Reklama

Reklama

Obsahy(1)

David proti Goliášovi. Asi tak by se dal popsat boj, který vede kapitán Miky Miko (Alexander Bárta), samotářský policejní operativec, který se začátkem 90. let v divoké atmosféře východoslovenského podsvětí šikovně pohybuje na hraně zákona. V křehké symbióze zde vedle sebe žijí lokální mafiánské gangy kryté tajnými dohodami se Slovenskou zpravodajskou službou (SIS), podnikatelé a místní policie štědře odměňovaná za přivírání očí před zločiny. Mika nikomu nevěří, aby ho nemohl nikdo zradit, ale když mu je přidělen „neposlušný“ partner Igor Molnár (Juraj Loj), zjistí, že si jsou v mnohém podobní. Oba jsou součástí mechanismu, který chtějí změnit, protože je už nebaví chytat zločince, kteří budou i s usvědčujícími důkazy druhý den propuštění. Reakce ohroženého systému však na sebe nenechá dlouho čekat a spustí se sled tragických událostí. Říká se, že pomsta je nejlepší motivací, i když prohra někdy může znamenat jistou smrt. (CinemArt)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (74)

dopitak 

všechny recenze uživatele

V tom marastu cs hnusu je tohle světlé, totiž pardon parádně tmavé krimi pohlazení. Slovenský Lexa Pyško Bárta konečně v lepší roli než měl v té kravině s Kotkem, skvěle se vydařil casting, obě dámy (barmanka Janeková i lékařka Petrová) se hodí, Rytmuse naštěstí neznám a tak jsem ho ani nepoznal, Hajdu byl lahůdka a Štáfek pobavil. Nestává se cs režisérům, aby utáhli 2,5 hodiny film který celou dobu baví, tady se podařilo a proto u mě za plný. ()

borec999 

všechny recenze uživatele

Drsný krimi triler o tom, že za spravodlivosť by sa malo bojovať, aj keď je všetko a všetci proti vám. A tiež o tom, že 90. roky u nás boli pekná divočina. Slovenské filmy sa v posledných 5-10 rokoch výrazne dvihli hore. A Vojna policajtov je po Invalidovi a Učiteľke za mňa najlepší film, aký u nás vznikol. Na drsnú kriminálku som bol prekvapený ako veľmi je film vtipný a ešte viac z toho, že humor bezútešnú a ponurú atmosféru vôbec nekazil. Ten kto nie je Slovák by väčšinu vtipov zrejme nepochopil (plynú z SK reálií a hlavne alkoholovej kultúry na východe), takže stále si točíme filmy hlavne pre seba a nie pre okolitý svet. Ale čert to ber. Bavil ma dej, postavy a herci (v hlavnej úlohe pozitívne prekvapil Bárta a jeho vzájomná chémia s Lojom, potenciál ukázala aj Anežka Petrová ktorá by mohla byť do budúcna zaujímavou herečkou, no a výborné boli aj vedľajšie postavy ako napr. drsný mafián v Tatrách s lepeňákmi a westernovými hĺbavými pohľadmi, nekompromisná barmanka Žaneta či "Inžinier" Mitaš, ktorý si svoju psychopatickú rolu užil do sýtosti a ja osobne som pri prvých záberoch v jeho očiach a tvári videl niečo z Hannibala Lectera v Mlčaní jahniat), akcia a som ochotný veriť tomu, že takto nejako to mohlo v 90. rokoch u nás reálne fungovať a vyzerať. A nebol na to veru pekný pohľad. Načrtnutému sequelu by som sa nebránil, pretože takto štýlovú kriminálku som v našich končinách zatiaľ nevidel a subjektívne som si návštevu kinu fakt užil. PS. som jediný kto ma po pozretí filmu neodolateľnú chuť ísť na 1 malé pol deci k Patkaňovi? 80% ()

