Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Min-sik Choi, Ji-tae Yoo, Hye-jeong Kang, Dal-soo Oh, Byeong-ok Kim, Seung-shin Lee, Yeon-seok Yoo, Jin-seo Yoon, Kwang-rok Oh, Su-hyeon Kim, Myeong-shin Park (více)Obsahy(3)
Únos Dae-sua se odehraje rovnou před jeho domem, kde dosud poklidně žil se svou rodinou. Kdesi v podivném domácím vězení se dozví z televize, že jeho žena byla mezitím brutálně zavražděna a on že je z vraždy podezírán. V tmavé místnosti stráví patnáct let, než se jednoho dne stejně nečekaně probudí na svobodě. Od té chvíle se upne na pomstu neznámému vězniteli. S pomocí mladé Mido jej najde, jenže dotyčný muž ho postupně usvědčí z dávné viny. Spletité drama je plné napětí a tajemnosti, ale podle slov režiséra je především úvahou o pomstě a o touze, kterou každý zažije, ale málokdo uskuteční, protože společnost ji zatracuje jakožto negativní a zkázonosnou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (830)
Jsem zvyklý na scény, které přivodí člověku týdenní nechutenství, ale když Oldboy dospěl ke scéně v sushi baru + chobotnička mrskající se na prkýnku, musel jsem zrak odvrátit, poněvadž TOHLE byl vážně kentel hnojový. Když jsem vše rozdýchal a srdce zastavil, ukázal jsem tuto scénu svému spolubydlícímu, který mi následně poprskal obrazovku přehrávače zubní pastou z důvodu zakuckání se. Akceptuji Korejskou kulturu, zbožňuji jí, ale někdy prostě i člověk milující tohle všechno musí dostat rozum a říct si: „Fajn, tak až tam jednou pojedu, nebudu si představovat při hovoru s Korejcem, že měl v hubě živého živočicha!“.__ No vidíte, kecám tady o jídle, teda vlastně „jídle“ a zapomínám psát o filmu samotném. Chan-wook Park je nejen vizuální mistr, ale především (alespoň se mi to tak zdá) dává před scénářem přednost hudebnímu doprovodu, který je vážně na pováženou dobrý! Vše je dovedeno k dokonalosti hereckými výkony, které nemají obdoby a prostě nemám, co bych vytknul. Ta originalita je tak nádherná….. ()
V podstatě průměrný a klasický příběh, který je ovšem nadprůměrně podaný. Kamera, hudba a jejich kooperace, to je Oldboyova nejsilnější stránka. Hned po ní následují herecké výkony. Jako u některých jiných filmů mě štvalo (čím to jenom hergot je?), že jsem jeden z hlavních finálních zvratů tušil už v půlce filmu. I tak byl ale závěr hodně silný. Na co budu rozhodně dlouho vzpomínat, je bitka v chodbě před výtahy a trhání zubů kladivem, na co bych nejraději zapomněl, to je scéna s požíráním chobotnice! Přátelé, vážně hnus! Bylo mi zle a zavíral jsem oči! ()
Tarantino na obalu tvrdí, že to je Tarantinovějští než všecky jeho filmy. Z toho jsem trošku měl obavy, protože jeho jako režiséra zrovna příšli v lásce nemám. Jenže jsem si neuvědomil, že Korejci nejsou Tarantino a že jejich filmy za to většinou stojí, včetně Oldboye, který je prostě pomstou numero uno, která se nakonec zvrhne tak zvláštně, že ten konec mi docela zásadně zkazil celkový dojem z filmu, přitom celou dobu se na to tak suprově kouká, svižně, zajímavě se zaujetím a hlavně jak to nakonec dopadne. Já teda čekal jasný konec, i když to jsem asi neměl čekat, protože to překvapení nebylo ohledně konce vůbec malé. ()
Tak este teraz sa spamätavam z tohto depresivneho filmu. Ani som necakal, ze to bude az tak dramaticke, ale velmi dolezitu ulohu tu zohrala smutna klasicka hudba alebo hudba trosku podobna Philipovi Glassovi. Z mojho pohladu este o nieco temnejsia Tarantinovka, pretoze u Tarantinovych filmoch sa trosku zasmejem na ciernom humore. Hlavny hrdina si tu toho dost vytrpel, ale ta scena s chobotnicou alebo s jazykom boli odporne. Na Juhokorejsku kinematografiu perfektny film. Treba vidiet... 06.06.2009 ____ Min-sik Choi - (Oh Dae-su) +++ Ji-tae Yu - (Woo-jin Lee) +++ Hye-jeong Kang - (Mi-do) +++ Dae-han Ji - (No Joo-hwan) +++ Dal-su Oh - (Park Cheol-woong) +++ Byeong-ok Kim - (Pán Han) +++ Hudba: Seung-hyun Choi, Yeong-wook Jo, Ji-soo Lee +++ ()
Dae-sua je alkoholikom na pohľadanie. Potom ako je prepustený z policajnej záchytky, unesú ho neznáme osoby, ktoré ho držia v akomsi menšom apartmáne, kde pravidelne dostáva stravu, umývajú ho, holia či prezliekajú. Netuší prečo, nechápe. Po roku odcudzenia od civilizácie si TV vypočuje spravodajstvo, kde uvedú, že jeho manželku brutálne zavraždili. Vzhľadom k nájdeným odtlačkom na mieste činu, neustálim hádkam so ženou, i občasnou fackou, ktorú jej uštedril, polícia označuje za podozrivého číslo "1", práve jeho. Ako je to ale možné, keď on je uväznený medzi štyrmi stenami. Navzdory náročnej situácie z ktorej zdanlivo neexistuje východisko, Dae-sua túži iba po jednom - POMSTE. Napriek tomu, že som skutočne veľký fanúšik Kórejských či Japonských snímkov (obzvlášť thrillerov a drám), tento mi teda veľmi nesadol. Zaujal akurát samotný nápad a opäť raz, zas, neskutočné herecké výkony. Dosť som sa trápil, aby som "Old Boy-a" vôbec dopozeral, no zaujímalo ma rozuzlenie, vysvetlenie, KTO a hlavne PREČO. "Inosť" aziatov bola vždy rapídne odlišná od európskej či americkej tvorby (preto je tak výnimočná). Ich filmy vedia omnoho hlbšie emocionálne zasiahnuť, ako ktorékoľvek iné. Bohužiaľ, tu akoby sa roztrhlo vrece z nechuťou voči mojim zmyslom vnímania. V tomto filme ma absolútne nebavili tie čudesné doplnky nelogických záberov, či v iných prípadoch skutočne výnimočne odlišné pohľady kamier. Hudobný doprovod, ktorí väčšina užívateľov chváli, mi liezol na nervy úplne najviac. Dá sa povedať, že k životu ma prebral až samotný záver. Neviem čo si myslieť, a to som zvyknutý na Šion Sona, ktorého (niektorí užívatelia mi dajú určite za pravdu) praktiky v snímkoch sú skutočne "prazvláštne" a nedajú sa zrovnávať snáď s ničím čo sa dá bežne vzhliadnuť. Takže "Old Boy", u mňa – NIE. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (19)
- Scéna na policejní stanici s opilým Dae-su Oh byla poslední, která se natáčela. Velká část této scény byla pak improvizací. (don corleone)
- Předlohou filmu byl japonský manga komiks Oldboy od Minegičiho Nobuakiho a Tsučiju Garona. (imro)
- Quentin Tarantino o snímku prohlásil: "Ten film je tarantinovštější, než cokoliv, co jsem kdy natočil já sám." (cubajz)
Reklama