Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHrají:
Brad Pitt, Mélanie Laurent, Christoph Waltz, Eli Roth, Michael Fassbender, Diane Kruger, Daniel Brühl, Til Schweiger, Gedeon Burkhard, Jacky Ido, B. J. Novak (více)VOD (6)
Obsahy(4)
Začátek Hanebných panchartů zastihuje Shosannu Dreyfus (Mélanie Laurent) v Němci okupované Francii, kde před jejíma očima nacistický důstojník Hans Landa (Christoph Waltz) vyvraždil její rodinu. Shosanna se štěstím uniká do Paříže a ukrývá se tu pod novou identitou majitelky a provozovatelky biografu. Na jiném místě v Evropě se pod vedením poručíka Aldo Rainea (Brad Pitt) formuje skupina židovských vojáků s cílem nemilosrdně mstít činy nacistů a šířit mezi nimi strach. K Aldově "Panchartům", jak si sami říkají, se přidává i německá herečka a britská tajná agentka Bridget Von Hammersmark (Diane Kruger), jež má za úkol svrhnout vedoucí představitele Třetí říše. A v šeru promítací kabiny zatím Shosanna spřádá vlastní plán odplaty... (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (3 154)
Půjdu klišovitě proti proudu a pochválím jiná jména než se tu omílají - Michael Fassbender jako filmový kritik, poručík voják Archie Hicox hodně nečekaně mě Diane Kruger okouzlila víc než propíraná Mélanie Laurent .... geniální desetiminutovky filmařsko-herecké extáze (první kapitola, sekvence z hospody) se střídají s utlumenějšími pasážemi (Zoller), případně lehce otravně košatými dialogy. Uvidím jak to uzraje s časem a dalšími projekcemi, aktuálně silné čtyřhvězdí pro unikátní film, který nemá slabé části, jedinou jeho nevýhodouu je, že obsahuje tak silné filmařské sekvence, že v porovnání s nimi jsou jiné části filmu slabší (viz komentář David82). P.S. Christop Waltz je v několika okamžicích ztělesnění Davida Čeňka z pražské filmové vědy P.P.S. Opakování několika -- přestože krátkých -- hudebních pasáží použitých v Kill Bill vadilo ()
Dvě a půl hodiny cinefilních her a hrátek. Úžasné je, že pravidla valné části z nich pochopí i necinefilové. Apendix: Po dalším zhlédnutí nejen nejlepší Tarantinův film, ale ze všech hraných filmů vzniklých za posledních cca 20 let také ten, jehož sledování jsem si nejvíc užíval. 100% Zajímavé komentáře: Renton, movie, Eddard, FlyBoy, El Loco, Theatis, marvan, keoma26 ()
Předchozími filmy se Tarantino klaněl všemu možnému, tímhle se poklonil především sám sobě. A vůbec ne zle! Kontroverzní filmař sice nezapře svoje trademarky, ale Pancharti vyznívají tak nějak usedleji, rozumněji a uměřeněji než jeho otravné žánrové onanie v minulosti. Mám-li vybrat postavu, které jsou podobní nejvíce, byl byto bezesporu Aldo Raine (Brad Pitt). Hanebníci disponují šarmem, cynismem, přímočarostí a vyprávějí rozvleklým jižanským akcentem. Dialogy a jednotlivé situace se neuvěřitelně táhnou, ale zároveň perfektně vytvářejí napětí mezi postavami, které každá další replika může rozetnout v prudkou a krátkou přestřelku. Pancharti nejsou kupodivu snímkem akčním, spíše konverzačním. Co vytknout? Že na neskutečné ploše neudělají nic víc, než odříkají banální partyzánskou historku, předestřou komiksově chytlavé postavy a pokloní se podvratné moci filmu. Srovnám-li to s předchozími Tarantinovými filmy, je to hotový epos... Pro mě osobně zřejmě nejlepší snímek krále filmového pulpu. ()
"Hanebný pancharti" opakovaně dokazují, že Tarantino není jen plagiátor (jako řada jeho napodobitelů), ale dokáže ze zdánlivě rozjíveně pestrého koše inspirací sestavit osobité a originální dílo - v tomto případě famózní hru s diváckým očekáváním a zcela nový žánrový tvar jewsploitation. Na místo tryzny za holocaust, patetického humanismu a utužování obrazu Židů jako pasivních obětí a nacistů jako jednorozměrných bestií přichází židovské likvidační komando, zosnování a provedení osobní pomsty, karikování německých pohlavárů, záporák s lidsky (nikoli ideologicky) zvrácenou osobností prospěcháře a především sadisticky požitkářská likvidace nacistické honorace v čele s Adolfem. ()
Nein, nein, nein, nein... miestami yes. Nekompaktný a nevyrovnaný (niekde kruto strihať, niekde naopak výrazne pridávať) dôkaz faktu, že Tarantino vie síce napísať solídne dialógy a určite vie, ako vygradovať scénu a natočiť výbornú prestrelku, ale rozhodne nemá šajnu o tom, ako vystavať naozajstný príbeh a uhniesť zaujímavé postavy (trestuhodne odfláknutá Shosanna je najlepšou postavou filmu a to je dosť tragické poznanie). Namiesto toho teda aspoň vykráda, umiestňuje dej do filmársko-kinárskeho prostreda a hádže odkazy, ktoré sa dajú naštudovať za dva večery, pričom "filmoví vedci" v publiku mu to žerú aj s navijakom a akosi nevidia, že film ako celok vlastne nemá hlavu ani pätu. Niežeby som sa nebavil. Prvé dve kapitoly s úbohou variáciou na Sergia a budovaním mýtu o "židovskom zabijakovi", z ktorého sa za zvukov Ennia vykľuje pičifúz Roth, sú síce na smiech, ale potom ide kvalita výrazne hore. Vrcholom filmu je rozhodne epizóda v pivničnej krčme - brilantná filmárčina. Takisto Pittovi by som za to, ako sa tvári pri lekcii taliančiny od Landu, dal Oscara. No a Waltzovi Oscara priať nemusím, dostane ho aj bez toho - minimálne nomináciu. Tak či onak, veľmi rozporuplný a roztrieštený zážitok. Kecy o filme roka a najlepšej tarantinovke považujem za nepodarený vtip... ()
Galerie (133)
Photo © Universal Pictures Vidéo France
Zajímavosti (189)
- Jak už tomu bývá u dřívějších filmů režiséra Quentina Tarantina, i zde si neodpustil svoji úchylku na záběr nahých ženských nohou. Jedna se o scénu, kdy Hans Landa (Christoph Waltz) výslýchá v kině Bridget von Hammersmark (Diane Kruger). Záznam detailně ukazuje nahou Dianinu nohu. (TadeasK7)
- Hanebnými pancharty se završila dlouholetá spolupráce mezi Tarantinem a jeho „dvorní“ střihačkou (a blízkou kamarádkou) Sally Menke. Zemřela rok po přemiéře filmu ve věku 56 let při procházce se psem, když údajně zkolabovala následkem velkého vedra. (Delock)
- I v tomto filmu se objevuje známá tarantinovská scéna s pohledem z kufru auta. Stejné nebo podobné záběry můžeme vidět ve filmech Gauneři (1992), Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994), Od soumraku do úsvitu (1996), Jackie Brown (1997), Kill Bill (2003) a Grindhouse: Auto zabiják (2007). (Scelleton)
Reklama