Kamera:
Roger DeakinsHudba:
Carter BurwellHrají:
Frances McDormand, William H. Macy, Steve Buscemi, Harve Presnell, Peter Stormare, Kristin Rudrüd, Tony Denman, Gary Houston, Sally Wingert (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Když je na zasněžené silnici v Severní Dakotě nalezen chladnokrevně zavražděný strážník a dva nevinní kolemjdoucí, Marge Gundersonová, policistka v pokročilém stadiu těhotenství, zahájí vyšetřování, které odhalí nebezpečnou hru chamtivosti a břídilství. Jerry Lundegaard, manžel, otec a obchodník s auty z Minneapolisu, který dlouho trpěl v područí svého bohatého šéfa a tchána, vymyslí propracovaný plán, jehož nedílnou součástí je únos vlastní ženy. Chce za ni výkupné ve výši jednoho milionu dolarů, aby mohl splatit nahromaděné dluhy z hazardu. Jenže všechno, co se může pokazit, se nakonec skutečně pokazí. Pod skrovným a přátelským zevnějškem policistky Gundersonové se totiž skrývá bystrá mysl a nelítostné morální postoje, díky nimž lehce prokoukne odfláknutý a mizerně zahlazený zločin, spáchaný zmatenými, ale velice nebezpečnými únosci. (HBO GO)
(více)Videa (2)
Recenze (1 069)
Dal jsem Fargu tři hvězdy. Ale poslední dva dny o něm přemýšlím, a tak soudím, že film, který ve mně zanechá takový dojem, si přece jen tu čtvrtou zaslouží. Skutečně nesouhlasím, že by byl film dokonalý, a docela mě překvapuje jeho vysoké hodnocení. I při kratičké stopáži je spousta scén skutečně nadbytečná a narušující jinak hutnou atmosféru. Buscemi a McDormand tedy hrají skutečně jako o život, ale taky nějak nechápu vychvalování Macyho, který dostal zřejmě nejzajímavější roli, a vyšlo z toho divné cosi (asi jako tenhle můj komentář...). Rozporuplné..... ()
Seriál Fargo mě uchvátil svou komplexní propracovaností a úžasným scénářem. Dokázal inteligentně a s lehkostí, stejně jako s jakousi minimalistickou gradací spojit všechny ty bizarní, absurdní a kruté události do jednoho příběhu, jehož každý další díl mě přiváděl v němý úžas, jak je to všechno neuvěřitelně propojené a jak do sebe všechny ty dílky skládačky zapadají. Mělo to logiku, a nebylo z toho vůbec cítit, že je to dělané "na sílu", že je příběh zamotaný, nebo že by nedával smysl. Kromě toho, je tu Martin Freeman. Ten chlap je zatracený génius a jeho výkon v roli Lestera Nygaarda by si zasloužil všechny možné nominace. Jeho přerod z ušlápnutého ňoumy na tvrdého a manipulativního grázlíka je fenomenální. Takže jsem čekala, podle jakého příběhu to vlastně tento seriál vznikl. Asi byla chyba očekávat podobnou originalitu a komplexnost i od slavného díla bratří Coenů. Tu jsem totiž bohužel v tomto filmu nenašla. Někteří uživatelé zde srovnávají verzi Coenů a seriál. A já se k nim musím přidat. Oproti seriálu mi Coenovic Fargo přišlo jako docela průměrný, nijak extra záživný snímek. Nenašla jsem téměř nic, co by vynikalo. Snad jen ta krásná, zasněžená krajina, Peter Stormare u drtičky a hudba. Ale i ta mi přijde mnohem lepší a výraznější v seriálu. Těžko říct, jak bych hodnotila, kdybych seriál neviděla. Možná bych si řekla, že je to docela slušné. Do doby, než bych uviděla excelentní výkon Martina Freemana:) Zde srovnávat musím, protože mi to přijde, jako oheň a voda. Ale tak, každý má svůj názor a spousta diváků jistě na Coenovic Fargo nedá dopustit. ()
