Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Catherine (FANNY ARDANT) je atraktivní a úspěšná žena, která žije již 25 let ve zdánlivě pevném manželském svazku s Bernardem (GÉRARD DEPARDIEU). Jejich soužití je bezproblémové až do chvíle, kdy Catherine zjistí, že má Bernard mimomanželský vztah. S pocitem, že ani pořádně nezná svého manžela a jeho skutečné touhy, si najme krásnou prostitutku Marlene (EMMANUELLE BÉART), které dá za úkol vžít se do role Nathalie ženy, která Bernarda svede a vytáhne z něj odpovědi na otázky, jimiž je Catherine posedlá. Místo obvyklého vztahu mezi mužem a ženou však vznikne vztah mezi dvěma ženami. Catherine předpokládá, že bude mít celou dobu situaci pod kontrolou, a začíná se s Marlene pravidelně scházet. To, co se od ní dozví, ji však brzy vtáhne do úplně jiného světa, který ji nejen děsí, ale také postupně mění. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (50)

POMO 

všechny recenze uživatele

Nevera, žiarlivosť a vášeň poetickými očami ženy - t.j. kopec kecov a žiadna akcia. Anne Fontaine čerpá erotično z neukázaného a darí sa jej to. A všetky scenáristické prešľapy, ktoré nudia mužského diváka, ospravedlňuje záver, ktorý z filmu robí nadmieru kultivovanú "úvahovú romancu" pre pokročilejšie vekové kategórie. Obzvlášť pre jedincov, motajúcich sa v bludiskách dlhodobých, zošedivelých vzťahov. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Anne Fontaine nikdy nic dobrého nenatočila, plus tomu dodává hudba těžkého playera Michaela Nymana. Fanny Ardant mám rád kdekoliv a všude. Depardieu mě už trošku sere, hraje v dobrých filmech renomovaných tvůrců i v naprostých kravinách. Nicméně u tohohle jsem vydržel asi 20 min, dál to nešlo, možná se k tomu vrátím. ()

Reklama

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Na tenhle film se dá dívat různě. Věřím, že někdo ho pojme jako psychologickou sondu do unaveného manželství, někdo se zabaví jen u popisů sexuálních aktivit prostitutky Marlene a pro někoho to může být pervezní slátanina. Pro mě každopádně pecka o lidech, kteří, ať už si to připustí nebo ne, touží po lásce, pochopení, poznání a někdy jsou ochotni se toho dobrat ne zcela tradičním způsobem. A taky vidět znovu Fanny Ardant a Emmanuelle Béart, to je nejen estetický zážitek. ()

bubun 

všechny recenze uživatele

Na tomto filmu je zajímavé a zábavné to, že postavu, kterou hraje Depardieu, by mohl hrát takřka kterýkoli jiný herec, tak moc je v tomhle snímku druhořadá. Resp. ne ta postava, postava manžela zde být naopak musí, ale její bezbarvost, a minimum replik z ní dělá něco, co by tady ani být nemuselo, stačilo by se o něm snad jen zmínit, vědět, že existuje. Fanny Ardant a Emmanuelle Béart by si vystačily úplně samy, a dusná atmosféra se dá krájet už z pouhé interakce jich dvou. Trochu zapadlý, nebo opomíjený film, což je škoda. Pointa je celkem jednoduchá, ale když se to dělá dobře, tak to prostě vůbec nevadí. ()

Tomco 

všechny recenze uživatele

nejednoznacne, nudne.. je tu sice snaha o nieco, co akosi neviem pomenovat, ale vo vyslednej podobe sa v mojich ociach jedna o uplne priemernu zalezitost. kym prva polovica divaka dost dobre nalaka, dava mu sancu spolupracovat, druha polovica zacne pomaly ale isto nudit. podla vysokeho priemerneho hodnotenia sudim, ze sa vela jedincov vo filme naslo, inak si to moc dobre neviem vysvetlit. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (6)

  • Režisérka a scénáristka Anne Fontaine je původním povoláním herečka a tanečnice. Její první autorský film, Les Histoires d’amour finissent mal…en général vznikl v roce 1993 a vyhrála s ním Cenu Jeana Viga na stejnojmenném filmovém festivalu. Za scénář k snímku Nettoyage à sec (1997) získala spolu s Gillesem Taurandem Zlatou Osellu na filmovém festivalu v Benátkách. (imro)
  • Herečky Fanny Ardant a Emmanuelle Béart získaly v roce 2004 nominace na Cenu publika na Evropském filmovém festivalu. (imro)
  • Fanny Ardant a Emmanuelle Béart si spolu předtím zahrály již ve snímku 8 žen (r. François Ozon, 2002). (imro)

Související novinky

Coco Chanel všude kam se jenom podíváš

Coco Chanel všude kam se jenom podíváš

05.06.2007

Dalo by se nadneseně říci, že kdo ještě nemá v dnešní době nějaký ten životopisný film, tak jako by neexistoval. Biografické snímky se natáčí jako na běžícím pásu a atraktivních životních příběhů je… (více)

Reklama

Reklama