Obsahy(1)
Šofér nákladní autodopravy Standa Fajt (J. Vinklář) dal po smrti své ženy malou holčičku do adoptivní péče a snažil se najít smysl života v dálkových jízdách. Nyní stárne a touží po domově a rodinném zázemí. Pravým opakem je jeho mladší kamarád Pepík (J. Vala), který vidí před sebou jen řidičskou kariéru. Děvče má „v každém přístavu“, ale teď si namluvil pohlednou čtyřicetiletou servírku v motorestu a cítí, že se z tohoto pouta jen tak nevyvlékne. Je přeřazen na zahraniční jízdy a bojí se své partnerce říci do očí, že se rozcházejí. Pošle za sebe s touto zprávou právě Standu. Jeho setkání s Alexandrou Drozdovou, které jde vyřídit kamarádův vzkaz o rozchodu, se mu ale stane naopak příslibem nového vztahu… (Česká televize)
(více)Recenze (34)
Tvrdím téměř u všeho (co se týká nejen lidí, ale i věcí), že není důležitý obal, ale obsah. Tento filmový skvost se dá přehrát na čemkoliv a pořád to bude skvost. Bohužel i v nejlépe vybavené moderní televizi, když budete vidět nejakčnější, nejdražší a nejvýpravnější film ... a já nevím co ještě, tak pokud tomuto obalu nedáte kvalitní obsah nikdy to nebude "Dobrý film".... Výprava nezaručuje ještě koukatelnost a naopak. Jen u těch nenákladných filmů to tak nebolí. Jinak skvěle odvedená práce našich předních herců. ()
O vztahu muže a ženy, napříč dvěma generacemi. Životem zkušený a zkoušený šofér, jenž má celý život vepsán ve tváři a bývalá šoférská holka, která už dávno žádnou holkou není, tedy nechce být, se náhodou sešli, aby se již nerozešli, i když cesta k jejich štěstí je velmi trnitá. To, co tu předvádí paní Hlaváčová s panem Vinklářem, mě ničí tím nejsympatičtějším způsobem, jaký si lze představit. Neskutečné a přitom pro znalce československého filmového kumštu již zcela přirozené. I přesto mě další xtá neznámá, desítky let stará inscenace, opět profackovala a posadila na pozadí. ()
Baba, která neví, co chce, pojedu nepojedu pojedu, a sáhodlouhé debaty. Více zde neuvidíte. Jen neustále uslyšíte, že řidič je řidič, kam jel či nejel jeden z hrdinů „příběhu“, který je naprosto o ničem. Jen vyhrožování stranickým úkolem je nervák, a pak sem autoři vrazili pro jistotu i policajta, asi aby se konečně něco dělo. Ne, tohle není moje parketa. Snad, kdyby to bylo v rozhlase… ()
Skvěle zahranému dialogu dvou osamělých poněkud ubírá celý ten kontext, především rozpravy na pracovišti, které chvílemi působí, jako by měly především obhajovat Standovo počínání. Myslím, že pouhý dialog muže a ženy, z něhož samého by vyplynulo všechno, co je obklopuje, včetně situace, která je spojila, by byl působivější a živější – a obešel by se i od trochu násilných mythologických analogií. ()
Kamioňák jde za kolegovo milenkou, jemně jí říct, že ten ji již nechce a dává přednost jezdění. Přesvědčuje ji, jak je pěkná, že má na milého nepochybně čekat (i když ví, že on o ni nestojí), plká různá kamioňácká moudra, filozofické úvahy, přesně jak se na letitého řidiče hodí, a proloží to antickou bájí, dle které se to celé jmenuje. Mezitím dojde k hádce s dcerou, která mámino setkání s mužem neoceňuje a na konci se kamioňák k ženě vrátí již ustrojený, aby se jí dvořil. A to je vše. Tedy ještě je tam polda Lábus, který nehraje skoro žádnou zásadní roli. Trochu málo na film s 80 %. Navíc je to zachované ve velmi špatné kvalitě. No jo, řidič, ten tvrdej chleba má a divák občas také. ()
Galerie (3)
Photo © Česká televize / Přiba Mrázová
Zajímavosti (1)
- Standa Fajt (Josef Vinklář) jezdí s vozem Praga V3S a Pepík (Jiří Vala) s nákladním trambusem Škoda 706 RT. (sator)
Reklama