Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Postavy této pohádky sní o lásce, ale také touží po moci. Dokážou pomáhat, milovat, ale i zrazovat. Jsou odvážní i slabošští, krásní i pokřivení. Do nejtemnější věže království byl ukryt obraz krásné panny. Objevil jej princ (J. Čenský) a rozhodl se hledat svou krásnou pannu v širém světě. Jeho vysněná Mahulena (M. Podhradská) skutečně žije a již dávno se jí o princi zdá. Princ musí překonat intriky zlé Macechy (Z. Kocúriková) a také splnit tři přání, které Mahulena vymyslela, aby se zbavila nápadníků. V roli krále, otce hlavního hrdiny, se objevuje Josef Vinklář. Na motivy klasické pohádky B. Němcové ji pro televizi adaptovala B. Šimková. Režie se ujal L. Ráža. Pohádka se natáčela na hradech Pernštejn, Bítov a Buchlov, v zámeckých zahradách v Buchlovicích, v Lednici a na Pavlovských vrších. (Česká televize)

(více)

Recenze (43)

Wishkah 

všechny recenze uživatele

Pohádka nepohádka. Jsou tam pohádkově jednoduché situace i pohádkové charaktery. A přitom je tam drsný svět kde se pro trůn vraždí. Být to herecky na vyšší úrovni, kdyby se do toho střelilo trochu víc peněz a kdyby se prohloubily charaktery postav mohlo to být velmi zajímavé. Takhle vznikla pohádka u které se děti budou nudit a dospěli se raději mrknou na jiný historický film ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Typicky rážovská zádumčivá pohádka. Stejně jako u Rážou zfilmovaného Sedmera krkavců zde máme mocichtivou příbuznou vražedkyni s mužským nohsledem, romantického prince a osudovou nevěstu s bratry - nyní ovšem ve zcela jiných konstelacích. Celkové provedení nic moc, spousta dílčích přešlapů či nedošlapů, ale tématicky čistá práce, solidně soustředěná na podstatné motivy. Královna je skvělá, princův příběh, jak má být. Už fakt, že prince hraje Čenský (s příčeskem!) a není to blbý, se musí považovat za úspěch. ()

Reklama

Mouzon 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejmelancholičtějších českých filmů vůbec (nejen v rámci svého žánru, ale i obecně). Nerad bych vyvozoval mylné závěry, ale mám pocit, že se podobně atmosférickým snímkům u nás moc nedá. Už Hřebejkovy PELÍŠKY nahrazovaly průzračnou melancholii hořko-sladkým retro stylem, který ale nemůže melancholické nálady nikdy dosáhnout, jelikož se bojí tnout do živého. Melancholie SNU O KRÁSNÉ PANNĚ se odkrývá v místech, kde dochází ke střetu reality a snu, ale paradoxně je daleko živější, jde víc "na dřeň", nemá strach ukázat život, jaký skutečně je, vizi a deziluzi. Uprostřed těchto třecích ploch se někdy ocitne každý z nás - a v tom je pravdivost tohoto filmu. SEN O KRÁSNÉ PANNĚ má i jinou hodnotu než tu pohádkovou. Je to poetická kvalita, smutek, hodně obrazových kompozic (jež upomínají na plátna starých mistrů - což se v rámci české kinematografie neděje už vůbec!). ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

K čemu ty zlé královny na konci svého středního věku touží po moci, když ji nemají komu předat? Když celý život mohly manipulovat svým partnerem a dělat si co chtěly, navíc byly zahrnovány láskou. Možná je to jen tím, že nemám panovnické ambice, ale nikdy jsem to nedokázala pochopit. Princ, kterému se intuitivně líbila krásná panna na obraze, která byla jeho matkou, jenom dokazuje všechny Freudovy teze (tak všechny ne, ale některé jistě). Že si partnerku šel vybírat podle obrazem určeného modelu je oidipáček jako z čítanky. Ty příčesky u velké části protagonistů byly opravdu příšerné. Jak jsem psala u starší veze stejné pohádky - ty úkoly nedávaly smysl. Ne, že by jinde dávaly. Přelévat moře cedníkem, navlékat ztracené perly, jít tam, nevědět kam, přinést to, nevědět co, jsou kratochvíle, které bych si odpustila. Navíc ta krásná panna, pro kterou to vše bylo pácháno, zneklidňujícím způsobem šilhala. Touha po moci, ambice, manipulace, zrada, láska, stesk, naděje, lidová moudrost, shovívavost, odpuštění, jsou tu v podobách, v nichž se jim dá věřit. Královna umírá královsky důstojně (ač ten střih je podivný a oko divákovo nevěří, že odběhla umírat o patrno níž, když evidentně jsou to schody, které byly v předchozím záběru v pozadí), ale i tak zůstala i ve smrti královnou, kdežto zrádce byl zrádcem. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (8)

  • Filmová verze se od knižní formy v některých detailech liší. V knize byla Mahulena (Mária Podhradská) očarovaná tak, že kdokoliv by na ni pohlédl přímo, ztratil by život a tedy princ k ní musel přijít třikrát a dívat se na Mahulenu postupně od nohou až po obličej. V knize také přítel, jenž s princem cestuje, jej chrání před nástrahami a nebezpečním, ve filmu se naopak Petr (Ondřej Pavelka) skrze královniny (Zuzana Kocúriková) lži a sliby pokouší prince (Jan Čenský) úkladně zavraždit. (Nick321)

Reklama

Reklama