Reklama

Reklama

Dobrý den, Babylónie

  • Česko Dobrý den, Babylone ! (více)
Trailer

Obsahy(1)

Ó, slavné to byly časy, kdy starý Bonnano a jeho sedm synů vlastníma rukama zachraňovali nejcennější památky země. Nebylo tehdy věhlasnějších restaurátorů v Itálii, práce za nimi vzkvétala, radost podívat. Nové světové pořádky ale s sebou přinesly nedostatek práce a Bonnanova firma zkrachovala. Dva nejmladší a nejnadanější bratři, Nicola a Andrea, odešli hledat práci do Ameriky, když před tím otci slíbili, že vydělají dost, aby se mohli do Evropy vrátit a firmu zpět koupit. V Americe ale pořádná práce nebyla, a tím méně pro dva Italy, co sice mohli dokázat zázraky, ale nemohli o tom nikomu říct, protože neuměli jazyk. Protloukali se všelijak, dokonce pásli prasata. Ani když se dostali na Světovou výstavu do San Franciska a pomáhali se stavbou Italského pavilonu, nebylo vyhráno. Práce to totiž byla jednorázová, a když dům stál, zase neměli co dělat. Osud jim však přihrál do cesty největšího režiséra té doby, D .W. Griffitha. (dopitak)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (22)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Rezisersky genialne, Tavianiovci ukzali rezisersky talent. Obaja Taviani sa vyhabaju tej klasickej talianskej amerikanofilii - len cast deja sa odohrava v USA. Aj to sa povie, ze v USA nie je praca, a Taliani tam ani nevedeli jazyk. Cosi sa divak dozvie o reziserovi D. W. Griifithovi /viem o nom uz od Villaggia, to tu ale nepatri/. Tavianiovci vzdavaju hol zaciatkom kinematografie. Mam v plane aj talianske telefoni bianchi filmy - system filmov, ktore v Taliansku 30. rokov kopirovali US Hollywoodske komedie. Opat videne na ruskych kanaloch 95 % ()

ibeh 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že jsem od filmu čekala asi více. Začátek byl více než zajímavý, ale postupně se mi patetický styl s neustálým vracením scén přestal líbit. Formou mi film přišel nevyvážený, děj se občas příliš táhl, a závěr to u mě úplně zabil. Sedělo by mně od tvůrců více nadhledu, tak jak jsem u italských filmařů už zvyklá. ()

Reklama

psychousek 

všechny recenze uživatele

Proč se mi film líbil? Čím začít... Americký sen, zobrazení Hollywoodu v začátcích, mistrovské dílo Griffitha, to vše proložené příběhem dvou bratrů, kteří chtěli obnovit zaniklou rodinou firmu v Itálii. Snímek měl všechno, co se od dobrého filmu očekává, nenašla jsem ani chviličku nudy nebo okna v příběhu. I přesto, že mne film ohromil, obávám se, že nebudu mít touhu si jej v nejbližší době znovu pustit, proto dávám 4 hvězdičky... ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Moje první setkání s tvorbou bratří Tavianiových nedopadlo nejlépe. Myšlenka, že člověk zachycený na filmovém pásu je stejně věčný jako románská katedrála, je nosná, propojení osudu hlavních hrdinů s natáčením prvního megapropadáku (Griffithova Intolerance) slibovalo zajímavé dobové zasazení. Ale dočkal jsem se hlavně natahované, divadelně stylizované bratrské historky v lacině vyhlížejících kulisách. Jeden bod za hudbu, druhý za G. Scacchiovou a D. Nosbuschovou (a jejich odhalené půvaby). ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Potácí se to mezi životopisných eposem a blbostí, přičemž na postavě D.W. Griffitha to spíš parazituje, o filmech a lidech kolem nich se dozvíme skoro houby. Skvělý a úchvatný je hudební motiv, který se celým filmem neustále vrací, ale příšerný konec na "bojišti" dává vale všem nadějím a zanechá nahořklou vzpomínku na něco, co mohlo být dobré. Potěší lehká erotika Grety Scacchi i Désirée Nosbusch, dabing k filmu je poměrně starý (tipuju první polovinu 90´s, poznal jsem bezpečně jen Otakara Brouska st. a Helenu Friedrichovou), tvůrci nejsou jmenováni. ()

Galerie (26)

Reklama

Reklama