Reklama

Reklama

L'etrusco uccide ancora

  • Západní Německo Das Geheimnis des gelben Grabes (více)

Počas vykopávok v Taliansku objaví archeologická skupina, vedená osobným problémami zmietaným profesorom Porterom (Alex Cord) nezvykle zachovalú etruskú hrobku, v ktorej vnútrajšku sú vyobrazené maľby starobylého boha smrti Tuchucha. Po tom, čo je v hrobke následne brutálne zavraždená dvojica mladých ľudí, padne podozrenie polície práve na Portera. (Karamanlis)

(více)

Recenze (17)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Tvůrci ranných '70 let, byli stále více vynalézavější a své filmy obohacovali a spestřovali o nejrůznější nové prvky. Tady to kupodivu opět vyšlo na jedničku a mě samotného zaujalo. Tohle nebylo vůbec špatné. Film se tváří jako nadpřirozený horor, atmosféra je značně gotická, je zde i pár typicky žánrových elementů z gialla nebo poliziesca (divoká automobilová honička, skvělá choreografická práce). Všecky ty temné hrobky, nástěnné malby, spolu se starověkým Etruským démonickým bohem, navozují v divákovi zvláštní creepy pocit. Nadpřirozený, ctižádostivý, ale jinak docela spletitý příběh i co se týče samotného námětu v podobě starověkých Etrusků (předchůdců Římanů) je rozhodně zajímavý (zpracování ať už každý posoudí sám), celý film je převážně temný a tmavý, atmosféra velká a víceméně přesvědčivá, je tu dost různých spikleneckých bodů a mnoho podivných charakterů a podezřelých osob, vraždy jsou gruesome a krvavé, práce maskéra velmi přesvědčivá (první surová vražda mladého páru v hrobce asi nejlepší). Riz Otrolaniho decentní operetní skóre (jedna z nej věcí ve filmu), dělá film ještě více napínavější a v divákovi samotném patřičně navozuje a zvyšuje pocit strachu a zděšení. Film trochu snižují slabší a méně známé herecké obsazení a jimi ztvárněné a již zmiňované jednotlivé charaktery, slabší konec, kde zabijaká už pomalu znáte, a pomalejší tempo, kde se čas od času nic neděje. Jinak good. ()

pepua 

všechny recenze uživatele

Archeologický tým najde starodávné etruské malby, mezi nimiž nechybí zobrazení démona Tuchulcha, který si ještě téhož dne vybere své první oběti... Režisér Armando Crispino umně vychází z odnože gialla, která staví zápletku mimo jiné na narušené psychice jedince, (je jedno, jestli je jím oběť nebo vrah). K tomu přidal lehkou porci nadpřirozena a vychází z toho celkem příjemná a zábavná podívaná. ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

5/10 Ja teda netuším o akej vynaliezavosti píše Karlos80, lebo len tento týždeň som videl jedno skoro identické giallo z toho istého roku. Etrusko ide podľa tej najprevarenejšej žltej šablóny, má klasickú záverečnú pointu, nemá žiadne vizuálne vychytávky, vraždy sú nudné a i tie ženy sú na dobové filmy skôr podpriemer. Čistá rutina, ktorá zaujme najmä výraznejšími slasherovými prvkami. Ale tie malo i Torso a na rozdiel od Etruska to bol aj dobrý film. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Etruskovia zabíjajú znova majú snáď len jedinú, ale dosť výraznú chybu. Prvá séria vrážd milencov je nakrútená nepresvedčivo a ako by si tvorcovia povedali, že ak im to nejde, tak ďalšie vraždy sa odohrajú prevažne mimo divákove oko. Inak tu máme všetko, čo môžeme od gialla očakávať, vrátane starej traumy z detstva ako hlavnej motivácie vraha. Možno je tu príliš melodramatickej vaty, ale tých mŕtvych je tu možno o niečo viac, ako bývalo v žánri zvykom, takže nejaké tie reči o osudovej láske sa ešte dajú zniesť. K inováciám si zaraďte taliansky vidiek, čiže sme netradične mimo veľkomesta (ale móda nechýba) a exotické prostredie etruských vykopávok (atmosférické hrobky), to chvíľami evokuje staroveký Egypt. 70% ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Výborná kriminální story, která svým názvem sice slibuje minimálně mysteriozní hrátky, stojí však pevně v mantinelech reality a pro mnohé "mystériachtivé" diváky může tedy býti i mírným zklamáním. Nadpřirozeno je spíš jemnou dekorací, nezaměňovat však se zbytečností. V závěru ona ozdoba totiž nabude zásadního významu (i působivosti) a i fanoušek tajemných sil a zázraků musí být alespoň částečně uspokojen. Obvyklá slabina italských kriminálních filmů v podobě detektivního vyšetřování tu naopak funguje docela slušně, k tomu působivé vražedné útoky, byť jich tedy není zrovna moc a dobrá Ortolaniho hudba, spokojenost. S Argentem či Martinem se tohle opravdu nedá srovnávat, ale to se dá v tomhle žánru opravdu máloco, čili žádná míra. Čtyři zcela bez uzardění. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama