Režie:
Francis Ford CoppolaScénář:
William KennedyKamera:
Stephen GoldblattHudba:
John BarryHrají:
Richard Gere, Diane Lane, Mario Van Peebles, Gregory Hines, Lonette McKee, Bob Hoskins, James Remar, Nicolas Cage, Allen Garfield, Gwen Verdon, Maurice Hines (více)Obsahy(2)
Richard Gere v hlavní roli retro příběhu o velké lásce, jazzu a válce dvou gangů. Jeden z výrazných filmových titulů slavného amerického producenta a režiséra Francise F. Coppoly se odehrává v New Yorku v době hospodářské krize, kdy v Americe vládla prohibice. Do Cotton Clubu, známého nočního jazzového baru v Harlemu, kde se pravidelně setkávají vlivní šéfové z podsvětí, přichází mladý trumpetista. Dixie Dwyer si svým uměním na kornetu vydělává skromně, to se však rázem změní, když jednoho dne náhodou zachrání život jednomu z velkých gangsterů. Najednou má dostatek peněz, ale „známost“ s tímto mafiánem mu zkomplikuje hráčskou kariéru i soukromí… Hlavní roli, úspěšného Dixieho, představuje známý hollywoodský herec Richard Gere (Nebeské dny, Americký gigolo, Pretty Woman, Chicago), pozoruhodný herecký výkon tu vytvořil Gregory Hines v úloze černošského stepaře Sandmana Williamse. Film zaujme působivou a přesvědčivou dobovou atmosférou (za kamerou stál uznávaný Stephen Goldblatt), vynikající hudbou (pod níž je podepsán John Barry) a stepem. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (158)
Richard Gere mi nikdy neprišiel moc sympatický. Tu je navyše jeho hrdina dosť divný. Film ako pocta swingu, bluesu, kabaretu, muzikálu či stepu funguje, ale mne vadilo, že tam chýba poriadny príbeh. Gangsterské veci sa odohrávajú len akoby na pozadí diania v Cotton Clube. Ak nemáte radi hudbu a tanec dvadsiatych a tridsiatych rokov, film vás môže vyslovene zabiť. Keby boli vedľajšie línie dotiahnuté (černosi, ten Talian, záporákova žena... ), zvažovali by som štyri... Takto len osobitý, ale scenáristicky nedotiahnutý film... ()
Netradiční mafiánský film oživený o četná jazzová hudební vystoupení. Ústřední hrdina v podání Richarda Gerea je poměrně nevýrazný a daleko větší pozornost na sebe strhává postava Gregory Hinese, především svými tanečními a stepařskými kreacemi. Líbil se mi i drsný gangster "Dutchman" Jamese Remara (nepochybně jedna z nejlepších rolí v jeho kariéře). Celkově se Cotton Club odehrává v typicky pomalém "Coppolovském" tempu a milovníci Kmotra si zde přijdou na své. Příběh možná není tolik propracovaný jako u největších klasik tvůrce, ale muzikálové prvky v kombinaci s tradičními atributy žánru z něj dělají velice kvalitní podívanou. ()
V tomto filmu jsem poprvé spatřila "nového herce" Richarda GERE. Okamžitě mě zaujal. Tušila jsem v něm velkou vycházející hvězdu. Ale když zahrál na trubku (coby hudebník v Cotton klubu) byla jsem unešena a byla pevně přesvědčena, že to není kamufláž, že tento herec ten nástroj ovládá. (Později jsem se dopídila, že tomu tak skutečně je, že Gere má hudební vzdělání). Nyní k filmu : nebudu popisovat obsah, to si každý může v oficiální recenzi přečíst. Chci zdůraznit, že prohibice v Americe ve 20 tých letech minulého století vlastně ještě prohloubila kriminalitu a minula se tak zcela zamýšleným účinkem. Děj je opepřen trochou rivality o krásnou ženu (Diane LANE) a samozřejmě nutná dávka násilí je zde též zakomponována. Vždyť je ve hře mafie a prachy. Ale vše v únosné míře. Film je zajímavý a dobře obsazen, hudba absolutně "bezva". ()
Pekná, netradičná gangsterka, ktorej príbeh sa rozvíja na pozadí harlemského klubu, v ktorom sa stretávala tá najlepšia newyorkská smotánka. Okrem veľmi dobre vštiepenej rasistickej otázky sa vo filme odohráva popri príbehoch lásky najmä krátky život amerických gangstrov. Hudobné a tanečné čísla dodávajú postupom času príbehu veľmi slušné grády a ich zakomponovanie je jeho neoddeliteľnou súčasťou, čo je cítiť najmä v závere, kde stepujúci tanečník dotvára smrteľnú atmosféru v najdusnejšej scéne filmu. Coppolova réžia je veľmi uvážlivá, veľmi striedma, no na tých správnych miestach vie poriadne pritvrdiť a prekvapiť. 85%. ()
Výprava úžasná. Atmosféra na člověka přímo dýchá (dovedu si představit, jaké kouzlo tenhle film může mít na velkém plátně). Ale něco chybí a něco přebývá. Během sledování jsem měla čas uvažovat nad spoustou věcí, včetně toho, zda jsem nezapomněla zavřít ledničku, což se mi u filmu už dlouho nestalo. Délka Cotton clubu je nepřiměřená obsahu. Než se stane něco, co vás vytrhne ze zamyšlení, musíte si holt počkat. Mezitím vás bude bavit stepování, Gereova hra na trubku a kabaretní zpěv. Pokud by titul byl uveden jako gangsterský film/dokument zřejmě bych neměla co vytknout, jestliže ovšem namísto dokumentu o Harlemu a jeho kabaretním podsvětí čekáte film, pak je něco špatně. Obsazení Richarda Gerea mi taktéž nesedlo. (Nikdy bych nevěřila, že Gere může být neschopný nějakou roli zahrát, ale v tomhle případě byl vážně mimo, byl jaksi ztuhlý a měl manýry divadelního herce) Nicolas Cage to sice občas zachránil, ale přesto, když člověku nesedí hlavní postava... škoda mluvit. Tři hvězdy tedy za výpravu, skvěle podanou atmosféru a kabaretní výstupy, které určitě lidem, kteří ke kabaretu-jazzu-stepování mají jakýsi vztah, musí učarovat. Mínus dvě hvězdy za obsazení, zdlouhavost. ()
Galerie (100)
Zajímavosti (20)
- Celosvětová premiéra proběhla 4. prosince 1984 v Albany (stát New York) (Varan)
- Cotton Club je jediným filmem, za nějž byl Francis Ford Coppola nominován na Zlatou malinu. (Terva)
- Hlavní roli měl původně hrát Sylvester Stallone, ale Coppola místo něj obsadil Richarda Gerea. (Edgerton)
Reklama