Reklama

E=mc2 

všechny recenze uživatele

Vojna policajtov. Ak by na Slovensku fungoval filmový priemysel ako v USA Biermann ani Szoltés by nikdy nemali pozície v rámci tohto filmu také aké mali pri Vojne Policajtov. Pri skutočnej konkurencii by zdochli hladmi ako aj väčšina slovenských filmárov. V profesionálnej konkurencii by boli radi ak by vôbec nejaký producent či štúdio malo záujem o scenár. Vojna Policajtov je všetko možné len nie buddy movie (Smrtonosná zbraň, Bad Boys, V Bruggách, Posledný Skaut, Skutočná romanca či Kiss, Kiss Bang, Bang,), len nie dobrý film. Nemá funkčnú expozíciu, nemá konflikt, nemá, inciting incident, zvrat, jednoducho klasickú dramatickú štruktúru od Aristotela či Freytaga. Žiadne známky žánru lebo Slováci také nepoznajú poznajú len Šulíka a zlatú 60. Lebo 45 rokov zaspali dobu. Je absolútne neackeptovateľné aby nesebakritický producent a nesebakritický scenárista sa rozhodol bez fundamentálnych znalostí toho ako písať filmový scenár, písať scenár k 150min hranému projektu. Scenár nie je novela, nie je to kniha. Pán Szoltés je novodobý disident ktorému sa na jednej strane hnusí Fico a politika jeho ľudí ale nehnusí sa mu kývnuť na tento projekt bez toho aby na to mal, podobne tak aj režisér. Inými slovami nehnusí sa mu svet slovenskej audiovizuálne tvorby ktorý funguje práve ako cez kopirák Fico a jeho ľudia...a ten kto to odserie je zas iba obyčajný človek, divák. Ak by mal pán Szoltés a Biermann aspoň trochu sebareflexie a pokory lúskali by od rána do večera všetky buddy movies a filmy od Scorseseho aby prišli na to ako sa to asi robí. Ale nie. Slovensko. Džamahrija. 45% za Cinkiho, Mitasa (Mlčanie Jahniat) a za dve fajn scény v jednej bol aj Bárta.. Uveriteľnosť 0,0,000000 dop.. Karikatúry. Vďaka za Beethovena a Mozarta inak by to bola len jedna hviezda. Vyhodňári by mohli mať svoju rezerváciu. Nuda. Ten film mal mať 100min. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jde pasivní přihlížení vnímat jako spoluvinu a jde spravedlnosti dostát bez toho, aniž by si člověk sám zašpinil ruce? Otázky, které v jisté míře jistě otevírá Válka policajtů. Rudolf Biermann nerealizoval variaci na americké akční filmy či britské gangsterky Guye Ritchieho, naopak realistické zobrazení kriminálního příběhu odehrávajícím se na Slovensku, kde politici, zkorumpovaní policisté a mafiáni žijí ve vzájemné symbióze. Skrze schopný scénář film zobrazuje komplexní svět plný výrazných postav a působivého příběhu, který je spojuje, jeho největší síla ovšem nadále spočívá v tom, že jde o příběh ze skutečného Slovenska. Válka policajtů díky tomu není pouze působivým filmem, ale také jistou formou výpovědi o absolutní tehdejší vládě Vladimíra Mečiara. Ať už má poté závěr symbolizovat záblesk naděje do budoucích let Slovenska a nebo nechává pootevřená vrátka k případnému pokračování, funguje v obou případech. Představený svět v tomto filmu je totiž natolik zajímavý (Inženýr v podání Mariána Mitaše si rovnou říká o vlastní film), že by návrat do něj neurazil. Především proto, že jde díky množství korupčních kauz a mafiánských příběhů s tím spojených rozhodně odkud brát.... ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Divné scenáristické rozhodnutia, kedy hodinu sledujeme zaujímavý príbeh, aby sa v polovici všetko zlomilo a videli sme až do konca tisíckrát videnú cestu za pomstou. Pričom oná vražda má veľmi slabú motiváciu. Finále bohužiaľ absentuje úplne. Napriek tomu je príbeh najsilnejšia zložka filmu. Biermann režíruje dve bitky tak, že mojim študentom na strednej umeleckej škole by sme dali najlepšie trojku. No a vizuál je veľmi nevýrazný, skutočne neviem, o čo tou šedosťou (doslovne aj obrazne) Biermannovi a Štrbovi išlo. Našťastie to ale nie je nuda a herci sú fajn. Cool to ale stále nie je, aj keď sa o to všetci extrémnym spôsobom snažia. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (10)

  • Kostýmní výtvarnice Kateřina Štrbová-Bieliková připravila kostýmy pro více než 80 filmových postav. (CinemArt)
  • Speciální požadavky měl z herců Juraj Loj (Moly), a to na catering v důsledku intolerancí. (CinemArt)

Reklama

Reklama