VOD (4)
Obsahy(1)
Ariel je poněkud vzpurná mořská víla, která žije v podvodní říši v Atlantiku. Touží poznat svět lidí, i když ji její otec, vládce podvodní říše Triton, důrazně varuje, že obyvatelé moře to mají přísně zakázáno. Ariel se zamiluje do prince Erika, kterému zachránila život, když jeho loď ztroskotala v bouři. Aby ho mohla znovu spatřit, požádá o pomoc mořskou čarodějnici Ursulu. Ta slíbí, že jí na tři dny přičaruje lidské nohy, výměnou za její krásný hlas. Ale pokud ji během této doby princ z lásky nepolíbí, bude se muset vrátit do moře a navždy čarodějnici sloužit. Ariel na to přistoupí. Netuší ale, že Ursula udělá vše, aby Ariel prince nezískala. (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (167)
Ariela dodnes zostáva mojim úplne najobľúbenejším animovaným filmom z dielne Walta Disneyho. Rozprávka je nádherne animovaná a všetky postavičky sú naozaj prepracované, od nezbednej odvážnej Ariel cez jej kamarátov - ustráchaného Šupinku, zásadového Sebastiana a utáranú čajku; až po zákernú morskú čarodejnicu túžiacu získať triton a spolu s ním nadvládu nad všetkými siedmymi moriami. Oscara za hudbu a pieseň "Under the Sea" získal Alan Menken plným právom a treba povedať, že jej tóny možno započuť v takmer každom ďalšom soundtracku, ktorý Menken skomponoval (hlavne v Kráske a zvierati a v Aladinovi). To, že sa záver od predlohy vynikajúceho dánskeho rozprávkara Hansa Christiana Andersena značne odlišuje, nepovažujem za škodu, nakoľko sa mi ako menšej vždy videl príliš smutný. Táto morská víla naproti tomu oplýva výnimočným kúzlom, pôvabom a zábavou a je to práve ona, ktorá dokázala naštartovať zlatú éru disneyoviek v 90. rokoch, po značnom úpadku, ktoré štúdium zažívalo dlhé roky predtým. ()
Šikovne rozohraná a zvládnutá celovečerná rozprávka z dielne W. Disneyho. Klasický príbeh H. Ch. Andersona v takých šatách, ktoré mu slušia. Šikovne nakreslené obrazy, sympatické postavy a veľmi dobré hudobné motívy (s nomináciu na Oscara za hudbu sa nedá nesúhlasiť). Ani dnešným okom to nevypadá zle. Štyri hviezdičky bez ďalších poznámok. Osobné hodnotenie: 81% (****) ()
"Nesmíš mít pořád hlavu v oblacích, Ariel, ale pod vodou !!" ;) Nesmírně zábavná a hravě vynalézavá animovaná adaptace Andersenovy legendární báchorky činí z malé mořské víly, z revoltující hrdinky, plnohodnotnou silnou postavu, která si logicky vysloužila i výborný vlastní seriál, a ze sebe sama disneyovskou klasiku hrdě se řadící vedle těch největších pecek studia.. Podobně skvostná čarodějnice tu nebyla snad od dob klasické Sněhurky a sedmi trpaslíků.. Famózní animace, famózní hudební motivy, zkrátka Podmořská princezna se zlatým hitem Under The Sea na čele.. ()
Vizuálne The Little Mermaid je niekoľko líg za klasickými Disneyovkami ako Snehulienka, či Sleeping Beauty a nevyužíva skoro žiaden potenciál podmorského sveta. Pozadia sú nudné a fádne a pôsobia skôr ako prvý nástrel na storyboarde. I podmorské sídlo Ursully, hoc ako nápad je skvelé, je akési šedivé a nevýrazné. Naopak samotné postavy sú parádne a výrazne, či už ide o Ariel, Ursulu, alebo ryby a ostatné podmorské bytosti. Čo je ale najväčšou výhodou The Little Mermaid je parádny príbeh, ktorý je na jednej strane pomerne priamočiary, nie je to ale žiadna selanka ako Snehulienka alebo The Sleeping Beauty, na druhej stane nie je to ani prekombinované ako Frozen. Úplne dokonalo vystavaný príbeh. ()
Malá mořská víla je pro mě takový paradox. Zatímco její chaluhová omáčka je zábavná, vtipná, neschematická, hravá a obsahuje hned několik umně podaných morálních poselství, její ústřední milostná linka mě neskutečně iritovala jako harpuna v konečníku. Ani nevím proč, obvykle svoje princezny nepotřebuju nutně 100% emancipované a lásku na první pohled v pohádkách beru jako téměř nevyhnutelný trop. Ale tady jsem to nežral ani s navijákem, ani bez něho. Možná je to tím, že s MMV má oficiálně začít ona pověstná Disneyho renesance (která nám představila pecky jako Lví král, Aladin, Kráska a zvíře nebo Mulan) v níž přišel myšák Mickey s novými tématy, dospělejšími a mnohem obyčejnějšími (rozuměj realističtějšími a sympatičtějšími) hrdiny, možná ne. Každopádně celá ta honba za polibkem z pravé lásky rozkvetlé po třídenní známosti mi zavání rybinou, a tudíž se ji nedokážu přimět spolknout. Možná je to i nevýrazným princem, který je nám představen jako "fajn kluk, co se chce oženit z lásky", ale navrch nemá osobnosti co by se za zuby barakudy vešlo. PS: Uvědomuju si, že si sebou nesu dlouholetou bagáž sexuální frustrace, ale Ariel prostě je rajcovní a je tak nakreslená naschvál. To mi nikdo nevezme. /// Dodatek po dni: Tak už vím, co mi vadí. Ariel se do prince zamiluje jen proto, že je to fešák, a pořád mluví/zpívá, jak je nádhernej. Nic víc v tom není. A nic víc zřejmě v lásce nepovažují za důležité ani další postavy (Sebastian, Flounder, racek, komorník, Uršula, vlastně tak trochu i táta Triton). No a pak tu je ten mentální rozdíl - holka je opravdu ještě děcko. Roztomilý děcko, ale pořád nedospělý tele, co se chová na svůj věk (16), ne-li ještě na míň. Jasně, že se šestnáctka zabouchne do prince okolo 20 let je normální. Horší je, že se dospělej a plus mínus racionální člověk může posrat z ní. ()
Galerie (61)
Photo © 1997 WALT DISNEY Pictures
Reklama