Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Film Bostonský škrtič oceňovaného scenáristy a režiséra Matta Ruskina je kriminálním thrillerem o průkopnických reportérkách, které v 60. letech minulého století zveřejnily příběh proslulých vražd bostonského škrtiče. Film sleduje Lorettu McLaughlinovou, reportérku novin Record-American, která se stala první novinářkou, která spojila vraždy bostonského škrtiče. Jak si záhadný vrah vybírá další a další oběti, Loretta se pokouší pokračovat ve vyšetřování spolu s kolegyní a přítelkyní Jean Coleovou, avšak dvojice naráží na rozbujelý sexismus tehdejší doby. McLaughlinová a Coleová se přesto odvážně pouštějí do pátrání s velkým osobním rizikem a ve snaze odhalit pravdu riskují vlastní životy. (Disney+)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (75)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Škoda do psej matere. Prvá (hádam aj) polovica solídne navnadila nie len kvôli samotnému príbehu lapačky sériového vraha, no najmä spôsobu, akým je tento námet po režijnej stránke podaný. Fakt dobre atmosféra. Bohužiaľ, odstupom času to padá do dejovej sterilite, ide sa akoby na zotrvačnosť, bez akejkoľvek snahy ešte viac emocionálne zasiahnuť. Ale inak dobré, dobré, to by sme klamali keby povieme, že vyslovene zle .. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Pozor, postarší i mladé a osamělé ženy nejsou ve svých domácnostech v bezpečí! Na dveře jim klepe bostonský škrtič. A dvě novinářky o něm podají první novinové články. Keira Knightley, dosavadní redaktorka sekce pro životní styl, která má tím pádem s investigací vražd nulové zkušenosti, je jednou z těch novinářek, za kolegyni má Carrie Coon, ta je ale na scéně o poznání méně. Keira se dovedně pohybuje dobovými reáliemi, účes i její oblečení jí ubírají na sexappealu a hraje velmi zaníceně. A všichni ostatní herci, kteří její hvězdnou auru obklopují, si také zaslouží pozornost. Matt Ruskin, scenárista a režisér v jedné osobě, mapuje období od roku 1962-1965. V prvních fázích svého počínání je přehledný, postupně, tedy jak začnou přibývat možní podezřelí, se jeho film zamotá do menší nepřehlednosti a nedostane se mu potřebné gradace. Jeho režijní rukopis mohl být o stupínek výraznější. Vraždy, kterých je celkem 13, jsou poměrně brutální, alespoň podle policejního popisu, a stejně tak i vedené útoky proti nic netušícím obětem. Zobrazení je ale značně umírněné, v podstatě se k divákům strach z pouličního vraha dostane v menší míře, než by bylo potřeba. Divák se tedy spíše ponoří spolu s hrdinkou do investigace, která má zajímavý a svěží ráz. Sbírání faktů se povedlo a divák je natěšený, kam celé to vyšetřování dospěje. V té době měl film gradovat. A neděje se tak. Nedá se přímo napsat, že by vyvrcholení filmu, který se držel úzce historických událostí, nebo přinejmenším usiloval o to, aby to vypadalo, že se striktně jede v historické dramatizaci událostí, mělo být nějak extra vypjaté, přesto z filmového hlediska ten nedostatek nervy drásajícího rozuzlení tady znát je. Pak jistě nikoho nepřekvapí, když si prostřednictvím závěrečných popisek přečteme, co se stalo s obviněnými, případně jaké tresty padly, i kam dospěly kariéry a životy našich horlivých novinářek. Ve výsledku je to snaživé i poutavé dílo, do kterého režisér nevložil extra zapamatovatelné režijní momenty, ovšem naverboval Keiru, co pátrá po vrahovi velmi zarputile a s buldočí vervou. 7/10 ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Taková procedurálka na způsob Spotlightu, ale ze sekáče. Na Zodiaca, či klasiku  ze ´68 se to uctivě dívá hodně zespoda, ale vlastně to vůbec nevadí. Díky zajímavé kameře to má takovou patinu starých kriminálek ze šedesátých let, výprava je uvěřitelná (produkční dohled Ridleyho Scotta je znát), film rozhodně nešetří vaším časem, vyprávění je pozvolné, ale atmosférické. Téměř tu absentují vražedné scény, ale ten film to nepotřebuje. Akorát jsem postrádal trochu více napětí, vyjma jednoho letmého přejetí mrazu po zádech. Středobodem jsou ty dvě ženy a jejich urputná práce, zdejší informace převzatá z Disney+ je zavádějící, rozhodně se tu neřeší nějaký sexismus, či potřeba emancipace, díkybohu. __ PS: Keira Knightley je fajn, akorát svojí vyzáblostí začíná nebezpečně připomínat Céline Dion :o) ()

verbal 

všechny recenze uživatele

O tom „riskování životů“ a „rozbujelém sexismu“ ve filmu, jak tu ve svém vlastním progresivním obsahu píče soudruh Dyzny, by se dalo s úspěchem polemizovat. Prostě na to při výrobě jako vrchního demagoga nasadili nějakou málo agresivní nemrdanou šeredu či přefeminizovanou lesbu, a teď se toto stranické pochybení jen snaží dohnat hysterickými obsahy, aby ke sledování přilákali co nejvíce srostlých stydkých pysků, silných a nezávislých mužen a dalších zfanatizovanoných sociálních bojovníků za ryzí pičismus, nadvládu deviací a dalších přes 2,5 miliónu let tolik terorizovaných „Již vzhůru psanců této Země…“.  A je to vcelku přínosem, neboť výsledkem je tak takový neškodný a hezky udělaný, byť trochu sterilní, anemický a od 6 let přístupný, mapovač tehdejších skutečných událostí a docela precizní a překvapivě nerevizionistický škrtící film, při jehož sledování máte neodolatelnou chuť uškrtit akorát tu brutálně nehrající fošnu s krysím xichtem v hlavní roli, která už dávno měla být pohozena někde na vrakovišti totálních neumětelů. ()

viperDavid 

všechny recenze uživatele

Celkem povedené drama, které mělou příjemnou, místy hustou atmosféru. Celému filmu vévodí Keira, která, ale ve filmu nevypadá vůbec atraktivně. Doufám, že to byl záměr, neboď si tuto herečku stále spojuju s kapitánem Jackem Sparrowem, kde byla za super kost. Ale také ji v té době bylo 17. Jo zpět k filmu. Bostonský škrčič vlastně nebyl vůbec špatný, ale také pruběrný. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (4)

  • Film sa natáčal v Bostone (Massachusetts, USA) od decembra 2021 do marca 2022. (Arsenal83)
  • Skladba „Midnight Rambler“ od Rolling Stones (z ich albumu „Let It Bleed“ z roku 1969) je voľne inšpirovaná Albertom DeSalvom, keďže „Bostonský škrtič“ je raz spomenutý v texte. (Arsenal83)
  • Film je založený na skutočnom príbehu bostonského škrtiča, ktorý v 60. rokoch zabil v Bostone 13 žien. (Arsenal83)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno