Reklama

Reklama

Obsahy(1)

KGB má nový ďábelský plán: Série atentátů se podle něj stává osudnou pro agenty nepřátelských tajných služeb. Jméno Jamese Bonda v tomto seznamu smrti nechybí. Agent 007 však zařídí v Bratislavě útěk generála KGB Koskova, který ve skutečnosti pracuje pro britskou tajnou službu. Koskov obviní z úkladů svého protivníka Puškina, ale vzápětí je unesen sovětskými agenty. Bond se nyní musí Puškina zbavit a Koskova zachránit. Timothy Dalton je James Bond osmdesátých let. Nové příběhy Agenta 007 díky němu získaly tempo akčních filmů. Bratislavu musel za totality natočit John Glen především ve Vídni. (Warner Home Video CZ)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (423)

klerik 

všechny recenze uživatele

Ale hej, Dalton dal tomu nový dych a pôsobí rovnako sviežo ako neskôr Brosnan v Zlatom oku, ale... nudil som sa. Nepomohla ani Bratislava, ani slovenské hlášky, ani obsadenie, dokonca ani (vzhľadom na dnešnú situáciu USA) celkom humorný konflikt v Afganistane... Skrátka chýbalal mi tu atmosféra, dobrodružnosť, ani ten humor nebol až taký trefný... Akcie slabé - ale to sú takmer vo všetkých starých bondovkách (ale v tých Moorových to bolo aspoň srandovne zlé). Skrátka bola to veľká šanca, ale mne to prišlo akési nedotiahnuté... Zrejme však ide o konflikt mojej predstavy Bonda (jednoznačne elegantné brosnanovky, potom vtipné moorovky) a chladne profesionálneho Bonda, akého sa pokúsili stvoriť tu... ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Vcelku solidní a neurážející Bondovka... která ovšem k největším klasikám série rozhodně nepatří. Dalton se snaží a daří se mu udržet fasádu cool agenta dost pevně na to, aby dal rychle zapomenout na přestárlého a nepříliš drsného Moora, ale kromě toho je toto Bondovka vlastně průměrná. Pobaví... a vyšumí. 7/10 ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Dámy a pánové přichází v pořadí čtvrtý agent: Dalton...Timothy Dalton. S jeho příchodem končí veškerá aura, že mise 007 jsou jedna velká zábava, jsou pěkně tvrdé a drsné a nový Bond je vůbec rád, když má čas na ženy. Akce byla zase super, jen je trošku škoda, že Daltona nedali dříve.V posledních "Mooreovkách " by měl nesporně 5* . Daltonovi já osobně toho Bonda velmi věřím a upřimě nechápu tu vlnu kritiky co se na něj snesla, to je jak kdyby byli všichni agenti nebo co? Pěknej Dech života dal 007 nový Bond. Jen volám po BondGirl, která by mě posadila na prdel, zatím jsou "jen" hezké. Původně jsem chtěl dát 4*, ale ne za ten Afganistán a tu akci v Blavě má plnej počet, at mu ten dech pořádně vydrží. ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Jakkoli klišovitě to může znít, tak obsazení Daltona dodalo bondovské sérii dech. Žádná absurdní nadsázka, parodie a sci-fi prvky jako typické Mooreovy trademarky, ale pěkná přímočará špionážní podívaná, která dodala nové charisma nejslavnějšímu agentovi. Už žádný vtipkující dědula, ale nebezpečný agent vykazující typické rysy klasického akčního hrdiny. Příběhově to sice opět trochu drhne, ale to je vynahrazeno v perfekcionistických akčních scénách, které naprosto strkají veškerou konkurenci z devadesátých let do kapsy. Až se mi ani nechce věřit, že to režíroval ten stejný John Glen, který nechal Bonda obléct do opičího kostýmu. P.S. Konečně vím, kde bral Nolan inspiraci pro jisté scény z Počátku a TDKR. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Velkým kladem této zas-o-něco-jiné bondovky je preciznost, s kterou na nás narafičili tehdejší Československo, resp. Bratislavu. Skutečně v každém detailu si tvůrci vyhráli s vytvořením iluze tehdejšího města za Železnou oponou. Ať už to je různými nápisy ve slovenštině nebo slyšitelnou slovenštinou, starými škodovkami, trabanty nebo žiguli VB. Přesto všechno pedantství mě ale nakonec zarazilo, proč se slovenská Bond girl jmenuje Kara Milovy. Pořád mi vrtá hlavou, zda to náhodou neměla být Klára Mílová. A těch nešvarů navzdory preciznosti se najde poměrně dost. Ale kdo by řešil takové detaily. A nyní už k Bondovi samotnému. Timothy Dalton na mě působí spíš jako nějaký tatík nebo veksláček. Z nonšalantnosti populárního agenta mu cosi chybí. Řekl bych, že Dalton se nehodí do žádného akčního filmu, natož do bondovky. Maryam d'Abo naivní ženštinu zahrála výborně. Celou dobu mě její mírná nablblost štvala, a jestli to byl záměr, tak se to povedlo na jedničku. Celkově film poměrně odsýpá a dočkáme se i klasických bondovismů, což jsou právě ty nesmyslné situace, které dělají bondovky bondovkama, ty většinou z hlediska fyziky absolutně nesmyslné situace. Zde spíše z hlediska reality jako takové. Tvůrci zde dali facku každému Čechovi a Slovákovi, který dostal od Pohraniční stráže kulku do zad, když se všelijakým způsobem pokoušel prchnout přes státní hranice. Bond to zvládá kluzmo na futrálu od čela. Jen proklouzne pod závorou celnice, která jakoby vypadla z Třech veteránů. Za strašný bondovismus považuji také samotný závěr. Ten zcela překonává i to, jak Pierce Brosnan v Goldeneye dohnal ve vzduchu padající letadlo, totiž jak dobrotivý agent KGB odměnil uprchlou Slovenku tím, že jí umožnil cestovat po světě a to ještě jako slavnou virtuosku. A ještě se na její koncert nahrnou Mozarta chtiví Mudžáhedíni... Bože, to už bylo opravdu moc. Celkový dojem prostě je, že se jedná spíše o pitomou agitku, že Západ je prostě lepší, než Východ, než o ryzí špionážně akční film s novou tváří v hlavní roli. Dal bych dvě, ale ta třetí je za úvodní akci na Gibraltaru - ta byla super. ()

