sinister Gregor ,17. Arles ,18. Gunfight at the Amphitheater ,19. The Girl Sold Us Out ,20. You Can't Kill Me ,21. The Ronin Myth ,22. Wrong Way ,23. Sam Goes for the Case ,24. I Came for Seamus ,25. You Are a Dead Man ,26. Good Knowing You , ()
Tahle mise šilhá po tajemném kufříku, o jehož obsahu nikdo nic neví. Ideální typ do týmu je ten, který se nebojí, moc se neptá a plní si své. Odborníci na zbraně, výbušniny, strategickou přípravu a elektronické systémy, kteří si za tučnou odměnu rádi zastřílí v ulicích Paříže nebo zazávodí v uličkách Nice. Ve stylu špionážních thrillerů se uznávaný John Frankenheimer rozhodl, že to těm mladým ještě jednou natře. O výsledku mi dovolte ale lehce pochybovat. Může za to hlavně překombinovaný a v lecčems nedotažený scénář s délkou, která se zdá být delší než oněch 122 minut. Moc bych chtěl dát téhle stylové jízdě s evropskou atmosférou v americkém stylu čtyři hvězdy, ale necháme to takhle!! ()
Akční krimithriller ze staré školy, v němž je pečlivé budování atmosféry dlouhými bezeslovnými scénami, svědčícími o dokonalém ovládnutí mizanscény, přinejmenším stejně důležité jako následná akce (stejně jako u Hitchcocka přitom vůbec nevadí, že o objektech, které ono napětí generují, zde konkrétně o kufříku, nezvíme v zásadě nic podstatného). Ta rovněž po evropsku sází více na realismus a práci s prostorem než na rychlé střihy. Automobilové honičky patřily minimálně do druhého Bournea k tomu nejlepšímu od Francouzské spojky. Frankenheimer neodbývá ani psychologické prokreslení postav, takže nesledujeme jenom ploché figurky, jak bývá u heist movies časté. V druhém plánu Ronin funguje jako melancholické zamyšlení nad údělem novodobých samurajů, kteří jsou pouhými pěšáky v neprůhledných hrád jejich pánů, čím je také opodstatněné výrazné zvolnění tempa v druhé polovině filmu. Ronina po druhém zhlédnutí řadím mezi cinefilní slasti, jejichž výskyt v současné kinematografii je kromobyčejně vzácný - film velmi zábavný, velmi chytrý, řemeslně precizní. 85% Zajímavé komentáře: Isherwood, tron, Adman, Indy ()
Galerie (59)
Zajímavosti (30)
- Kvůli vytvoření ponuré atmosféry filmu nenosí žádní herci ani komparz žádné výrazné oblečení ani doplňky. (Caaslav)
- V Hollywoodu tehdy prakticky neznámý hudební skladatel českého původu Ilja David Cmíral (v titulcích uvedený jako Elia Cmiral) později vyprávěl, jak se k tak zásadní práci dostal: "Z Ronina odešel Jerry Goldsmith a produkce zadala hudebnímu řediteli MGM, aby dal dohromady seznam skladatelů první ligy, kteří jsou okamžitě k dispozici. On tam napsal tři jména a pak mě, protože znal moji muziku a líbila se mu, i když to byla hudba, která by k takovému filmu vůbec nešla. Ale měl kuráž na to, aby na ten seznam napsal úplně neznámého člověka, který za sebou neměl žádné výsledky, nic." Kupodivu nepřišel v úvahu až poté, co ona trojice odmítla: "Všichni mohli! Měl jsem schůzku s režisérem Johnem Frankenheimerem jako první a požádal jsem ho, ať mi dá kousek filmu, že mu nezávazně složím takové demo. Udělal jsem ho, líbilo se mu, všechny ostatní schůzky odvolali a za dva dny jsem seděl s Frankenheimerem ve střižně. Ronin je film asi za 65 milionů. U kategorie filmů od řekněme 25 milionů nahoru nemá žádný skladatel bez předchozích výsledků šanci. Když nemáš výsledky, nedostaneš film, když nedostaneš film, nemáš výsledky. Není z toho úniku, člověk si musí najít nějakou skulinku. Na seminářích se mě studenti ptají jakou skulinku. To může být něco podobného, jako jsem zažil já s Roninem, můžete třeba randit s dcerou producenta, chodit hrát golf nebo do tělocvičny, je to všechno o tom být ve správnou dobu na správném místě. Proto jim vždycky říkám jednu věc: Rozmyslete si, jestli to skutečně chcete dělat. Ten sen se může stát skutečností a pak jednoho dne budete plakat, protože tenhle život je strašně tvrdý. Ta práce je dobře zaplacená, ale nemilosrdná. Hudba se vymění, film není úspěšný. Je to velký boj dostat se mezi ty vyvolené a nejde přitom jenom o muziku. Hlavně je to politika a pak někde na konci eventuálně trošku té hudby. Hrozná loterie. Tím ale nechci nikoho deprimovat, říkat, že to není možné, protože výhry jsou veliké. Když jsem seděl ve studiu v Londýně a osmdesátičlený orchestr se sborem hrál moji muziku, no tak to by člověk brečel. Týden jsem natáčel s jedním z nejlepších orchestrů na světě. Taková odměna pak stojí za všechno to odříkání a dřinu." (NIRO)
- Kameramanův odraz v zrdcadle je možno zachytit v okamžiku, kdy Sam (Robert De Niro) s Vincentem (Jean Reno) probíhají šatnou hokejového kluziště, na němž se koná krasobruslařské představení. (Conspi)
Reklama