Reklama

Reklama

Videa (1)

Trailer

Recenze (29)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Tak toto je asi jeden z najrozsiahlejších mix-filmov, aké som kedy videl. Streľba, meče, kopa krvi, nahotiny, bizarná brutalita, drsný humor, perfektný Beat Takeshi...atď. Izo, to je neukotvená štruktúra príbehu od jeho odvíjania až po formálne podanie. Logika nie je primárna, ale na jej miesto nastupujú pocity a pohltenie atmosférou iracionálna. K "deju" (ak sa tak v Izovi vôbec niečo dá nazvať) len veľmi stručne :-) - názov je odvodený od mena hlavnej postavy - samuraja Iza Okady, ktorý je na začiatku filmu doslova prebodnutý - ukrižovaný. Po zvyšok filmu sledujeme jeho inkarnácie vo všemožných časových obdobiach a v sférach (ne)bytia, v ktorých je vždy prenasledovaný (a pritom sám úpenlivo hľadá) duchmi ľudí, ktorých v svojom živote zavraždil. Postupne, ako sa inkarnácie množia si začnete uvedomovať, že Miike týmto spôsobom zobrazenia nesmrteľnosti Iza vlastne svojsky vytvára alegóriu k násilnickým i deštrukčným sklonom, vlastným našej ľudskej rase a povahe. Izo - neustále blúdiaci medzi svetom živých a mŕtvych, medzi Tu a TAM. Vedie cesta k vykúpeniu cez náslie, ktorým je naša civilizácia skrz naskrz definovaná? Ťažko povedať. Násilie plodí znova iba násilie, čím sa vytvára nekonečný reinkarnačný kruh. Nezabudnuteľný je aj hudobný podmaz, ktorý v štýle gitarových "Rodriguezovko-vypaľovačiek" s japonskými textami treba skrátka zažiť, pričom sú reprezentované hudobníkom, ktorý v príbehu vystupuje ako signalizácia blízkosti Iza. Tie 4,5* sú hlavne za to, že na prvýkrát som nebol schopný pobrať všetkú tu extravaganciu :-) Po druhé to možno bude už za 5* :-) ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Struktura příběhu Iza se vymyká tradičnímu kánonu – místo souvislého děje sledujeme množství epizodek, které variují stále to samé – Izo je vždy přenesen do nějakého prostředí (starověká vesnice, současné sídliště, škola, atd.), kde je následně konfrontován s protivníky, kteří by v onom místě vlastně ani neměli co dělat (např. samurajové na dálnici). Nesmrtelný Izo následně všechny zmasakruje a přesouvá se zase dál. Občas nějaká postava pronese jakési zašifrované moudro a vyskytují se zde i hudební intermezza s poněkud svérázným kytaristou/zpěvákem, k jehož písním se mi však nepodařilo dohledat texty, takže těžko říci, zda vůbec nějak souvisejí s hlavními tématy filmu, jako je válka, nesmyslnost násilí a zlá povaha člověka. Izo poskytuje množství podnětů k volné interpretaci, rozhodně mě zaujal a donutil přemýšlet, avšak z hlediska vyprávění mi přišel poněkud chaotický. Konečně však u Miikeho ta brutalita dává valný smysl. ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Bez mučení přiznám, že jsem se víceméně neměl čeho chytit a krom těch přímočařejších a doslovnějších scén,odkazů,metafor-mi zůstala symbolika-a význam-celého projektu zahalena v mlze pochyb, zdlouhavosti, nečitelnosti, artovosti a přiznejme si to-i nesmyslnosti a prvoplánové rádobyhardcore intelektuálnosti.....Řídit jsem se tak mohl jen svou intuicí a fantasií-což ve výsledku vedlo k zajímavému filmovému zážitku-otázkou je-nakolik mě Miike dostal tam kam chtěl(?) ..............................................Doporučit můžu-ale jen zarytým fandům pomalých japonských filmů, kterým nebude moc vadit, že pochopí velké hovno a budou z toho zmatení jak lesní včely :D ()

petero odpad!

všechny recenze uživatele

Izoje nezmyselná blbosť, kde sa postava nesmrteľného zabijaka dostáva do rôznych časových období a zabíja všetkých na potkanie ale pri tom sa ho snažia zabiť aj niektorý ostatný. Je to natočené celkom zručne, no na druhej strane nie dosť dobre, nízkorozpočtová sekanica plná krvy, končatiny tentokrát nelietajú vzduchom. Síce sa dočkáme pár rozpolených postáv ale všetko je to zabalené do nudného filozofujúceho hávu, sem tam doplnené o absurdné dialógy, i keď je jasné že Miike chcel týmto filmom niečo povedať o krutosti sveta čo je prestrihované zábermi udalostí z krvavých dejín no podal to s minimálnou výpovednou hodnotou. Niekedy sa mi nechcelo na tie krvavé mŕtvoly detí, dospelích, starých ľudí snímané v dlhom zábere ani pozerať. Bolo to nepríjemné. Naviac mstiaceho sa zabijaka doprevádza gitarista ktorý sa dosť často nechutne drhne a má to dve hodiny čo je vražedné vzhľadom na to že to nemá žiadny spád. Na druhej strane neviem ako sa prepadové komando zo súčastnosti dostalo do minulosti a boli tam aj upíry. No tak neviem. Z traileru som sa na to celkom tešil ale sklamalo ma to teda poriadne a to som od Miikeho videl oveľa lepšie veci ako napr. Oodishon alebo One Missed Call. ()

tombac 

všechny recenze uživatele

Podivnost nad podivnost, kterou ne každý stráví (těm několika odpadům se nedivím). Je vyšperkována plejádou známých japonských herců a kvalitní prací s chladnou ocelí. Jenže je také v nerubacích pasážích zdlouhavá až hrůza (kdo viděl Miikeho Gozu, tak si to dovede představit). Od prostředku filmu mi už ta záplava pseudofilosofických blábolů, jež pronáší většina postav se strnulým výrazem ve tváři, lezla pěkně na nervy. Logičnost v ději vskutku hledat nelze, časové roviny se nepochopitelně prolínají, samurajové se ocitají v současnosti, speciální komando a chlápci v oblecích ve středověkém Japonsku apod. Kdyby film oplýval aspoň strhujícím tempem a provedením, pranic by mi to nevadilo, ale takhle jsem už v polovině kontroloval minutáž, jestli už se ta absurdnost náhodou nechýlí ke konci. 5/10 ()

Galerie (7)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama