Reklama

Reklama

Krvavá paní

Československo, 1980, 77 min (Alternativní 71 min)

Obsahy(1)

Po zpracování příběhu o Juraji Jánošíkovi si klasik slovenského animovaného filmu Viktor Kubal vybral další historickou postavu opředenou pověstmi, nechvalně proslulou uherskou hraběnku a paní Čachtického hradu Alžbětu Báthoryovou. Ta v Kubalově lyricko-pohádkové interpretaci z roku 1980, v níž se snoubí děsivá tragika s odlehčujícími komickými prvky, darovala na důkaz lásky jednoho dne své srdce muži, který se o ni v nemoci postaral a zachránil jí život. Bez srdce byla ale jen plná chladu a nenávisti a začala si libovat v utrpení druhých. Viktor Kubal se stejně jako u svého předešlého titulu stal sám autorem námětu i scénáře, výtvarníkem, animátorem a režisérem a po svém boku měl i zde hudebního skladatele Juraje Lexmanna a dramaturga Rudolfa Urca, průkopníka slovenského animovaného filmu. (Česká televize)

(více)

Recenze (67)

Campbell 

všechny recenze uživatele

Tak tohle mě zklamalo, z nějakého důvodu jsem čekal něco totálně jiného. Čekal jsem něco jako Krabata, takže atmosférickou temnou pohádku, a navíc když to je o Bathoryové? Tak jsem čekal i krev, ale kde nic tu nic. Je tu sice koupel v krvi, dokonce i jedna mrtvola. Ale ten animovanej styl se mi totálně nelíbil, a o atmosférře ani nemluvím, polovina filmu je o Báthorce jak začínala, takže nic extra všude smích a barvy. Později se snaží film padnout na temnější notu ale s tou animací to je prd platný, tak aspoň přidá temnější hudbu ale prostě to nijak extra nefunguje. Ale aspoň to nebylo nic extra hroznýho a na ty 3* to vyšplhá. ()

edie sedgwic 

všechny recenze uživatele

Velmi som chcela dat pat hviezdiciek, lebo Viktora Kubala a jeho jedinecny styl mam velmi rada, bohuzial urcite momenty ma trochu neprijemne prekvapili a rusili ma, hlavne prilis radikalne prechody z lalala rozpravky do hororu najhrubsieho zrna. Lexmanovi urcite patri osobitna hviezdicka za hypnoticku a mrazivu hudbu. ()

Reklama

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

těsně pod čtyřmi hvězdičkami, protože mi vadilo nechutné natahování, kéž by se kamsi ztratilo tak deset až patnáct minut... Víc hudebních motivů by taky rozhodně neškodilo, postupem začala dosti nudit, pár nápadů se ve filmu sice objevilo (scény se zvířátky jsou supr), ale žádnej nebyl využit na plno. Dost odbytá byla animace, postavy se mi ve své jednoduchosti sice líbily, avšak všechno ostatní bylo naanimováno na pytel, a ani zájímavej příběh to nezachránil. dodatek: jak to, že tomu asijskému chalanovi klapali bosé nohy na kamenech jako pěticentimetrové podpatky?? _________ ps: super plakát ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Zajímavé kreslené zpracování příběhu o čachtické paní. Na začátku vypadá vše jako idilka, ale nenechme se mást, každý z nás je vždy jen krůček od problémů... Strohá animace výborně podtrhuje nadhled při vyprávění a současně dovoluje povolit uzdu fantazii. Doporučuju shlédnout, ačkoliv v Česku to asi nebude tak jednoduché. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Spočiatku odľahčené, ku koncu desivé a bezvýchodiskové. Kubal ukazuje, ako sa z krásnej, aj keď osamelej Alžbety, stáva smutne preslávená Krvavá grófka. Bez slov, zato s animáciou plnou nápadov (videli ste už, ako niekto druhému dáva svoje srdce, alebo modré z neba?) a za sprievodu hypnotickej hudby Juraja Lexmanna. ()

Zajímavosti (5)

  • Viktor Kubal povedal, že dejom ťaživého psychologického hororu odkazuje na nemeckých expresionistov. (Raccoon.city)
  • Na Slovensku bolo počuť hlasy, že sa radšej malo siahnuť po inej téme animovaného filmu. Jedna výčitka sa týkala aj úvodného komentáru, v ktorom sa namiesto zvyškov hovorí o zbytkoch Čachtického hradu. Kubal len zalamentoval, že teda zbytočne dostával v škole bitku, keď odrecitovával zoznam vybraných slov po "b" končiaci sa na dobytok, zbytok, živobytie. Zrazu už zbytok neplatí. Hovorieval: "Je mi ľúto, ale film musí mať nejakú chybu." (Raccoon.city)
  • Na snímku pracoval Kubal väčšinou osamotene. Zvládol to, hoci to bola animácia na kolene. Podmienky v Štúdiu krátkych filmov boli úmerné tej dobe. Bola tam jedna kamera, s ňou sa všetko snímalo, žiadne triky sa robiť nedali. "Ale Kubal by ich ani nepoužíval," spomína dramaturg snímky Rudolf Urc. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama