Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Keď bol Gary Busey malým chlapcom, často ho jeho otec týral a bil, a tak vždy pred ním hľadal bezpečnú skrýšu na miestach, kde by mu nebol na očiach. Jedného dňa sa však vzbúril a podpálil dom spolu so svojimi rodičmi. Desať rokov potom strávil v psychiatrickej liečebni, odkiaľ ho prepustia ako zdravého. Ako bezpečný úkryt si vyhliadol prestavovaný rodinný dom, kde v podkroví vybudoval falošnú stenu a vo svojej komôrke sa cítil bezpečne. Nanešťastie, dom nezostane dlho prázdny... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (23)

tron 

všechny recenze uživatele

„Necítim sa v bezpečí.“ – „To nikto.“ Keď sa Texasan Gary Busey usmeje, spravidla i fanúšikom TROMY začne z tváre zliezať pokožka, začnú vydávať neartikulované pazvuky a zrútia sa na zem, kde sa im zrúti nervová sústava. Aj jeho relatívne kladné úlohy (PREDÁTOR 2) sú podozrivé, nevraviac o hercových čisto záporných kreáciách (pán Joshua necítiaci plameň zapaľovača - SMRTONOSNÁ ZBRAŇ, armádny transvestita - PREPADNUTIE V PACIFIKU) a hoci v posledných rokoch (s nábehom na desaťročia) začal upadať do odpadovejších projekcií (ŽOLDNIER: LÉGIA SKAZY) a dobré rodinné meno sa snaží držať už skôr podobne psychopatický syn Jake (VESMÍRNA PECHOTA, KONTAKT, IDENTITA), stále je na Garyho nie že dobrý pohľad. To určite nie. Ale jeho výrazne svojská charizma plus mínus bez veľkých problémov utiahne aj slabší film. V CUDZINCOVI V DOME (1989) stelesnil muža, ktorý bol zavretý dlhé roky v blázinci, lebo v detstve podpálil dom s rodičmi, ktorí ho terorizovali. Teraz, zdanlivo vyliečený, má čudnú úchylku na „malé, teplé izbietky“ (keď bol malý, pred bitkami sa ukrýval pod kuchynským drezom). Jednu takú nájde na povale veľkého, opusteného rodinného domu, ktorý však nezostane dlho opustený – sťahuje sa doňho žena (Mimi Rogersová) s manželom, dvoma deťmi a jedným veľmi hlúpym psom, ktorý nebude mať dlhú životnosť. Muž zostáva potichučky bývať v dobre ukrytej izbietke na pochmúrnej povale... Snímka má slabý scenár, toto všetko sme videli v podobne ladených psychologických trileroch o tom, ako šialený jedinec ohrozuje rodinu (ÚPLNE BEZVETRIE, PLAVBA, PSYCHOPAT ZO SAN FRANCISCA, RUKA NA KOLÍSKE...), našťastie je tu stále spoľahlivý Busey a mrazivý nápad o tom, čo by sa stalo, kebyže s vami X týždňov v práve kúpenom dome býva niekto cudzí a vy sa to nikdy nedozviete. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Dobrý námět, ale špatné zpracování. Trauma z dětství nikdy nevěští nic dobrého a tady to nebylo plně využito hlavně po psychologické stránce. Ona postava s tímto problémem vypadala, že si na psychopata spíše hraje, než by jím byla. Vyprávění příběhu je pomalé a břitké, takže moc ani nezaujme. Je tu i několik nelogičností, ale to se asi v tomto případě musí očekávat. Jedná se tedy o odpočinkovou nenáročnou záležitost bez atmosféry, jaká se logicky očekává. ()

Reklama

Zelda knihkupec 

všechny recenze uživatele

Tak správně naivní, hloupoučké a předvídatelné přesně něco co si pustim v telce v jednu ráno když se vrátim z prázdný hospody, přítelkyně spí, porno mi nebaví a komp než naběhne tak usnu, knihu si vezmu až do postele takže lepší než se kousat do zadnice než se mi bude chtít chnět. P.S. Půdní prostory nevlastním a sklep mi nedávno vytopily kanály takže zeje prázdnotou kde se nikdo neschová... ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Když jsem byl v tvém věku, byl jsem zvyklý, že mi lidé ubližovali.." Cizinec v domě jistě přes ten geniální primární motiv příběhu, který však zůstal zřejmě schovaný na půdě, na rozdíl od Toma Sykese, naplatí za žádnou kulervoucí pecku, on taky od režiséra Matthewa Patricka, který vypadá jako nejslabší článek štábu, nikdo nic nečekal, nicméně velecharismatická držka Gary Busey si svoji roli šíleného rapla s traumatem z dětství očividně dokonale užívá, a tlačí tak v tohle krystalicky čisté béčko vzhůru z podprůměrné šedi jako umanutý, že si ho možná zamilujete stejně jako já.. Osvědčený Lem Dobbs, který třeba pomáhal Alexi Proyasovi se scénářem k jeho kultovnímu Smrtihlavovi, mu mimochodem napsal poněkud jinou roli, či lépe řečeno komplikovanější, než na jaké jsme u něj za ta léta záporáků zvyklí, a nutno ocenit, že z této zkoušky Busey odešel se vzpřímenou hlavou.. Ani příjemně ponurá až mystická, byť typicky osmdesátková, kamera Jeffa Jura, který má vedle třeba takového Hříšného tance na svědomí i další horůrky, se mi nezdála vůbec špatná, stejně jako soundtrack Chrise Younga, který ani zklamat nedokáže.. ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Tahle televizní srágora mě přiměla zase jednou vylézt na půdu a překontrolovat si, jestli se tam skrčený mezi krabicemi neschovává nějaký houmles šmírák. Třeba by byl použitelný - přinejmenším bych ho mohla zryčet, proč místo povalování v zaprášeném bordelu to podkroví radši neuklidí, případně aby přes den hejbnul svou línou, voyeurskou prdelí, vysbíral na zahradě psí hovna a posekal trávník. Kdyby měl ovšem držku slizce ošklivou jako Gary Busey, pravděpodobně bych leknutím proskočila střechou a mimovolně nám tak vyrobila velmi improvizovaný systém Velux. Béčkové obsazení není jediným problémem filmu: téma je vyčpělé a neproběhla žádná snaha diváka něčím překvapit, postavy se občas chovají nepochopitelně kreténsky, logika hapruje (kurňa, když mi moje psice lehce zryje u plotu zahradu, všimnu si toho hned; tady mají na malé ploše hotový masový hrob a nikdo to nevidí?!) závěrečný terminátoří syndrom vzbudí maximálně útrpné pousmání a absence atmosféry "Cizince v domě" definitivně skopává do kalných vod podprůměru. Umím si představit, že s vyšším rozpočtem, kvalitními herci, odvážným režisérem a scénáristou s IQ vyšším než pokojová teplota by to šlo vytáhnout snad i k 70%, ale takhle... s přivřenýma očima 41%. ()

Galerie (19)

Reklama

Reklama