Hm... s hodnocení jsem trochu na rozpacích. Nejrpve se neubráním srovnání s Jednoduchým plánem od Sama Raimiho, který jsem viděl dříve než Farga. Překvapivě se mi líbil o něco víc, hlavně díky minimalističtějšímu pojetí, menšímu počtu postav a o něco lepší atmosféře při vraždících scénách:). Sám o sobě bych Farga hodnotil tak na 2* za příběh, plus jednu za režii (ty krásné obrazy z výšky na zasněžené pláně, to je nádhera), další hvězdu za opravdu skvělý humor (hooodně černý, ale koho by chladnokrevně pronášené repliky, jako: "Teď tam vzadu buďte, slečno, prosím, zticha, jinak... chápete... zastřelíme vás." nebo "Tak copak to tu máme? Další trojnásobná vražda?", nedostaly do kolen?:)) a finální vločku za geniální drobnosti (plakát Král akordeonu, Playboy na záchodě rodinného domu:) a - jak se říká - at last, but not least: nádherná hudba, se kterou se celkem šetří, ale když už zazní, tak se pořádně zaryje do diváka). Takže ať dělám, co dělám, vychází mi to jedině na 5*. A že jsem se snažil to zkritizovat!:) ()
No, nevynášel bych to tak do nebes... Je pravda, že tenhle film je vlastně bezchybný a perfektně vygradovaný - ač se to k závěru schyluje celou dobu a vy si říkáte, tak to sakra musí stát za to, nic vás nezklame. Což je záhada, protože ve skutečnosti ten konec není nijak extra dramatický ani vychytralý nebo dechberoucí, prostě jen dokonale uzavře poklidný celek. Kdyby takhle vyrovnaná a dobře zvládnutá byla alespoň polovina filmů, top stovka by asi byla dost vyrovnaná... Také bych vypíchnul inteligentní humor a rozhodně charaktery, nebo spíš herce. Dvojka gaunerů v podání Buscemiho (klasik) a Stormarea se prostě nezapomíná, nešťastník William H. Macy a sympatický mimoň John Carroll Lynch (ten vrah ze Zodiaca) to samé. Prostě herecké obsazení ve stylu takových těch nezaměnitelných ksichtů, které většinou neznáte jménem ani si nevzpomenete kde jste je sakra už viděli (pokud nejste přímo filmový maník), což je nakonec další plus protože každý zahrál úplně přesně co měl. Moc hezký film, ale působil na mě malinko unyle. Mohl by jen trochu přibrat na působivosti a hodnotil bych nejspíš maximem. Small town. Big crime. Dead cold. ()
Vynikající thriller v coenovsky nezaměnitelném stylu. Coenům vše hrálo do karet - 1.skvostně pochmurná nálada zimní Minnesoty, 2.jednoduchý, ale přitom působivý soundtrack, 3.Macey jako charakterově podlý ňouma a smolař, tak jak to umí zahrát jenom on, 4. dvojice zločinných packalů v neodolatelném podání Buscemiho a Stormareho. Když si k tomu připočtete coenovsky absurdní humor (např. scéna, kdy Buscemi zahrabává peníze do sněhu), pak je výsledné hodnocení snadné. Jenom ten Oscar pro McDormand je mi tak trochu záhadou. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (63)
- Scéna se štěpkovačem byla inspirována skutečným případem vraždy Helle Crafts, která se udála 19. listopadu 1986, kdy byla zavražděná svým manželem Richardem – ten se jejího těla následně zbavil tak, že ho nechal rozdrtit ve štěpkovači. (Miriam)
- Snímek obsahuje odkazy na filmy Stanleyho Kubricka – Mechanický pomeranč (1971), Osvícení (1980) a Olověná vesta (1987). (Kulmon)
- Jedním z časopisů na polici na WC v domě Lundegaardových je Playboy. Je vidět, když Jerry (William H. Macy) přijde domů po únosu své ženy a prohlíží byt. (Witta)
Reklama