Reklama

Reklama

VOD (1)

Splašený vlak se řítí rychlostí 100 mil za hodinu a vám budou vstávat vlasy hrůzou! Uvidíte jedinečné, na Oscara nominované výkony Jona Voighta a Erica Robertse. Akce, napětí a nečekané vyvrcholení na vás čeká v thrilleru Splašený vlak. Manny (Jon Voight) - drsný trestanec v odlehlé věznici na Aljašce - podnikne se svým spoluvězněm Buckem (Eric Roberts) odvážný útěk. Dostanou se do nákladního vlaku a plnou parou míří za svobodou. Jenže strojvůdce uprostřed jízdy zemře na srdeční příhodu a muži zůstanou sami ve vlaku blížícím se šílenou rychlostí k jisté katastrofě. Pak ale objeví třetího pasažéra, krásnou železničářku (Rebecca De Mornay), která je stejně tak zoufalá - jako rozhodnutá přežít - jako oni! (MGM)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (214)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Předchůdce Nezastavitelného a Nebezpečné rychlosti, který rozhodně dokáže v akční rovině zaujmout. Musím se podívat jaké byly v roce 85 Oscarové nominace, ale pokud se v téhle trošku béčkové záležitosti našli dva herci, které Akademie dokázala nominovat, potom rozhodně před nimi klobouk dolů. Samotný konec je skvěle natočen, ty emoce opravdu tryskají, jenže dlouho se toho zase až tolik neděje, naši uprchlí hrdinové více než půlku filmu vůbec netuší, do jakéhože vlaku to vlastně nastoupili. 65% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Společnost Cannon Films sice proslula jako továrna na brakové sny, ale svého času předznamenala některé z trendů Hollywoodu nového tisíciletí. Jeden z jejích kriticky nejúspěšnějších titulů můžeme označit za předchůdce tendence angažovat na vysokorozpočtové akční projekty tvůrce s výrazným autorským rukopisem a charakterní herce. Sovětský národní umělec a prominentní filmař Andrej Končalovskij toužil pracovat v Hollywoodu a jeho sen mu splnil šéf Cannon Films Menahem Golan. Končalovskij na oplátku byl jediným z řady filmařských velikánů, jimž Cannon financovali autorské projekty, který se ke společnosti opakovaně vracel - celkem pro ně natočil čtyři filmy. "Splašený vlak" odpovídá formátu klasického blockbusteru s třístupňovým konceptem "the book, he hook, the look". Háčkem na diváky bylo právě angažování věhlasného režiséra a skvostné herecké obsazení v čele s Jonem Voightem a mladými talenty Ericem Robertsem a Rebeccou De Mornay. Osobitý look filmu zajistilo situování děje do mrazivé aljašské pustiny i vypjatý reportážní styl snímání. Předlohou pak byl vyhlášený scénář Akiry Kurosawy vycházející z reálné události z roku 1962, kdy se čtveřice spojených lokomotiv vymkla kontrole a řítila se po kolejích státu New York. Končalovský ve spolupráci se scenáristou Paulem Zindelem Kurosavův scénář k přímočarému thrilleru povýšili na napínavé podobenství o svobodě, bestialitě a lidskosti. Byl to také Končalovskij, kdo rozhodl dění přesadit na Aljašku a upřednostnit postavy uprchlých kriminálníků přidáním scén z vězení, které scenáristicky vyšperkoval spisovatel s přímými zkušenostmi z kriminálů s nejtěžší ostrahou Edward Bunker. Dodnes "Splašený vlak" neztratil nic ze své působivosti, významové šíře, ani dravého tempa a napětí. Navíc fascinuje jako vzácný ideální průnik pohlcující podívané s nadstavbou tvůrčího přístupu, který dokáže vydestilovat jeho potenciál dalece přesahující tradiční žánrové kategorie. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Docela podařené filmové béčko, které nereprezentuje úplný béčkový brak, ale naopak to lepší z něho. Žánr útěkového filmu se tu prolnul s thrillerem z drsné dopravní tepny, který je tak typický pro americkou kinematografii 70. a 80. let. Drsní chlapi řítící se napříč Amerikou v útrobách kamionu či v tomto případě na dieselové lokomotivě (respektive hned na čtyřech) jsou odrazem vystihujícím legendu o hrdinech, kteří osidlovali kdysi Ameriku - žili podobně drsně a vždy museli vyrvat svůj osud ze spárů smrti. Splašený vlak je tak ultramachochistickým filmem, výhradním světem mužů, kam sice pronikly asi dvě ženy, ale obě dvě se sotva dostanou ke slovu. Práce ajzboňáků na Aljašce je skutečně jen pro vyvolené jedince, ten omrzlý vlak řítící se krajinou byl zřejmým symbolem obtížnosti boje člověka za vlastní přežití. Tento výjev měl vizuálně skutečně ohromující sílu. Škoda toho osmdesátkového akčního looku a příšerné hudby, kdyby se tvůrci vymanili z ryze béčkového zasazení, mohlo se jednat o jeden z nezapomenutelných snímků této dekády. Už jen ten fakt, že scénáristou byl jistý Akira Kurosawa...:-) ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Prvá polovica na mňa pôsobila značne dementne, ako niečo so Seagalom po roku.....povedzme že 2000. Ako hustne atmosféra vo vlaku a ako sa vyvíjajú vzťahy ("vzťahy") medzi dvojkou a neskôr trojkou v stiesnenom priestore, tak sa Splašený vlak stáva uveriteľnou psychologickou drámou. Aspoň v rámci žánru akčného filmu. Ponúka niekoľko napínavých scén, príjemné prostredie (samozrejme na pozeranie) a vydarenú pointu. Tá prezrádza viac tým, že nie je doslovná a niektoré veci ohľadom osudu Robertsovej postavy si musíme domyslieť. Nie je to však na dlhé premýšľanie, život je proste "jeden z nejtežších..." 70% ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

O tomto filmu jsem vůbec nevěděl. Trochu mi to připomnělo Scottův snímek na podobné téma. Dva uprchlí vězni se dostanou do vlaku na Aljašce. Vlak ale nemá strojvedoucího, selžou mu brzdy a řítí se šílenou rychlostí vpřed. Nikdo neví, jak ho zastavit. Do věci se ještě vloží ředitel věznice, pro kterého to je osobní záležitost. Jeho soupeření s mladým Jonem Voightem se mi dost líbilo. I hudba je dobře zvolená. Napětí tomu rozhodně nechybí. "Tak zastav ten vlak!" ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • Vlak se skládá ze 4 čtyřnápravových diesel-elektrických lokomotiv výrobce Electro-Motive Division (EMD), patřícímu pod koncern General Motors. Lokomotivy EMD mají přeplňované dvoutaktní dieslové šestnáctiválcové motory. Starší GP7 a F7 mají motory přeplňované zastaralým Rootsovým dmychadlem, tyto lokomotivy disponují nejvyšším výkonem 1 500 koňských sil, novější GP40 má 3 000 koní a motor přeplňovaný turbodmychadlem. (tulakfelix)
  • Citát na konci filmu pochází z Richarda III: "No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore I am no beast." Scénárista Edward Bunker také svůj první román nazval "No Beast So Fierce". (džanik)

Reklama

Reklama