Obsahy(1)
V podzemí buenosaireského metra dojde jedné noci k nevysvětlitelné události - jedna ze souprav beze stopy zmizí. Nikdo ze zaměstnanců ani z vedoucích provozu si to nedovede vysvětlit. Nějaké vysvětlení ale přece existovat musí - jeho vypátráním je pověřen mladý nadaný matematik Daniel, který brzy skutečně přijde s objevem, který se zdá být naprosto šílený. Přesto stále více indicií naznačuje, že by mohl být reálný. Sci-fi drama, prosycené tajuplnou atmosférou a mystériem, skrytým v labyrintu podzemních chodeb a tunelů je studentským filmem, avšak o to víc překvapuje profesionalitou, s jakou se jeho tvůrcům podařilo zpracovat žánr, který je pokládán za jeden z realizačně nejnáročnějších. Na festivalech fantasy a sci-fi filmů získal řadu ocenění. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (51)
Bez prezentace okázalých triků, bez obřího finančního zázemí, typického pro tyto filmy. Předložena nám je zajímavá sci- fi, zajímavá myšlenkou, zajímavá prostředím- kontrastem sci- fi tematiky a ušmudlaného prostředí metra, městských předměstí. Kvalitu pro mě trochu sráží dialogy, některé herecké výkony a lehce linie vyprávění příběhu. ()
Velmi zajímavé dílo. O tom, že existuje nějaká "Moebiova páska", jsem se díky snímku dozvěděla poprvé. Ne že bych díky její definici byla schopna plně porozumět tomu, co se tam ve spletitém systému metra událo:) Poutavě natočený příběh s výbornou hudbou a osobitou atmosférou (nekonečna). Příjemně jsem byla potěšena přítomností dvou herců, které si už vždy budu pamatovat jako postavy mafiána Doménica Rizza a dedečka Sergia Costy z Divokého anděla:) Scéna setkání hlavní postavy s profesorem v metru, které se nikdy nezastaví, velmi působivá, s myšlenkou, která člověka podnítí k zamyšlení:) ()
Studentský film z Argentiny roku 1996 a taková pecka?! Příběh o ztraceném vlaku v metru sice nepůsobí nijak orginálně, ale je za to skvěle natočen i zahrán!! Kamerá má po celý film zajímavou kompozici, příjemný barevný nádech a neustálé hrátky s hloubkou ostrosti nenechají oči v klidu. Něco podobného nenatočí Češi ani za 100 let. 70% ()
Přiznám se, že Moebius je moje první setkání s argentinským filmem (pokud tedy o tom vím), a je to pro mě zároveň dost divné a svým způsobem originální setkání. Filmu se nedá upřít specifická stísněná a samotářská atmosféra ... velmi odlišná od filmů z kontinentální či severoamerické produkce v žánru sci-fi. Ale Moebius vlastně asi ani nepatří do této skupiny filmů. Děj stojí na originální myšlence, avšak její jakoby vědecké vysvětlení je příliš přeexponované a víceméně zmatené. Já nejsem příliš v matematice znalá, ale základní princip moebiových kroužků mi něco říkal i před shlédnutím filmu, a mám pocit, že kdo této problematice rozumí víc, se asi musel bavit. Nakonec však ono vysvětlení vlastně zůstává v mezích katolicky lidského vnímání světa (Které se dost často sváří v argentinské kultuře, pokud tedy usuzuji z románů argentinských slovotepců, kterých jsem narozdíl od filmů přečetla docela dost). ()
Pochopil -li sem to dobře, tento film natočili studenti. Natočili-li ho studenti, nezbývá mi, než smeknout. Moebius je po filmařské stránce velmi vyzrálým počinem. Práce s Atmosférou, světlem, hudbou... Způsob, jakým se jim podařilo natočit "zblázněný" semafor je úchvatný. Ačkoliv je Moebisu v podstatě sci-fi, nenajde se zde jediný trik, jedna jediná "akční" scéna, když se na hl. hrdinu vyřítí metro, tvůrci spoléhali na atmosféru (tunely metra plní svoji úlohu na výbornou - viz maďarští Revizoři) a na herecké výkony (velmi civilní a přesvědčivé). Taktéž dabing se povedl. Zůstává nám tu tedy akorát konec filmu, jehož smysl mi opět nějak uniká. Což ovšem nic nemění na faktu, že Moebius je naprostá špička v žánru "malých sci-fi" ()
Galerie (2)
Photo © Universidad del Cine
Zajímavosti (1)
- Snímek byl natočen na motivy povídky „Podzemní dráha Möbius“ od Armina Josehpa Deutsch, která vyšla v roce 1950. (m.xFuck)
Reklama