Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stefano Augenti (Tomas Milian) má zlé vzťahy so svojou manželkou Luisou (Marisa Bartoli). Jedného dňa na výlete do Benátok so svojou milenkou Fabienne (Katia Christine) stretne tajomného mladého muža Mattea Tiepola (Pierre Clémenti), ktorý sa mu postupne vsunie do života. Film tak mieri k neodbytnému záveru... (westerns)

Recenze (10)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Cizinci ve vlaku po italsku. Hitchcock napínal struny na samou mez a v závěru na ně brnkl s razancí sobě vlastní. Italská verze se, nemít skvělého Tomase Miliana, plácá v trochu ospalém příběhu lehce okořeněném homosexuálním jiskřením mezi oběma hlavními hrdiny. Provokativně erotický začátek slibuje společně s úžasnou hudbou Luise Bacalova úplně jiný film než jakého se mi dostalo, kriminálního dramatu postrádajícího spád a s jen střípky napětí. Vypjatý, leč předvídatelný, závěr už toho příliš nezachrání. Za Milliana tři. Minimálně tag giallo je zcela mimo (poliziotteschi nejspíš taky), ovšem to na ČSFD není nic neobvyklého Vivat topr! Viděno během Season Challenge tour 2015 ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Netradiční zločin v této dekadentní italské kriminálce, remaku známého Hitchcockova filmu, který jsem ale nikdy moc nemusel. Nerad bych ale oba dva filmy srovnával, každý přece jen vznikl v jiné době a v jiné zemi, ale tato krimi má velmi dobrý styl, umístění je rovněž zajímavé a přitažlivé (ponuré Benátky často filmaři vyhledávané), nutno vyzdvihnout opravdu parádní barokní kameru a místy i solidní atmošku. Spiknutí a vůbec i celý film má však na krimošku hodně pomalé tempo a někdo se může po čase docela i nudit, ale velký Bacalův hudební doprovod (spíše standard pro giallo filmy!) s lahodnou goticky znějící ukolébavkou "My Shadow In The Dark" jistě přitáhne stejně tak jako herecké výkony. Především fanoušci Tomase Miliana si zde přijdou na své, Milianova role je podle mě rozhodně zajímavější než ta v Hitchcockově originálu. Nejen již zmiňovaný konec, ale pro někoho dost možná i lehce erotický úvod rozhodně stojí za to. Jako kriminálka nic moc, udělat však z tohoto námětu giallo, to by byla rozhodně pecka! ()

Reklama

giallo 

všechny recenze uživatele

Alfréd Hitchcock byl opravdu výjimečný filmař a jeho umění bylo mnohokrát napodobováno. Někdy lépe a někdy hůře. Italové, jako velcí milovníci tohoto skvělého režiséra, se o to pokušeli celkem často. Už sám velký mistr Bava "vykradl" film The Man Who Knew Too Much, když stvořil giallo žánr. Maurizio Luicidi si jako vzor svého filmu vybral thriller Strangers on a Train a já musím konstatovat, že se mu tato nová verze rozhozhodně také povedla. O příběhu se rozepisovat již nebudu, to udělali jiní, rád bych ale zmínil parádní atmosféru, která z filmu přímo sálá. Benátky, precizní hudební doprovod, 70. léta, erotično a napětí se spolu perfekně zkloubili a vytvořili parádní kokteil! A k tomu napínavý závěr, který dle mého názoru, strčil do kapsy i orignál, dělá z tohoto snámku italskou lahůdku. PS: V různých diskuzích a blogech je tento film řazen do gialla, ale opravdu jím není. ()

hanagi 

všechny recenze uživatele

Rozhodně bych tento film nesrovnávala s Hitchcockovými  Cizinci ve vlaku. Oba režiséři pracují s předlohou Patricie Highsmith naprosto rozdílně. Ani jeden z nich se nedrží otrocky textu, ale základní téma přizpůsobují svému záměru. Každý z filmů má naprosto odlišnou energii i vyznění. La vittima designata čaruje s atmosférou 70. let, se snobským prostředím vyšších kruhů a mámivou stylizací reklamy. Využívá magické, nadčasové krásy Benátek. Dekadentní a výtvarně vytříbené překvapení. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Stefano se potká se zvláštním, mu podobným mužem Matteem, spřátelí se a pak mu navrhne výměnu: ty zabiješ mou ženu, která mi nedává peníze, a já tvého bratra, který mne celý život tyranizuje. Konec s bitím zvonu a střelbou je sugestivní...Ale jinak spíš odvozené motivy i realizace, snad jen herci a hudba. ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama