Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Poslední film Charlie Chaplina je rozkošná romantická komedie plná chytrých gagů, kterými se proslavil. Chaplin je tentokrát podepsán pod režií, scénářem i hudbou. Příběh filmu se točí kolem krásné ruské emigrantky, hraběnky Nataši (Sophia Loren), která byla proti své vůli přinucena k prostituci v Hong Kongu. Aby z něj unikla, skryje se v osobní kajutě bohatého Američana Ogdena (Marlon Brando) a jako černá pasažérka si vynucuje cestu do Ameriky. Ogden ale není z těch, kteří s sebou nechají manipulovat a hravě odolává útokům Natašina profesionálního šarmu. Otázkou je, jak dlouho? Vedle obou hvězd uvidíme ve filmu i řadu známých herců. Chaplinův syn Sydney hraje Brandova společníka na výletní plavbě. Tippi Hedren ztvárnila jeho ledově chladnou manželku. Patrick Cargill se představí jako příkladný komorník a Margaret Rutherford jako bláznivá stará dáma. Chaplin sám se objeví jako lodní stevard! Všudypřítomné gagy a ztřeštěné situace nezapřou Chaplinovu mistrnou ruku a jeho herci si je užívají s famózní lehkostí a grácií. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (76)

Elví 

všechny recenze uživatele

V roce 1967 je už trošku pozdě na gag typu: někdo zaklepe na dveře, tak se zběsile utíká sem a tam než se zapadne do koupelny... V tomto vcelku nudném filmu se zamračeným Marlonem Brandem a strnulou Sophie Loren mě potěšil pouze okamžik, kdy se na scéně na pár sekund objevil bělovlasý Charlie v roličce stewarda... ()

anais 

všechny recenze uživatele

Film předchází pověst pozdního mistrova díla, které se tak trochu minulo s dobou svého vzniku. Přistupoval jsem k němu tedy dost obezřetně. O to větší bylo moje překvapení, když se z očekávaného selhání vynořila příjemná komedie, ve které tak nějak přirozeně doznívají poslední (už vskutku vzdálené) ozvěny němých grotesek. Sophia Lorenová tu má hned několik scén, které svými pohybovými kreacemi evokují Chaplinovu nejslavnější postavu. Tak nějak mi do toho nezapadal jen ten Marlon, který na rozdíl od ostatních herců působí dost strnule. Chaplin se ve svých předchozích "pozdních" filmech vždycky snažil o nějaký myšlenkový přesah formou kritiky americké televizní kultury (Král v NY), vyšších středních vrstev (Verdoux) nebo posteskem nad uplývajícím časem (Světla ramp) - o Moderní době a Diktátorovi nemluvě. Hraběnka z Hongkongu se z této řady vymyká. Nic zásadního nezděluje ani nekritizuje. A snad proto se může vykládat jako nevydařené završní Chaplinovy kariéry. Přitom její kouzlo a hodnota je právě v návratu k jednoduchému způsobu vyprávění, které nemělo působit nic víc než radost a dojetí. ()

Reklama

dyfur 

všechny recenze uživatele

....nesympatický Marlon Brando nechce vo svojom apartmáne Sofiu Loren....čo je na tom divné :))) robí len to čo by robil každý  muž :)))))))  ...skoro každý.... ...čiže príbeh o impotentovi alebo ....?....film ako taký o ničom .Zaujímavá je len Sofia Loren....tu ani režisér Ch.Ch. zázrak neurobil...ále veď nie každý má len dobré filmy..... ()

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Takových legend stříbrného plátna a přitom tak jalové vystupování herců. Hlavně ústřední duo je otřesné. Do dramat to byli možná dobří herci, ale do grotesek opravdu ne. A ač nejde vyloženě o grotesku, snahu místy jít touto cestou Chaplin měl. Kdykoliv Sophia vykulila oči, vzpomněl jsem si na feministickou otravnou učitelku hudebky ze základky. Hrozná to představa a věřím, že zrovna jí by se tyto scény moc líbily. Potom tu jsou ale herci, kterým prvky grotesky vyloženě svědčí. Pár scén Patricka Cargilla jsou hodně parádní a syn Chaplina Sidney také ukázal, že po otci toto nadání zdědil. Jinak se ale na filmu nejspíš podepsal hojně zmiňovaný Chaplinův despotismus. A snaha herců film se zdravou kůží a rozumem dokončit. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

On je to spíše divadelní kus, a je škoda, že lodi jako takové, tedy záběrů na palubě, si užijeme minimálně - nechybí ale oddělovací vsuvky v podobě záběrů na vlny v noci, ve dne, rozbouřené i klidnější. Celkově je to sice příjemně úsměvné, ale ve druhé části už není moc o co hrát, karty jsou rozdány, špílce mezi nimi dvěma odehrány, a tak se jen opakují dosavadní skeče, řeči, situace a vkrádá se nuda. Brando hraje skvěle, Sydney Chaplin také, jen té Sophii Loren toho diblíka nevěřím ani za nic, a i když se snaží vše uhrát přes dekolt, její zadnice v šatech připomíná spíše vesnickou maminu, prostě za mne nijak moc atraktivní žena. Zápletka by vystačila na kratší snímek, a i když je nálada tlumeně rozverná, množství zbytečných scén a vpádů různých lidí do apartmá (až se zdá, že jde skoro o průchoďák, a ne kajutu významného politika) tu náladu spíše ruší a rozbíjí. Btw, ty chyby skriptu mne také dost iritovaly (když se postava dívá doleva, střih, a kouká doprava). ()

Galerie (34)

Zajímavosti (9)

  • Chaplin se při psaní scénaře inspiroval svou plavbou do Šanghaje, kterou podnikl v roce 1931. (everlong)
  • Natáčení snímku s Marlonem Brandem nebyl pro Sophii Loren žádný med. Ve své autobiografii dokonce uvedla, že ji obtěžoval. Jeho dotykům učinila ráznou přítrž, když ho otevřeně a před lidmi požádala, aby na ni laskavě nesahal. I tak byl podle ní zbytek natáčení velmi náročný. [Zdroj: prozeny.cz] (Duoscop)
  • Ve scéně, kdy všichni hrdinové trpí mořskou nemocí, Ogden (Marlon Brando) shodí na zem tác s doutníkem. V dalším záběru se však tác nachází opět na stole. (Mol)

Reklama

Reklama