Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Tanečnice Paula, která má v životě i v lásce už tak dost smůly, marně hledá uplatnění v některém z broadwayských muzikálů. Na konkursu si většinou vyberou mladší kolegyně. Nikoho nezajímá, že musí živit osmiletou dcerku Lucy a platit nájem bytu, ve kterém zůstala sama po odchodu dalšího ze svých povedených partnerů. Ten navíc svůj byt výhodně pronajal svéráznému herci Elliotu Garfieldovi, aniž by se postaral o dvě "podnájemnice". Vynucené soužití nového nájemníka se dvěma přívažky začíná dramaticky uprostřed noci a lijáku. Uslyší Paula i tentokráte tolik známé "loučím se, děvče", nebo půjde o něco víc? O tom vypráví americká romantická komedie, těžící z vtipného scénáře zkušeného autora Neila Simona, nominovaného na Cenu Akademie za nejlepší původní scénář. Role Pauly byla ostatně "šitá na míru" jeho tehdejší ženě Marshe Masonové, tanečnici a především divadelní herečce, která za roli Pauly získala svou druhou oscarovou nominaci. Její herecký partner Richard Dreyfuss dopadl podstatně lépe - svým přesvědčivým výkonem v těžké roli talentovaného herce a představitele Richarda III. získal ve svých 29 letech Oscara za herecký výkon v hlavní roli. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (33)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Herbert Ross /California Suite, Play it again, Sam/ natocil krasny film o tanecnici, ktora sa obiede pretlka zivotom - smolu ma nielen v zivote, praci, ale aj v laske. Tak veru, zivot je utrpenie, bolest a nestalost. Spolocnost sa nezaujima o to, ze musi zivit haranta a platit najom. Naviac sa este veci komplikuju a ona musi strpiet dalsich najomnikov- teda dve zenske konkretne. Marsha mason v roli tanecnice bola skvela, dialogy perfektne odsypali, kulisy na urovni. Tempo bolo zo zaciatku take vselijake, akel potom sa to zlepsilo a film ma nepustil cely cas a udrziaval ma v napati. Jeden z najkrajsich romantickych filmov, a to ich zrovna nevyhladavam : 89 % ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Předlohou k Rossovu romantickému filmu je autobiograficky laděný scénář newyorského autora Neila Simona. Ocenění: Oscar - hlavní herec (R. Dreyfuss); nominace: hlavní herečka (M. Mason), vedlejší herečka (Q. Cummings), film, původní scénář BAFTA - herec (R. Dreyfuss) David di Donatello Awards - režie zahraničního filmu, zahraniční herec (R. Dreyfuss) Zlatý glóbus - film (muzikál/komedie), herec v muzikálu/komedii (R. Dreyfuss), herečka v muzikálu/komedii (M. Mason), scénář Kansas City Film Critics Circle Awards - herec (R. Dreyfuss) Los Angeles Film Critics Association Awards - herec (R. Dreyfuss). .....Scénář: Neil Simon. Kamera : David M. Walsh. Dreyfuss je prostě klasik. ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele

