Režie:
Gregory HoblitScénář:
Toby EmmerichKamera:
Alar KiviloHudba:
Michael KamenHrají:
Dennis Quaid, James Caviezel, Shawn Doyle, Elizabeth Mitchell, Andre Braugher, Noah Emmerich, Melissa Errico, Jordan Bridges, Peter MacNeill, Michael Cera (více)Obsahy(1)
Díky atmosférickým anomáliím se policista John náhodou spojí starou vysílačkou s otcem, hasičem Frankem, který vysílá ze stejného přístroje, ovšem před třiceti lety. Varuje ho před chybou, která ho bude při zásahu v hořícím skladišti stát život, a Frank díky tomu přežije. Zásah do minulosti však má nečekaně vážné následky. Vrah zdravotních sester Nightingale totiž místo původních tří zavraždí sedm dalších, mimo jiné i Johnovu matku Lindu. Teď musí John s otcem zjistit, co se jeho přežitím změnilo, a pak rychle jednat, pokud chtějí Lindu zachránit a vraha zastavit. Frank v roce 1969 i John o tři desítky let později. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (584)
Frequency aneb thrillerové Back to the Future. I z vlhkého roští se dá vykřesat jiskra, když je vůle, tedy zvlášť když je po ruce fajn scénář. Po většinu stopáže to je 100% napětí, pátrání po vrahovi je lepší než v kdejaké krimi. Ani vteřinu jsem se nenudil, zábava byla, takže zasloužené 4*. Caviezel s Quaidem hrají slušně. Jen ten začátek je americká pohádka - když jsem viděl drsného samce se samolibým výrazem na motorce, začal jsem se bát. Naštěstí obavy rychle přešly. ()
Film, ktorý všetkú svoju silu ťaží zo svojho scenára, scenára, ktorý nemá chybu, a je tak originálny, že bol z časti určite predlohou svetovoúspešného filmu Butterfly Effect. Dej rozvýjajúce funkcie sú úplne podobné – zmena v minulosti stále prinesnie niečo iné do budúcnosti. Pre mňa vzácny klenot, ktorého štruktúra by sa mohla využívať častejšie. Určite by ma to nezačalo nudniť. ()
No jo, sci-fi a časové paradoxy, to mě vždycky zaujme. Kam se hrabou nějaké vesmírné epopeje, pro mě jsou nejlepší sci-fi tématikou právě časové hrátky. Nebudu se moc dlouze rozepisovat. Film se mi líbil přesně na 4*. Mezi klady můžu zařadit právě onen sci-fi nápad, ne zrovna jednoduchý příběh, tajemnost a napětí. K záporům filmu patří určitě konec, který byl na můj vkus až moc hnaný k dokonalosti, ale na mě to zapůsobilo spíš negativně, a také se mi nelíbilo, že se z příběhu stalo postupem času až moc velké krimi, to já moc nemusím. Zdejší hodnocení naprosto odpovídá tomu mému. 80% ()
Překvapivě dobře fungující kombinace thrilleru, sci-fi časovky a kriminálky, zaobalená do modravých výbojů silné polární záře, která umožnila spojení otce a syna vysílačkou v čase s důsledkem záchrany lidských životů a změny přítomnosti. Za sladký happy end mám ale dost chuť body zase ubrat. Filmová píseň k filmu byla nominována na Zlatý globus: http://www.youtube.com/watch?v=LQBxsMzgG6w . ()
Tenhle film mi trochu připomněl korejský Telefon a španělskou Záhadnou bouři. Odehrává se ve dvou časových rovinách, v roce 1969 a 1999. Otec a syn spolu komunikují přes vysílačku a syn se ho snaží zachránit. Otec je totiž hasič, který zahynul při požáru. Jejich činy mají ale vedlejší následky a vše se mění. Ve městě řádí vrah a v ohrožení je nejen otec, ale celá rodina. Má to pomalejší rozjezd, ale ke konci se to celkem rozjede. Pak už je nám ale docela jasné, jak to může skončit. I tak jsem si to užil je tu místy cítit napětí. Dennis Quaid se pro tu roli docela hodil. "Komunikuju se synem z budoucnosti." ()
Galerie (40)
Zajímavosti (20)
- Všechny události ze Světové série popisované ve filmu se skutečně staly. (HellFire)
- Počas prác na filme si Elizabeth Mitchell (Jules) zlomila nos. (misterz)
- Písnička, která hraje na začátku filmu, je „Heat Wave“ od Martha Reeves & The Vandellas. V 7. minutě hraje „Suspicious Minds“ od Elvise Presleyho. V 69. minutě hraje „Sookie Sookie“ od Steppenwolf. Při rvačce na WC hraje „On The Road Again“ od Canned Heat. Ve 74. minutě hraje „Sea Of Love“ od Phil Phillips. (Duoscop)
Reklama