Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tato japonská komedie se točí kolem vysílání rozhlasové hry Žena osudu, kterou napsala Miyako, žena v domácnosti, jež vyhrála v soutěži a uvedení hry je její odměna. Je to jednoduchý příběh o románku v rybářské vesnici, ovšem těsně před premiérou hry se Nokko, herečka v hlavní roli, rozhodne, že její postava by měla být amerického původu se jménem Mary Jane. Jenže to vyžaduje nemalou změnu ve scénáři a jen několik hodin před prvním odvysíláním dá vedení rádia souhlas ke změnám. Jenže pak si vzpomene Nokkin kolega, že by jeho postava měla být také z Ameriky a chce ji pojmenovat Donald McDonald a Miyako spolu s producenty začíná šílet! Nenechte si ujít povedenou frašku i zlou satiru japonské a americké kultury. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (11)

dezorz 

všechny recenze uživatele

Rezieser a scenarista Koki Mitani je v Japonsku hviezda, jeho posledny film Suite Dreams s 50. mil. dolarmi zarobenymi bol tretim najuspesnejsim jap. filmom roka 2006. V 1997 bola situacia podobna, Mitani sice nebol tak velkou celebritou ale po uspesnej kariere komedialneho a televizneho divadelnika to mal lahsie, nez ini debutanti. Pri sledovani dobrych filmov zo zakuliasia filmoveho biznisu musi mat clovek dojem, ze bez niekolkominutovej nestrihanej uvodnej sceny to nejde. (the player, who is camus anyway) Mitani ma rad dlhe zabery, je to sucast jeho divadelneho vnimania, kde ziadne strihy nie su. Welcome back Mr. McDonnald je jemnou komediou a pardiou japonskych zvykov, podobne to robi napr. J.Itami. Na rozdiel od Itamiho je vsak Mitani menej japonsky, prilis sa vzhliadol v Billovi Wilderovi, prilis miluje anglicku a americku divadelnu scenaristiku. Ono to vsak nie je na skodu, skor naopak. Tam kde Izami zostava japonsky japonsky, Mitani dokaze japonskost podat pristupnejsie. Forma genialna, obsah jednoduchy - natacaie rozhlasovej hry sa moze pekne zopsut, ak sa v zivom vysielani zacne menit scenar. Mitani sikovne napisal scenar na zaklade vsetkeho, cim ako scenarista musel v zivote prejst. ()

neoBlast 

všechny recenze uživatele

Přepisovat scénář za běhu se nemusí vždy vyplatit. Přesvědčil se o tom už Jíša, kterému přepsali jeho Trhák, přesvědčí se o tom i mladá autorka Miyako Suzuki. A právě českou klasiku měl zřejmě nakoukanou Koki Mitani. Zaměnit kulisy z filmového štábu na živé provedení rozhlasové hry přidalo do schématu asijskou nostalgii. Zaplnil studio absurdními postavičkami (zde se najde spousta styčných ploch s naším Trhákem či Životem v oblouznění) a nechal je samostatně žít. Škoda, že jsou někdy příliš vidět divadelní kořeny režiséra, který nechává herce totálně přehrávat. Jistě záměrně a úmyslně, ale mě to stoprocentně nesedlo. 70 % ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Existuje celkem dost filmů ze zákulisí divadelních představení, televizních pořadů či natáčení filmu, ale mimo část Švankmajerova Hmyzu si nevzpomínám snad na žádný film o přípravě, realizaci a vysílání rozhlasové hry. Takže o to víc mě úvod dalšího filmu z dílny Kóki Mitaniho potěšil netradičním tématem a prostředím. Bohužel to také byla jedna z mála věcí, co mě na této údajně geniální satirické komedii skutečně potěšila, protože záhy nastoupil poněkud mdlý styl, do něhož se dlouho ne a ne dostat. Stejně jako do zpočátku rafinovaně skrytého humoru, který se později proměnil v neskrývanou frašku plnou často nevtipně bláznivého humoru s vesměs trapně strojeným podáním. Jako jeden z mála světlých bodů jsem vnímal herce namlouvajícího titulního Donalda McDonalda (dle titulků Takehiko Ono), který na mě svým vystupováním a projevem působil i výjimečně vtipně coby Japonec ponášející se povahově na osobnost hrdého amerického občana. Jinak když se dívám na zdejších 81% a převažně nadšené komentáře, nevím, zda je chyba ve mně a nedokážu se naladit na styl konverzačního humoru v podání Japonců, ale už druhý večer po sobě šla velká část humoru viděného Mitaniho filmu mimo mě... a to jsem si po tolik skvělé Vysoké školy smíchu myslel, že KM bude tvůrce přesně pro mě – teď začínám mít spíše pocit, že Vysoká škola smíchu zůstane pro mě z jeho tvorby spíše světlou výjimkou. [50%] ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Sugoi desu ne! Tak dobre som sa nenasmial už dávno! Fantastická japonská komédia o dramatizácii scenáristickej prvotiny ktorej autorkou je bežná žena v domácnosti do podoby rozhlasovej hry. Prevedenie scenára do želanej podoby nie je však také jednoduché, ako sa zdá, hlavne keď si hviezda v hlavnej úlohe zmyslí, že jej postava musí byť Američanka, a v okamihu sa zo snahy o kvalitnú hru stáva fraška. V jednej z vedľajších úloh vystupuje aj Ken Watanabe, známy vďaka filmom ako Počiatok, Batman začína, Posledný samuraj či Listy z Iwo Jimy. ()

Cedr 

všechny recenze uživatele

Na první pohled jen hřejivá, trochu bláznivější, oddechovka, na pohled druhý skvěle napsaný a natočený komediální masterpiece. Film je unikátní svým skvěle dávkovaným humorem, ten je naprosto výhradně konverzační ala klasické ztřeštěné (screwball) komedie a i přes svou ulétlost se vyhýbá lacinějšímu slapsticku. Chytlavý scénář nenechá vydechnout a do 103 minut toho vtěsná opravdu spousty. Brilantní výkony napříč početním obsazením. Pobavá i jediná současná hollywoodská star Ken Watanabe v malé ale přesto skvělé roli truckera. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama