Režie:
Anne FontaineKamera:
Jean-Marc FabreHudba:
Michael NymanHrají:
Emmanuelle Béart, Fanny Ardant, Gérard Depardieu, Wladimir Yordanoff, Judith Magre, Aurore Auteuil, Évelyne Dandry, Prudence Maïdou, Idit Cebula (více)Obsahy(1)
Catherine (FANNY ARDANT) je atraktivní a úspěšná žena, která žije již 25 let ve zdánlivě pevném manželském svazku s Bernardem (GÉRARD DEPARDIEU). Jejich soužití je bezproblémové až do chvíle, kdy Catherine zjistí, že má Bernard mimomanželský vztah. S pocitem, že ani pořádně nezná svého manžela a jeho skutečné touhy, si najme krásnou prostitutku Marlene (EMMANUELLE BÉART), které dá za úkol vžít se do role Nathalie ženy, která Bernarda svede a vytáhne z něj odpovědi na otázky, jimiž je Catherine posedlá. Místo obvyklého vztahu mezi mužem a ženou však vznikne vztah mezi dvěma ženami. Catherine předpokládá, že bude mít celou dobu situaci pod kontrolou, a začíná se s Marlene pravidelně scházet. To, co se od ní dozví, ji však brzy vtáhne do úplně jiného světa, který ji nejen děsí, ale také postupně mění. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (50)
Na tomto filmu je zajímavé a zábavné to, že postavu, kterou hraje Depardieu, by mohl hrát takřka kterýkoli jiný herec, tak moc je v tomhle snímku druhořadá. Resp. ne ta postava, postava manžela zde být naopak musí, ale její bezbarvost, a minimum replik z ní dělá něco, co by tady ani být nemuselo, stačilo by se o něm snad jen zmínit, vědět, že existuje. Fanny Ardant a Emmanuelle Béart by si vystačily úplně samy, a dusná atmosféra se dá krájet už z pouhé interakce jich dvou. Trochu zapadlý, nebo opomíjený film, což je škoda. Pointa je celkem jednoduchá, ale když se to dělá dobře, tak to prostě vůbec nevadí. ()
Žena mého muže = taková manželská náprava (třeštíkovsky řečeno: etuda po 20 letech). Spíše však načrtnutá s poměrně předvídatelným vývojem i vyústěním (nevylučuji ovšem u některého z diváků možnost překvapení). Sexuální napětí přichází spíše jen ojediněle, nicméně milostné mystérium kolem tří postav tu a tam i zafunguje. Těžko říct, nakolik je to francouzskou elegancí hlavních dvou představitelek (leč Béart očividně "plasticky" poznamenaná) a jejich záhadným výrazem a nakolik dialogy, které jsou formovány pouhými náznaky a polovičními sděleními. V zásadě je to ale jen lehce nadprůměrný film (i přes milou rychloseznamku s Joy Division) a já byl obyčejným "nepřesvědčeným" voyerem, jemuž scházelo silnější pouto a sympatie k hlavním aktérům (pozn. feministicky založení jedinci se z konečného ortelu možná i rozpláčou). │60% ()
Skutočne zaujímavý a zvláštny pohľad do vnútra partnerského trojuholníka. Manželia, ktorý sa milujú a ich žena. Vlastne – žena muža. Už počas sledovania filmu s veľmi príjemnou hudbou a atmosférou som sa neubránila úvaham o možnom konci. Viacero teórii vypovedá o tom, že sa podarilo zachovať tvorcom napätie až do konca, ktorý je skutočne netradičný. Stále premýšľam nad tým, či Catherine nepociťovala výčitky voči Nathalie. Ale pociťuje stvoriteľ výčitky za nedokonalý život svojich stvorení, za ich sklamania a túžby? Neviem, kto je obeťou v tomto príbehu, kde každý má svoj smútok. Ale nikto nežije na svete bez toho, aby vrhal tieň a tak pri vzájomnej blízkosti tieni každý každému a zároveň sú si niektorí navzájom slnkami. Veľmi pozoruhodný film. ()
Anne Fontaine nikdy nic dobrého nenatočila, plus tomu dodává hudba těžkého playera Michaela Nymana. Fanny Ardant mám rád kdekoliv a všude. Depardieu mě už trošku sere, hraje v dobrých filmech renomovaných tvůrců i v naprostých kravinách. Nicméně u tohohle jsem vydržel asi 20 min, dál to nešlo, možná se k tomu vrátím. ()
Muž čte noviny v kavárně. Mladá žena požádá o oheň. Dlouhý pohled pod těžkými řasami. Náhodné setkání je zinscenováno - ten člověk nemá tušení, že jeho vlastní žena na něj nasadila tuto neznámou. Neobvyklá výchozí konstelace od pro mě neznámé filmařky Anne Fontaine._____Je zajímavé sledovat jak je ve francouzském filmu jako téma zpracována erotika, atˇ už v explicitní přímosti nebo jen jako živná půda pro dialog - tedy ve verbální rovině jako v tomto případě. Od ženského autora bych očekával, že téma nevěry které doprovází historii lidstva od dob neolitické revoluce, zpracuje konvenčním ženským pohledem. A ono ne! I když to není podáno vyloženě originálně, tak nonkonformní je to určitě. Vlastně to ani není primárně film o manželství nebo sexu, jak by se na povrchu mohlo zdát, ale o pravdě a lži, o tom zda absolutní pravda v životě a lásce je možná nebo je-li dokonce výhodnější. _____Herecké obsazení ústřední trojice je pojistkou, že se nebudete nudit, jejich performance krásně reflektují film a jsou obdivuhodně sofistikované. Béart byla pro ztvárnění charakteru bezzbožnosti a přizpůsobivostí Nathalie ideální volbou. V tomto spiknutí žen je sice jen nástrojem ve snaze rekonstruovat intimitu jednoho manželství, ale úplná femme fatale. 👍 Produkce: France 2 Cinéma ()
Galerie (9)
Photo © Mars Distribution
Reklama