Reklama

Reklama

Den poté

  • USA The Day After Tomorrow (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Od režiséra filmu Den nezávislosti přichází film plný napětí, akce a ohromujících speciálních efektů. Globální oteplování zapříčiní počátek nové doby ledové, tornáda srovnají se zemí Los Angeles, přílivová vlna zaplaví New York City a celá severní polokoule zmrzne. Klimatolog Jack Hall (Dennis Quaid) musí projít rostoucí superbouří, aby zachránil svého syna (Jake Gyllenhaal), tváří v tvář mocnému nepříteli, s jakým se ještě nesetkal, matce přírodě! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (903)

genetique 

všechny recenze uživatele

Emmerich potvrdil svoje vízie s miernym posolstvom, ale že sa dá na spoluprácu s Greenpeaceom som netušil. Nemohol chýbať americký odkaz na rodinu, ktorý pchajú tkamer všade. Efekty sú tam, kde treba perfektné, no hluchých miest bolo viac než dosť. Mne šlo však hlavne o pobavenie a toho som sa dočkal. 80%. ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Připadá mi, že jsem se zbláznil nebo Emmerich začíná vyzrávat. Výrazně ubral patriotismu a více se zaměřil na postavy. I když se charaktery hlavních hrdinů za ty dvě hodiny zrovna závratně nezměnily, celá ta parta lidí mi padla do oka. Za veliký klad považuju vynechání postavy "tradičního remcala, který je věčně nespokojen", která "nesmí chybět" v žádném katastrofickém filmu. Úchvatná práce trikařů a zajímavě napsané postavy mě tak vtáhly do děje, že jsem si přál, aby měl Den poté alespoň čtyři hodiny, v nichž by se jednotlivé osobní příběhy mohly pořádně rozvinout. Nemůžu si pomoct, ale opravdu mi Den poté připadá jako dvouhodinový začátek něčeho mnohem většího. Jsem zvědavý, co Emmerich předvede příště. ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $125miliónovTržby USA $186,740,799Tržby Celosvetovo $556,319,450║ len za premiérovú tržbu v USA sa suma vyšplhala na pekných $68,743,584, katastrofy do kín priťahujú o tom niet pochýb _Roland Emmerich sa snaží tváriť týmto filmom vážne ale to by to asi nesmel režírovať on, ale niekto zdatnejší čo vie s postavami budovať príbeh, emócie, ... našťastie napätie tu ako tak funguje, aj keď ho zas nie je nejako moc, hlavnou devízou sú triky a zvuk, a tým pádom môžem povedať, že bola dobrá voľba vidieť to v kine na veľkom plátne, lebo práve takéto filmy sú preň ako stvorené a úplne ináč vyznejú, než na malej obrazovke televízora. Takže za v celku príjemný zážitok z kina nemôžem z mojej strany dať menej než pekných "uspokojivých" 80%. Po vydarenom Patriotovi v celku vydarení katastrofický film. /videl v kine: 80%/ ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Typicky americký film typicky německého režiséra. Emmerich je mistr nadupaných rozpočtů a velkých megalomanských apokalyptických projektů, kterými v minulosti táhl do kin miliony diváků a za které mu kritika leckdy uštědřila nemilosrdné rány. Den poté je příkladem snahy ukázat lidem to co nechtějí vidět tak, aby se to vidět v budoucnu báli. Ač to vypadá jako veliká utopie a zase nějaká ta maškara v hollywoodském střihu, tohle je možná realita. To, že se obal Země kazí jak otevřené sardinky ve vedru je fakt, to že tomu nedokážeme zabránit je taky fakt a to, že to někdo pojal ve velkém stylu, to je buď snaha upozornit a nebo vytáhnout z toho maximum komerce. Už samotný úvod a hutný hudební doprovod skladatele Haralda Klosera, skvělá dynamická kamera a dobře naplánovaná výprava film slušně rozjíždí. Škoda že se za polovicí láme do zívačáku druhdy protkaného jakýms takýms dozvukem předešlé akce. Film má samozřejmě tytéž mouchy jako další Emmerichova díla, tudíž některá hluchá místa, pokusy o přílišný patriotismus, sentimentální mentálnosti a leckdy zbytečně přeefektované scény. Někdy sem si říkal, jestli on už to nedělá naschvál, že mu z digitalizace asi ruplo v bedně a i zvířata by rád překopal k obrazu svému. Ale to celé vede k jedinému závěru, že když nezačneme jednat, tak stejně jako koukáme s otevřenou pusou na megalomanské akční výjevy, budeme jednou koukat až se tohle stane realitou. Za speciální efekty dávám 80% (docela se mi líbilo šikovné dělení jednotlivých obrazů úderem blesku), za dějovou linii 60%, za pokus o nástin reality 70% a za samotné ztvárnění, slušný herecký výkon Dennise Quaida a už výše zmiňovanou kameru 70%. Sečteno a podtrženo, ač je to přeplácané (ve 3D zvuku ovšem naprosto dokonalé) dávám 4 hvězdičky. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu nic originalniho (Dej predvidatelny - chytrymu se neveri, pak uz je pozde a mocni si uvedomi svou chybu atd., orientace na Ameriku atd.) a na druhou stranu to ale vubec nevadi. Emmerich takovyhle typy filmu umi a tenhle se mu fakt poved a to katastroficky filmy moc nemusim. Prvni zhruba hodina je perfektni, vsemozny katastrofy a vcelku verohodne vedecke vysvetleni. Jenze pak uz to je horsi, film se zacne zabyvat rodinou hlavniho hrdiny a sceny jsou orientovany hlavne na lidi, misto na katastrofy a to mirne nudi. Nastesti to herci zachranujou, Emmy i Jake jsou perfektni a Dennisovi verite, ze je jak schopnej vedec, tak odvaznej fotrik. Emmerich katastrofy rozjel ve velkym a je dobre, ze dostal nejspis dost penez a tudiz triky vypadaj perfektne a jsou dost velkolepy, v tomhle zanru je to spicka. Po druhym skouknuti se mi film libil vic a musim uznat, ze to je jeden z nejlepsich katastrofickejch filmu. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (24)

  • V novembri, tri dni po začatí natáčania v Montreale, zasiahli Spojené štáty americké mohutné tornáda. Celkom 75 tornád v priebehu jedného dňa zabilo 36 ľudí a spôsobilo škody v trinástich štátoch. Pri natáčaní v Montreale produkčný tím prežil štyri mesiace rekordnej zimy s najvyššími dennými teplotami dosahujúcimi často len –25°C. (Greenpeacak)
  • Obrazové materiály o tom, jak se chová tornádo, když vtrhne do města, téměř neexistují, takže se tvůrci museli spolehnout na vlastní fantazii. Využili záběry skutečných tornád v krajině, podle nich vytvořili rozmanité počítačové modely a ty zasadili do předtočených záběrů měst. (Specs)
  • Aby mohl Roland Emmerich natočit snímek skutečně plný katastrof, musel nejdříve vyladit jeho rozpočet. Proto se ve filmu místo původně zamýšleného Mela Gibsona objevil levnější Dennis Quaid a sám režisér vykročil na tenký led výměnou desetimilionového honoráře za 10 % ze zisku. (imro)

Související novinky

MTV Movie Awards 2005

MTV Movie Awards 2005

07.06.2005

Štrnásty ročník odovzdávania filmových cien MTV Movie Awards moderovaný hercom Jimmym Fallonom sa už tradične blýskal hviezdnými menami, no zároveň sa (narozdiel od vážnych Oscarov) niesol vo veľmi… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno