Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vítejte na planetě Brooklyn, průvodce vám budou dělat trafikant Auggie a jeho zákazníci z filmu Smoke... Scenárista Paul Auster a režisér Wayne Wang si při improvizovaných zkouškách na natáčení svého filmu Smoke uvědomili, že řada vedlejších postav v sobě skrývá potenciální náměty, jež se do jednoho filmu nevejdou. Proto se rozhodli (s finančním požehnáním společnosti Miramax) souběžně natočit další snímek Vztek, který velmi volnou, improvizační formou představuje situace a lidská setkání, spojená prostředím nárožní trafiky (a také jejího blízkého okolí). Jednotícím tématem tentokrát nejsou lidské interakce, ale vztahy obyvatel Brooklynu k jejich svérázné čtvrti. Velmi úsporně realizovaný snímek, natočený během pěti dnů, vychází ze „zbytkové metody“ průkopníka laciných filmů, producenta Rogera Cormana, který často používal dekorace a stavby z jednoho filmu do svých dalších děl. Na režii se tentokrát společně podíleli Wang i Auster a nezanedbatelným tvůrčím vkladem přispěli i herci. Vedle hlavní postavy trafikanta Auggieho Wrena (Harvey Keitel) se v drobných úlohách objevuje celá řada známých představitelů – Michael J. Fox (sociologický průzkumník Peter), Madonna (zpívající doručovatelka telegramů), Mira Sorvinová (okradená blondýnka) či Lily Tomlinová (bezdomovkyně). I když Vzteku schází dramaturgická ucelenost předchozího snímku, je bezesporu zajímavým dokladem o tvůrčích možnostech nezávislé tvorby a herecké improvizace. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (66)

POMO 

všechny recenze uživatele

Hoci mi Smoke nepripadal byť príliš zaujímavý, tento jeho sequel, postrádajúci už akýkoľvek súdržný dej, ma prekvapivo pobavil viacej. Funguje totiž nielen ako pohľadnicový portrét Brooklynu čoby mesta v meste, ale je aj výživnejším leporelom vtipných a sympatických konverzačiek, povievajúcich niekde medzi Smokeom a Jarmuschovými Coffee and Cigarettes. Suchým humorom okorenené kuriózne radosti a strasti komických figúrok… Kto rád načúva, príde si na svoje. Mňa najviac pobavilo Lou Reedovo vykreslenie Švédska. ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Hravý mix místopisného dokumentu s improvizovanými náznaky příběhu (v titulcích ostatně není „režírovali“, ale „situace připravili“) a Reedovým a Jarmuschovým klábosením – docela neortodoxní kombinace, ale jako celek je to ohromně chytlavé. Na konci budete mít chuť odstěhovat se do Brooklynu (a do devadesátých let, nebo možná do padesátých, když ještě hráli Brooklyn Dodgers, i když vás baseball normálně vůbec nezajímá). — Opravdu rád bych věděl, jakým hnutím mysli vznikl patafyzický český titul Vztek: žádná emoce snad s tímhle filmem nesouvisí míň. Vzteky člověk sice zmodrat může, ale v originálním názvu jde o idiom použitý v jedné scénce: „to talk until I'm blue in the face“ – mluvit, dokud nezmodrám, ve smyslu marně o něčem přesvědčovat někoho, kdo si stejně myslí svoje. Což tedy k Brooklynu a brooklynským sedí o něco líp. ()

Reklama

Chudobka 

všechny recenze uživatele

Prvních asi 20 minut jsem fakt měla vztek. Ale čekala jsem na Jima Jarmusche, který je nejen vynikající režisér, ale taky krásnej chlap. Lou Reed mě taky potěšil, ale ty řeči, které se ve filmu vedly, mi připadaly o ničem. Ono je někdy fajn tlachat o ničem, ale na celý film je to málo. A Auggie se mi zdál být jiný než ve Smoke. Takže teď mám před očima jen toho chlapce s culíkem, co zametal. Jared Harris. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Život v jednom brooklinském krámku s tabákem v několika dnech, postavách, setkáních, rozhovorech, posedáváních, popíjeních a pozpíváních. Jim Jarmusch v úvahách nad poslední cigaretou, Madonna jako zpívající telegram, Lou Reed vyprávějící o brýlích, Harvey Keitel ve své neotřesitelné vždy dobře naložené životní filosofii ... Autoři museli moc milovat toto město, aby dokázali natočit o něm tento nicneříkající film o všeříkající každodennosti. ___ Auggie a neškodní škodíci. ()

Abiosis 

všechny recenze uživatele

*NEBEZPEČNÉ ŠVÉDSKO* Najmä vďaka absencii deja pre mňa ťažšie vstrebateľné ako jeho predchodca Smoke, ktorý bol komplexnejší. Nevravím, že filmy musia byť vždy cestou z bodu N do bodu Y, ale tu sa cítim ako stratený bez možnosti aspoň nájsť spomínaný bod N či Y. Mám pocit, ako keby som sledoval nejaké nadbytočné/vystrihnuté scény z iného filmu, ktoré sú neskôr pozliepané dokopy okolo nosnej témy Brooklynu. Herecký "ensemble" je chudobnejší a menej výrazný ako v Smoke; mrzí ma najmä hlúpa a príliš maličká úloha pre M.J. Foxa. Celkový pocit je však dobrý - film je nadupaný pozitívnou energiou a s vašou melancholickou náladou si sadne výborne. Verdikt v 1 vete: Príjemný, konverzačný ale menej výrazný ako jeho predchodca. 03.08.13 ()

Galerie (12)

Zajímavosti (14)

  • Mystická scéna, kdy se objeví již zesnulý basebalový hráč s číslem 42, je věnována Jackie Robinsonovi, který byl první černoch v historii, který hrál nejvyšší americkou baseballovou soutěž a tím hodně otupil americký rasismus. Číslo 42 bylo k uctění jeho památky vyřazeno a nikdo ho už nesmí nosit. (sator)
  • Auggieho kamarád Bob, kterého hraje Jim Jarmusch, před zapálením své poslední cigarety prohlásí, že kafe a cigára jsou snídaně šampiónů. Kafe a cigára (2003) je název pozdějšího Jarmuschova filmu. (velkyvezir)

Reklama

Reklama