Režie:
Carrie CracknellScénář:
Alice Victoria WinslowKamera:
Joe AndersonHudba:
Stuart EarlHrají:
Dakota Johnson, Cosmo Jarvis, Henry Golding, Richard E. Grant, Yolanda Kettle, Nikki Amuka-Bird, Edward Bluemel, Ben Bailey Smith, Lydia Rose Bewley (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Anna Elliotová se kdysi nechala přesvědčit, aby si nebrala fešáka ze skromných poměrů. Po osmi letech na něj ale narazí znovu a pravá láska možná dostane druhou šanci. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (87)
Zfilmovaná Anna Elliotová dostala do vínku mnohem víc uštěpačnosti a samostatnosti než její unylý a přespříliš submisivní románový předobraz. A taky flašku do ruky (po osmiletém trápení s láskou, kdo by se divil?) a schopnost rozbíjením čtvrté stěny konverzovat s diváky. Anna oblékla modernější kabátek a podle mě jí sluší. I když chápu, že někomu se tahle nepietní adaptace líbit nemusí. Osobně bych dala přednost, kdyby se film nesoustředil výhradně jen na Annu a přece jen dal víc prostoru i vedlejším postavám (jak je to v románě). Popravdě, nejsem si jistá, jestli divák, který nečetl knihu, pochopí z filmu všechny souvislosti. Kapitána Wentwortha mohl hrát větší fešák, tenhle představitel mi připadal trochu přitupělý. SHRNUTÍ: Kterak stará panna nakonec přece jen ulovila svoji rybu. ()
Austen je moje srdcovka, takže tenhle film jsem nemohla přejít. Vcelku se mi to líbilo, i když výhrady k němu mám. Dakota překvapila, Cosmo Jarvis se mi tam ale úplně nelíbil. Moderní trend/nešvar pronikl i sem... Asiaté a černoši v rámci anglické smetánky 19. století je ovšem úplně mimo a kor u klasiky mi tohle dost vadí. ()
Ač děj přibližně odpovídá knize, vše je naruby - Anne je společenská dračice a Wentworth vyděšený psík, co po ní neustále pokukuje. Nikde ani náznak nějakého jiskření, postavy přijdou, odříkají co mají a zmizí. Tu tam je společenské dění a kousavé poznámky, kterých je kniha plná - ale hlavně, že je to moderní. Anne Eliotová byla vždy mou oblíbenou postavou - rozvážná a obětavá šedá myška, ze které vyzařuje úžasná síla - a scénáristi z ní udělali teenagerku se sklonem k alkoholismu...co dodat? Hvězdičku dávám za Dakotu, která mě velmi mile překvapila (ač nehrála Annu Eliotovou ale někoho úplně jiného) a Richarda E. Granta, kterého prostě žeru :) ()
Prostě to tak někdy bývá, že i když víte, že nebudete sledovat kdovíjak kvalitní film, a průběh vás v tom jen utvrzuje, tak stejně na jeho konci překvapivě zjistíte, že vás to ve výsledku vlastně i přesto vážně bavilo a upřímně jste si to celé užívali. No a právě něco takového se stalo mně u této kostýmní dobové romantiky, za níž stojí předloha Jane Austenové, což vypovídá také o ledačem, což ovšem nemyslím ve zlém. Každopádně, faktem je, že tyto filmy nejsou natáčené z žádného jiného důvodu, než oslovit a pobavit cílové dámské publikum a pomocí obsazení ústřední role i část toho pánského, což se zde díky Dakotě Johnson povedlo splnit maximálně, a tudíž zde tak hledat chyby například ve scénáři, v jednoduchosti zápletky, v postavách, či já nevím v čem ještě jiném, je jen čiré zoufalství půlpytlů, kteří se tu o to triviálně pokoušejí, ale jsou tu za to jen k smíchu. Tohle je totiž prostě hravá, nekomplikovaná, nenáročná, odlehčená, veselá podívaná, kde postavy nespoutaně křepčí a díky šikovnosti tvůrců to vůbec nebudí dojem trapnosti, či hlouposti, naopak, celé to je plné energie a života, samozřejmě s happyendem jako hrom, takže sorry, ale já zde v tomto případě na potřebu kvality v jakémkoliv ohledu prostě kašlu, Pýcha a přemlouvání je totiž úplně o jiných věcech a ty tu fungují naprosto spolehlivě. ()
4* dávám hlavně z důvodu toho prostředí, těch kostýmů, té barevnosti a celkového dojmu... Jinak je to předvídatelný film, kde mě neskutečně po celou dobu štvalo, že si nedokážou prostě říct, co k sobě cítí a ta hrdost a pýcha byla až, jak by řekl pes po kastraci "kulervoucí". Jinak je to hepáč jako prase, kde i slzu uroníte a pokud stárnete, tak si můžete říct, že už jste vážně staří a patetičtí :D ()
Reklama