Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rodinná komedie se odehrává jednoho sobotního dne, kdy se celá rodina Kučerova sejde pospolu. Přijela Blanka (M. Kozáková), která učí v pohraničí a zrovna se rozešla se svým partnerem. Alenka (K. Jerneková) zase přivedla do rodiny ukázat svého přítele (J. Tříska), se kterým chce jet na podnikovou chatu. Dostavila se i nejmladší Venda (I. Vondrovicová), o níž maminka tvrdí, že ještě nemá rozum. Tatínek (B. Záhorský) je doma pod pantoflem, je rád, když je všechno v rodině v pořádku. Maminka (D. Medřická) se obětuje pro celou rodinu, drží nad ní ochranná křídla, ale je to právě ona, ač si to neuvědomuje, která svým milým ubližuje... (Česká televize)

(více)

Recenze (42)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Z vlastní zkušenosti vím, že lidé, jako je Danou Medřickou skvěle zahraná matka, opravdu existují a není to s nimi jednoduché. Mají pocit, že pokud sami sebe neobětují, nepřibijí se na kříž, nebudou na všechno dohlížet a minimálně jednou do hodiny neporadí každému, kdo je v dosahu jejich rad, tak se svět, jenž podpírají vlastním tělem, může snadno zhroutit. Takoví lidé mohou být buď směšní (TV film Lustr a sebedestruktivní strýček hraný Petrem Nárožným, případně Boženka Tlučhořová, zlatá česká máma, která dělá všechno pro vás, ruce vytahaný jako lama..., z Tlučhořovic rodinky Kaisera a Lábuse), nesnesitelní (Saša Rašilov z Rodinných trampot oficiála Tříšky), nebo politováníhodní. A právě to je případ Domácího vína a nesmírně uvěřitelného výkonu Dany Medřické. Kvůli ní a kvůli nenápadnému, ale o nic hůře hrajícímu Bohušovi Záhorskému stojí tahle inscenace určitě za vidění. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Především první polovina této televizní komedie odehrávající se v jednom bytě je úžasně vtipná a zaslouží si plné hodnocení. Bohužel druhá polovina už je spíše malé komorní drama a závěr je úplně postavený na hlavu. Nemůžu kvůli až nepříjemnému závěru dát více než tři hvězdy. Vážně, tady to scénárista nezvládl. Film vlastně končí velmi smutně a mně se otvírá kudla v kapse. Na druhou stranu - Dana Medřická neskutečně dobrá, jeden skvělý dialog či monolog vedle druhého. Především díky ní stojí tento pozapomenutý skvost za vidění. ()

Reklama

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Je asi nemístné vytýkat televizní inscenaci „televizní“ pojetí odpovídající žánru, ale přímočarost a výslovnost ústředního tématu, které by se mohlo stát východiskem ještě hlubšího a trpčího dramatu, bezmála albeeovského, mě opravdu rozladila. Zvláště když všichni obsazení, včetně třech debutantek, hrají tak přesvědčivě a v dokonalé souhře. Klidnější expozicí (s možnou prefigurací závěru), volnějším tempem a hrou náznaků by se dalo lépe uvést do niter všech postav a skutečně otevřít dění na scéně (sugescí nadějí i beznadějí). I vyvrcholení této banální soboty by tak vyznělo mnohem osudověji, než tomu bylo ve filmu. Skica tragédie. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Já jak odejdu, tak je všechna pohoda pryč! Herecký koncert Dany Medřické. Její uspěchaná, starostlivá, přepečlivá, komandující a napomínající matka je excelentní psychologickou anamnézou jedné obyčejné rodiny. Autor, scénárista, dramaturg a někdejší redaktor Československé televize Pavel Hajný, si navíc nebere servítky – v inscenaci zazní mnohé ostré výpady proti socialismu a závěrečný výstup před zamčenou koupelnou, který vlastně uzavírá celou tu bezútěšnou frustraci prostřednictvím náhle vyřčených pravd, po léta útrpně zamlčovaných a hořkých jak pelyněk, je vybalancován tak, aby diváka rozesmál i zabolel zároveň. Vynikající herecké výkony ve vedlejších rolích, od mladých až po nenápadného Bohumila Záhorského v roli flegmatického tatínka s výborným postřehem. Opomenout nelze ani tatínkovo domácí víno, které rozvazuje jazyky i charaktery, a (ne)oblíbený celerový salát... ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejvýraznějších specialistů na československé seriály (někdy dost zásadní), či TV filmy, nám tu nabízí skvělou groteskní komedii ve stylu kolegy O. Lipského. Místo rozjetého a v podstatě nezastavitelného Miloše Kopeckého, je zde PANÍ herečka Medřická plus jeden dost zásadní rozdíl. Tím je vynikající drámo, které má v sobě i kousky rodinné psychologie soužití. Maloměšťácké a společensky povrchní smýšlení v uvolněné atmosféře doby nemůže vyústit v nic jiného, než ve střet léty skrývané pravdy, míchané se silnou upřímností. Upřímnost zde má ovšem vícero podob "takovej socializmus ještě není, abych si mohla nechat vydrátkovat parkety...". Zárukou kvalitního herectví jsou jistě první tři herci v seznamu, zvláště mladičký Tříska velmi potěšil. Skok strejčka Jedličky je k "popukání", ovšem jinak je humor chvílemi lehce nucený a skutečně, nebýt zmíněné dramatické části, stačily by mi ***. Ovšem M. Kozáková zde předvedla opravdu úctyhodnou premiéru a ve dvojici s Danou Medřickou jim to sedí dokonale. Pan Záhorský je zde ztělesněním takového dobra, které je přece jen silnější, než jakékoli spory. Opět nenápadný, skoro ve všech směrech kvalitní československý kumšt, který je pro režiséra jistě jedním ze základů pozdějších vynikajících, seriálových románů. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (1)

  • Pavel Hajný televizní hru napsal na základě své ročníkové práce na FAMU: (Gtados)

Reklama

Reklama