Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Min-sik Choi, Ji-tae Yoo, Hye-jeong Kang, Dal-soo Oh, Byeong-ok Kim, Seung-shin Lee, Yeon-seok Yoo, Jin-seo Yoon, Kwang-rok Oh, Su-hyeon Kim, Myeong-shin Park (více)Obsahy(3)
Únos Dae-sua se odehraje rovnou před jeho domem, kde dosud poklidně žil se svou rodinou. Kdesi v podivném domácím vězení se dozví z televize, že jeho žena byla mezitím brutálně zavražděna a on že je z vraždy podezírán. V tmavé místnosti stráví patnáct let, než se jednoho dne stejně nečekaně probudí na svobodě. Od té chvíle se upne na pomstu neznámému vězniteli. S pomocí mladé Mido jej najde, jenže dotyčný muž ho postupně usvědčí z dávné viny. Spletité drama je plné napětí a tajemnosti, ale podle slov režiséra je především úvahou o pomstě a o touze, kterou každý zažije, ale málokdo uskuteční, protože společnost ji zatracuje jakožto negativní a zkázonosnou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (830)
Jeden z najlepších filmov aké som za poslednú dobu videl. Záverečné odhalenie veľmi drsné, prekvapivé a mrazivé...Naposledy som bol takto v závere šoknutý pri Šiestom zmysli, super vygradované...Scéna s žuvaním živej chobotnice ma dosť zaskočila, viem,že to kórejci naozaj jedia /prejav mužnosti/, ale skôr ako jednohubky omotané na špilkách. Kórejci robia posledné roky naozaj velmi kvalitné filmy, len škoda, že sa k nám dostáva iba mizivé percento. 90%. ()
Scénář: Jo-yun Hwang, Chun-hyeong Lim, Joon-hyung Lim, Chan-wook Park .. I. Drsné, chytré, mrazivé, stylově i vizuálně vychytané .. atributy, v nichž je Chan-wook Park velice silný a k tomu skvělý příběh nepochopitelně vězněného muže, který pochopitelně prahne po oprávněné pomstě.. ()
Asijský zázrak, který mě nezasáhl. Hudební doprovod sice nemá chybu, ale po vizuální stránce se i tolik vychvalované scény dostávají na hranici šedého průměru. Jestli je něco geniální, je to pointa, škoda, že hned po ní zase režisér Park "přidá krev" a na cestě ke gradaci mě znovu ztratí. Chápu všechny, kteří se nechali dojmout poslední minutou nebo strhnout filmem jako celkem. Chápu je, ale nikdy k nim patřit nebudu. ()
Oldboy je prostredným dielom Park Chan-wookovej voľnej trilógie o pomste. Podáva príbeh O Dae-su, priemerného muža v stredných rokov, ktorý je nedobrovoľne väznený pätnásť rokov v malej miestnosti. Čas si kráti tréningom boxu a a snovaním plánu pomsty. Keď sa dostane na slobodu za okolností rovnako záhadných, ako keď slobodu stratil snaží sa dopátrať odpovede na to, prečo bol väznený a pomstiť sa svojim väzniteľom. Bude však mať prečo žiť aj po vykonaní svojej pomsty ? A je vlastne O Dae su ten vykonávateľ alebo ten, na ktorom sa pomsta vykonáva ? Oldboy je jedna nádherná inovatívna hračka. Ako už napísal POMO je to jednoduchý príbeh sfilmovaný zložitým spôsobom, i keď na rozdiel od neho si nemyslím že tá zložitosť je zbytočná. Práve ona je dôvodom, že Oldboy pôsobí ako mnohovrstevnejšie dielo, než v skutočnosti je. Formálna stránka filmu je vypiplaná podobne ako u jeho súrodencov, avšak bez toho, aby po prvom opakovala a druhý predznamenávala. Miestami až videoklipový strih je kontrastne preložený dlhou sekvenciou bez strihu, spomienky sú sfilmované tak, že hlavná postava v staršej verzii chvíľu akoby s odstupom sledovala niečo čo sa už dávno stalo, chvíľu vidí seba v mladšej verzii a chvíľu sa mladšia verzia podieľa priamo na deji spomienok. Tradične výborný je aj výber hudby, či pôvodnej alebo prevzatej.. Pán režisér má asi dosť rád Vivaldiho a používa ho ešte radšej na obzvlášť brutálne scény, čo nádherne kontrastuje s optimistickou živelnosťou klasika. Oldboy je skrátka film, aký sa často nevidí. Je to film z kategórie „kladivom do hlavy“ a nikto by si ho nemal nechať ujsť. A i keď mám oboch jeho súrodencov o niečo radšej, nemôžem ho hodnotiť inak ako 10/10 Na záver ešte dve ponaučenia. Po prvé, ak Váš zubár počúva Vivaldiho, rýchlo ho vymeňte a po druhé, kto mi povie že Star wars sú najlepšia trilógia, toho ubijem obuvníckym kladivkom. ()
Tarantino na obalu tvrdí, že to je Tarantinovějští než všecky jeho filmy. Z toho jsem trošku měl obavy, protože jeho jako režiséra zrovna příšli v lásce nemám. Jenže jsem si neuvědomil, že Korejci nejsou Tarantino a že jejich filmy za to většinou stojí, včetně Oldboye, který je prostě pomstou numero uno, která se nakonec zvrhne tak zvláštně, že ten konec mi docela zásadně zkazil celkový dojem z filmu, přitom celou dobu se na to tak suprově kouká, svižně, zajímavě se zaujetím a hlavně jak to nakonec dopadne. Já teda čekal jasný konec, i když to jsem asi neměl čekat, protože to překvapení nebylo ohledně konce vůbec malé. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (19)
- Scéna na policejní stanici s opilým Dae-su Oh byla poslední, která se natáčela. Velká část této scény byla pak improvizací. (don corleone)
- Během scény v internetové kavárně hraje kompars populární hru Counter Strike. (don corleone)
- Název restaurace, kde pracuje Mido je "Mediterranean", ale režisér chtěl, aby se jmenovala "Akira" jako pocta režisérovi Kurosawa. Byl však nakonec ponechán původní název restaurace, pod jakým je provozována. (don corleone)
Reklama