Nebudete je pronásledovat? Budou ozbrojený...Chcete abych je bombardoval těma konverzama?  Mám rád americké komedie ze staré školy  a atmosférou starých časů a humor scénáristy Neila SImona. Mám také rád, že od něj pokaždé tak nějak vím, co čekat. Tentokrát mi ale ty jeho  tradiční dialogové přestřelky a tahanice o byt (kde jinde, než v New Yorku.:o)  přišly ze začátku trochu rutinní a ne tolik vtipné. Občas jsem si připadal jako bych sledoval slabší pozdější verzi legendárních Bosých nohou v parku (které jsem si chtěl tyhle Vánoce konečně  zopakovat, prosím nekoukat na mé hodnocení.:o), která jako by jen byla natočená o pár let později s postavami kápanek pozdějšího věku...A zatímco Richard Dreyfuss nebyl vůbec špatný, tak Marsha Mason mě snad ničím nezaujala a moc ji nepomohl ani ukňouraný dabing Dany ,,Marcelky z Comebacku´´ Batulkové. Film jsem rád díky kolegovi sehnal s nějákou českou stopou, ČT má většinou kvalitní dabingy,  i tenhle se dal (především díky Davidu Prachařovi) snést, ale tady narážím po Snídani u Tiffanyho na další trochu necitlivé porevoluční nadabování retro komedie.  Ne že by tentokrát postavy kvůli dabingu tak zhrubli, ale bez staršího dabingu a možná nejlépe originalu se pak  trochu těžko přenáší atmosféra...Protože atmosféru to přeci jen má. Nakonec mě některé ty hlášky věčně uštěkané dvojice přeci jen slušně pobavily (viz.začátek komentáře), na tehdejší New York  se pěkně dívá  a ta dvojice dvou zkrachovalých herců mě nakonec párkrát vzala...hlavně při závěrečné půlhodince, která vystřídala několik emocí. Večírek na střeše s hezkým tancovaním se mi líbil, při ranních opětovných hádkách jsem si  k nim zase hůř hledal cestu a závěr je takový přirozeně dojemný s vybalancovaným sentimentem, kdy se Paula sice rozhodne neodlětět, ale Elliot u nich nechá kytaru...Takže konec dobrý, všechno dobré... Navrch se mi dost líbila nadčasové  zobrazení vedlejší postavy úměleckého  režiséra, který chápe Krále Richarda jako obět své homosexuality...Nejsem sice nějaký znalec Shakespare, ale tahle vedlejší linka mě pobavila. Přesto u mě nakonec asi jen lepší tři, možná časem změním. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Romance mezi představitelem "čistokrevného alžbětinského teplouše" a semetrikou s pechfóglem na vztahy, které na Broadwayi již vypršela expirační lhůta? Proč ne, když je to z pera Neila Simona.. Konverzační lehkost a břit, chytře vystavěný scénář a závěrečné "oblafnutí" standardních klišé kytarou danou do zástavy partnerství. Dreyfuss jako na první dojem lehkovážný herec, jenž dokáže "obohatit roli o rozměr, který Marlon Brando dosud neobjevil" a co za celý film pronese v seriózním duchu maximálně dvě věty, odvádí skvělý výkon a Oscara si jako nejmladší herec v historii (než ho překonal pianista Brody) bezesporu zasloužil. Proč však nyní akademici nejsou schopni ocenit dravé mládí v podobě tanečníčka Efrona, či vyrýsovaného vampírka Lautnera, to opravdu nepochopím. Určitě jim závidí, že jsou tak mladí, čistí a krásní.. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byla konverzační komedie jedná báseň. Dreyfuss a Masonova rozpoutali nekontrolovatelný vodopád slov. Ty dialogy stojí rozhodně za to. Jednu chvíli jsem myslela, že se ani nestačím pořádně nadechnout. Oba dva herci byli skvělí a ta malá holčička taky, i když mi přišla, že je na svůj věk až možná příliš rozumná, ale to bylo tím prostředím, kde vyrůstala. Chápu, že její matka to neměla jednoduché. Musím také ocenit zápletku, na které je celý film postaven. To byl perfektní nápad, i když od začátku bylo jasné jak se to celé vyvrbí. Co se škádlívá, to se rádo mívá. S tím se prostě nic udělat nedá, protože je to nepopíratelný a prostý fakt. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (6)

  • Scénář Neila Simona k filmu je autobiograficky laděným dílem. (Terva)
  • Natáčení probíhalo v New Yorku a Los Angeles. (Terva)
  • Titulní píseň "Goodbye Girl" od Davida Gatese byla v roce uvedení filmu v žebříčku „Billboard Hot 100“ na patnácté pozici. (Terva)

Reklama

Reklama