Galerie (185)

Zajímavosti (49)

  • V úvodní scéně na Gibraltaru bylo použito skutečné vojenské zařízení včetně nepřístupné cesty z vlastnictví Ministerstva obrany. Kulometné hnízdo už autentické není. (novoten)
  • Na filmu se lehounce podílel i legendární publicista a pozdější zpravodaj Československého/Českého rozhlasu Karel Kyncl, toho času žijící v emigraci ve Velké Británii. V dubnu 1987 - tedy dva a půl roku před pádem komunismu v Československu - napsal (zkráceno): "Značná část děje této jubilejní bondiády se odehrává v Československu. Pokud vím, velký superagent zavítá do naší vlasti služebně poprvé, a vězte, že po jeho návštěvě už nikdy nebude taková jako před ní. Jenom namátkou vám sdělím, že se agentovi 007 podaří ke svým cílům využít dokonce Plynovodu Družby: v tlakové stanici na jedné z jeho větví naloží do zvláštní kapsule příslušníka KGB prchajícího na Západ - a dostane ho potrubím do Rakouska celkem v pohodlí, a hlavně bez pasu i devizového příslibu. Pozoruhodná je i jiná scéna: James Bond s překrásnou slovenskou violoncellistkou s typicky slovenským jménem Kara Milovy prchá ve svém speciálně vybaveném autě před československou policií a jednomu se žlutobílých vozidel s označením VB se podaří dojet v šílené rychlosti na jeho úroveň. Příslušník VB vedle řidiče vyzývá uprchlíky, aby se vzdali - leč náhle vidíme v detailu, jak z boku Bondova auta vytryskne laserový paprsek a začne pomalu řezat karoserii policejního vozidla, pěkně od předního až k zadnímu blatníku. 'Volačo tu horí!' pronese znepokojeně řidič auta VB a pro jistotu přibrzdí. Což ovšem neměl dělat, neboť k budoucímu všeobecnému gaudiu zmírní rychlost jenom podvozek, kdežto karosérie s oběma příslušníky, puzena setrvačnou silou, se z něho sesune kupředu. (...) Film bude mít světovou premiéru až v létě, jeho scénář jsem nečetl, a tak vám možná připadne divné, odkud jsem vzal ty předcházející detailní informace. Odpovídám: z vlastního jedinečného zážitku. Jakýmsi nedopatřením jsem se ocitl ve skupině krajanů žijících v Londýně, kteří byli pozváni do filmových atelierů v Pinewoodu k dabování scén filmu, které se odehrávají v Československu. Splnil se mi přitom můj dávný sen komentovat v Československé televizi fotbalový zápas mezi našimi zlatými hochy a jedenáctkou Sovětského svazu - vyhráli jsme mimochodem 4:1 -, a tak jsem spolu s ostatními diskutoval v bratislavské tramvaji i na ulici a vydával různé rozkazy ústy československých policajtů a vojáků, zapojených do honiček za Jamesem Bondem. Věčná škoda, že většina poznámek, které jsme přitom v dabovacím studiu v Pinewoodu natočili, utone při konečné zvukové montáži nevyhnutelně v pouličním ruchu, ve střelbě, výbuších a jiných pazvucích. Tak například ve scéně zatýkání na bratislavské ulici se z hloučku přihlížejících náhodných chodců ozve tato poznámka: 'Nebydlí náhodou tady někde blízko profesor Kusý nebo Milan Šimečka?' A ve scéně, kdy hrdinný James Bond s krásnou slovenskou violoncellistkou sjíždějí na prázdném pouzdru od violoncella po srázné zasněžené stráni vstříc hraniční závoře a zírajícím rakouským financům, pronásledováni československými vojáky na lyžích a v obrněném vozidle, zařve jeden z vojáků zoufale: 'Oni se nám ztratí!' A druhý mu odpoví: 'Keď sa oni stratia, Slováci ožijú!' A tady jsme u podstatné vady na kráse, kterou budou jazykově kvalifikovaní budoucí diváci filmu trpce vyčítat. Teprve na místě, v dabovacím studiu, jsme zjistili, že se československé scény odehrávají výhradně na Slovensku - a že tvůrci z naprosté neznalosti poměrů pozvali k dabování pouze Čechy. Tím pádem se na bratislavských ulicích této bondiády bude ozývat mnohem víc češtiny, než je v kraji zvykem - a stejně tak v ozbrojených silách tamtéž sloužících. Nicméně - jak citováno výše - jsme se snažili také mluvit slovensky, seč naše chabé síly stačily. Pocit, který jsme po skončeném dabování měli, však nejlépe vyjádřil jeden člen naší skupiny. 'Jestli je na světě nějaká spravedlnost,' pravil, 'tak příští film s Jamesem Bondem se bude odehrávat v Praze a dabovat ho budou jenom Slováci.'" Tolik dobový text Karla Kyncla... ti, kdož si pamatují jeho typický hlas z rozhlasových vysílání, nechť zpozorní například v pětačtyřicáté minutě, při přelaďování vysílačky... (NIRO)
  • Na hraničním přechodu mezi ČSSR a Rakouskem je československá vlajka pověšena chybně, avšak na lóži v Ľudovém konzervatóriu, kde se Bond (Timothy Dalton) setkává s Saundersem (Timothy Wheatley) je zavěšena správně. Rovněž správné nejsou české a anglické nápisy, na tomto přechodu byla používána slovenština a němčina. (Robbi)

Reklama

Reklama