Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přestože je po mozkové mrtvici od roku 1985 paralyzován, čas od času se italský režisérský mistr Antonioni vrací za filmovou kameru. Povídkový snímek Eros je už druhý projekt, na němž přijali spoluúčast další režiséři - podobně jako v roce 1995, kdy psychologický snímek Za mraky (1995) s Antonionim spolurežíroval Wim Wenders. V povídce Ruka se Wong Kar-wai zabývá svým utkvělým tématem osamělosti muže pohlceného milostnou vášní: v Hongkongu roku 1963 propadne mladý krejčí Chang osudovému citu k prostitutce. V povídce Equilibrium se Steven Soderbergh vrací do New Yorku roku 1955 příběhem o psychiatrovi, jeho neurotickém klientovi a erotizující vidině krásné ženy. Povídka Nebezpečný vývoj událostí rozehrává příběh muže, jehož dovolenou s manželkou v toskánském letovisku naruší přítomnost jiné ženy. Tři povídky jsou poctou velkému filmaři Antonionimu i jeho vlastním holdem tématům lásky, sexu a touhy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (69)

claudel 

všechny recenze uživatele

Z trojice slavných režisérů vychází nejlépe Antonioni - první povídka sice po obsahově stránce dost zvláštní, ale po formální stránce výtečná. To byl asi úmysl velkého pana režiséra. Pěkné záběry, hudba, občas pozoruhodné myšlenky vložené postavám na slovo skoupým. Zaujala mě věta - "Na konci léta na mě dolehla tradiční melancholie". Když jsem tu větu zaslechl, podivoval jsem se nad ní, ale nyní, 31.srpna musím uznat, že je nesmírně trefná a pravdivá. Druhá povídka byla otřesná, uvědomil jsem si, že od Soderbergha se mi vlastně líbili jen Dannyho parťáci. Třetí povídka zpočátku poutavá, posléze nudná, Wong Kar Wai u mě nakonec vede s reklamou na Dior - Midnight poison. Sečteno a podtrženo - Antonioni - 60%, Soderbergh - 10% a Wong Kar Wai - 40%. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Tak jako už hodněkrát spojení několika dobrých režiserů za účelem natočení povídkového filmu nepřineslo nic dobrého ani tentokrát. Mě nejvíc zaujala většinou odsuzovaná první povídka AAntonioniho. Aspon trochu dostála názvu filmu. Soderberghova mi přišla naprosto zbytečná a o ničem. A Kar-wai Wong odvedl slušný standart ve třetím příběhu. EROS považuju za strátu času. Mnohem víc doporučujuke shlédnutí samostatné filmy těchto režiserů. ()

Reklama

Tommy987 

všechny recenze uživatele

Michelangelo Antonioni má 94 rokov (v dobe natáčania 92), za sebou mozgovú porážku a takmer 40 natočených filmov. Ale nech sa preboha už za kameru nikdy nepostaví a užíva si iste zaslúžený dôchodok. Jeho poviedka Nebezpečný vývoj udalostí je jednoduchu otrasná. Nepodarilo sa mi nájsť žiadny vyzradený ani skrytý zmysel, len pár samoúčelných a naprosto nezvládnutých milostných scén a dialógy tak zlé, ako som už veľmi dávno nepočul. Ešte šťastie, že je v poradí prvá, lebo nechá priestor kvalitnejším kúskom, aby celkový dojem zlepšili. 1/10. Druhá poviedka Equilibrium je o poznanie lepšia. Steven Soderbergh nás presunie do roku 1955 a v štýlovom čiernobielom prevedení nás zoznamuje s neurotickým reklamným agentom, ktorý má problémy jednak v práci a jednak doma, lebo ho "trápia" nejednoznačné sny o tajomnej žene a jeho manželka z toho nemá trikrát radosť. Druhým hrdinom je haluzný psychológ, ktorého okrem liečenia ľudských duší mimoriadne baví sledovanie okolia ďalekohľadom a hádzanie papierových lietadiel von oknom. Celý "príbeh" sa odohráva v jeho ordinácii a nesie sa vo veľmi pohodovom, odľahčenom štýle. Nechýba príjemný humor a tu sa dá (na rozdiel od Anonioniho) hovoriť aj o hereckých výkonoch. Slušných 7/10. Záverečná poviedka Ruka od Wong Kar-waia je najlepšia. Kto videl od tohto mága aspoň jeden film, jeho rukopis musí zaručene spoznať. Na rozdiel prvých dvoch poviedok, táto zachytáva o hodne dlhšie obdobie a je tu aj viac postáv (ostatne ani nechápem, prečo sa Wong uskromnil len s tak krátkou stopážou, lebo z tohto sa dal vyťažiť v pohode aj samostatný celovečerný film). Hrdinami sú exkluzívna prostitútka slečna Hua a jej hanblivý krajčír Malý Chang, ktorý sa do nej vášnivo zaľúbi. Zobrazenie ich bizarného vzťahu-nevzťahu vo Wongovom prekrásnom formálnom balení a podfarbený krásnou hudbou je jednoznačne to najlepšie, čo môže Eros ponúknuť a s kľudným srdcom mu dávam 9/10. Ako som sa už pred zhliadnutím filmu dočítal, Eros má byť niečo ako štúdia lásky, vášne a sexu. Ani jedna poviedka IMHO toto kritérium nespĺňa, najbližšie k tomu má asi Wong, ale jeho filmík je tiež skôr o osamelosti, neopätovanej láske a neistote z vlastných citov, Soderberghova zábavná hračka je asi najviac "off topic" a Antonioni natočil niečo, čo sa žánrovo ani myšlienkovo nedá zaradiť a so zdravým rozumom má málo spoločné. Z týchto dôvodov a aj kvôli kolísavej kvalite poviedok sa Eros ťažko hodnotí ako celok a svoje 3* som zvolil ako najkompromisnejšie riešenie. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Povídkový film, který se zabývá základním lidským pudem. Sexualita v sarkastickém nadhledu k vyniknutí drobných perliček rozkošných životních absurdit. Zdařilou povídkou je RUKA (WONG KAR-WAI), kde krejčí Malý Čang (Čchen Čchang) je svědkem postupného úpadku luxusní prostitutky Chuy (Li Gong), do které je platonicky zamilován. Nenaplněná láska se přes letmost dotyků dočká pouze slabé náplasti v podobě dvou honění a jednoho vášnivého objímání. Další je povídka ROVNOVÁHA (STEVEN SODERBERGH), kde v mystickém a symbolickém snovém příběhu psychiatra dr. Pearla (Alan Arkin) a jeho pacienta Nicka Penrose (Robert Downey Jr.) je ozdobou pouze jejich herectví. Italská povídka má název NEBEZPEČNÝ VÝVOJ UDÁLOSTÍ (MICHELANGELO ANTONIONI) (upraveno v červnu 2018). Éros je silným pudem a lidskou potřebou. K anotaci by se hodil Seifertův verš o loučení, bílém šátku, utřených slzách, úsměvu uplakaných očí, každodenních krásných koncích a každodenních krásných počátcích. Trojúhelník Christopher (Christopher Buchholz), Cloe (Regina Nemni) a Linda (Luisa Ranieri) rozehrávají odcizení, touhu, osamělost i škodolibé zakončení. Ale je poznat, že Antonioni byl již stár. ()

Greg25 

všechny recenze uživatele

První povídka se nesla v duchu ať žije chaos a pokud možno co nejdelší záběry na nahá ženská těla a mininum dialogů - 30%, druhá povídka se nesla prozměnu v atmosféře - žádný děj, ale strašně moc dialogů a nejlépe absolutně o ničem 20%, jednoznačně nejlepší povídkou celého tohohle snímku je povídka třetí s názvem Ruka, dává smysl, má perfektní atmosféru, výborné herecké výkony a režiséra, který přemýšlí. 80% Vzato ale celkově jako soubor povídek, který nelze od sebe oddělit, pak bohužel 40%. ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama