Reklama

Reklama

Sin City - město hříchu

  • USA Sin City (více)
Trailer

VOD (1)

Noirový thriller plný násilí, v němž se prolíná několik dějových linií z oblíbených komiksů Franka Millera, vykresluje obraz nejděsivějšího města bez slitování pohledem těch nejdrsnějších postav. Bruce Willis exceluje v roli policajta s nemocným srdcem, který přislíbil ochranu sexy striptérce (Jessica Alba); Mickey Rourke hraje mrzoutského psance s posláním pomstít smrt své jediné životní lásky (Jaime Kingová) a Clive Owen ztvárňuje Shellieinu (Brittany Murphyová) tajnou lásku Dwighta, který po nocích brání Gail (Rosario Dawsonová) a její lehké děvy z Old Townu (Devon Aokiová a Alexis Bledelová) před drsňákem (Benicio Del Toro) se zálibou v násilí. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 582)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Jedna teoretická štúdia (s ktorou sa plne stotožňujem) hovorí o tom, že najväčšia sila a kúzlo komixu spočíva v schopnosti imaginácie čitateľa vyplniť priestor medzi dvoma bezprostredne za sebou nasledujúcimi statickými obrázkami. Čítanie komixu nám dáva absolútnu časovú kontrolu nad príbehom – t.j. môžeme mu sami vtisnúť jeho dynamiku, pohyb a rytmus. Film ako médium nás tejto kontroly nad časom zbavuje. Vyššie spomínané atribúty sú v rukách režiséra filmu a my diváci ich nemáme možnosť zmeniť. Kam tým mierim? Sin City už od prvého preview totiž jasne ašpirovalo na post referenčného projektu, ktorý môže dokázať, či filmová adaptácia komixu pri zachovaní maximálne možnej výtvarnej štylizácie papierového originálu (od rakurzu kamery až po nasvietenie scény, digitálne pozadie - noir opar (pozor! "opar", ale nie atmosféra, pretože tá okrem obrazu potrebuje aj hrdinov) vás chtiac-nechtiac pohltí), doslovného prebratia dialógov a monológov z „bubliniek“ dokáže rovnako udržať aj celkovú kvalitu filmu porovnateľnú s kreslenýn originálom. Žial "Sin City - film" vo výsledku tento predpoklad a túžobné želanie miliónov fanúšikov nepotvrdil. Pri čítaní komixu som si Sin City nikdy nepredstavoval ako nonstop divokú akčnú jazdu, ale skôr ako premenlivú horskú dráhu, ktorá ma svoje tichšie miesta, ale rovnako obsahuje aj krkolomnú zbesilosť. Preto som bol ochotný akceptovať aj pomalšie tempo odvíjania príbehu. Lenže to, čo spravil Rodriguez s Millerom zašlo ešte oveľa ďalej za slovom "pomalosť". Neustály voiceover postáv, sprostredkujúcich ich myslenie, ktoré na papieri malo svoje uplatnenie, vo filme doslova drhne odvíjanie deja a spôsobuje čoraz väčšiu statickosť. K tomuto negatívu si ešte prirátajte prekvapivú sterilitu réžijnej invencie. Režisérske duo si síce každú chvíľku môže spokojne odškrtnúť do detailu prekopírovaný obraz z papiera na filmový pás, ale to medzitým - s tým akokeby si nevedel rady, resp. to nepovažoval za dôležité. Efekt okamihu tak prebíja kontinualitu nadväznosti. Ďalším klinčekom smerom k zemi je "skoro-absencia" hudby (resp. jej neustále zatláčanie do úzadia neutíchajúcim prívalom spomínaných voiceoverov) !!! Po gitarovej vypalovačke z traileru ani slychu a aj v tých najvypätejších okamihoch je hudba veľmi mdlá. Celkovo je pre mňa Sin City dosť sklamaním. Vďaka koncentrácie na okamihy (ktoré sú dokonalé) je film totálne chladný, takmer bez štipky emócie. Nebyť úchvatnej výtvarnej stránky a dobrého hereckého obsadenia (až na jednu výnimku - Jessicu Alba, ktorá nezvláda zahrať ani najzákladnejšie emočné stavy), tak je to dosť bieda. Takto film zostáva v oblasti slušného priemeru. P.S.1: Ak nechete byť sklamaní aj vy, tak rozhodne čo najrýchlejšie zabudnite na obidva trailery. P.S.2: Veľmi ma potešilo malé cameo duchovné otca komiksu - Franka Millera :-) P.S.3: Dôkazom toho, o koľko mohlo byť filmové Sin City lepšie, keby sa predsa len aspoň čiatočne popustila uzda vlastnej kreativite pred otrockým prepisom je pre mňa úplne posledná scéna filmu - je originálna a svieža. () (méně) (více)

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

TOP Rodriguez. Tarantinova a Millerova ruka přidána do díla dodala jedinečnou příchuť' divákova pohledu na velmi originální a skvěle graficky zpracovanou tvorbu. Která Vám z hlavy nevyšumí. Všichni se ocitli ve svém oblíbeném prostředí brutálního násilí, které potvrzuje i vytříbený vyprávění. Komiksová předloha a velmi dobrá skupinka dobrých herců s audiovizuálním tempem neztrácí drive a cool seanci. ******* Tarantinova část filmu v rozsáhlé jízdě autem. To, co by za normálních podmínek točil týden, měl s Rodriguezovým stylem hotové za jeden den. Tarantino měl zcela volnou ruku. Byl na natáčení skvěle připraven a vše měl doladěné do nejmenších detailů. ******* Ve výsledku originální stylovka. Černobílá už nikdy nebude tak barevná. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Nepatřím k fandům tohoto komiksu. Možná to bude tím, že jsem nikdy v ruce neměl žádný sešit s příběhem od Franka Millera. Z toho vyplývá, že nějaká citová vazba k látce nebo autorovy opravdu nehrozí. Očekával jsem od Sin city jen jednu věc a tou byla zábava. Avšak celý film na mě působí jak otrocky nafilmovaný komiks, v kterém je doděláno pár pohyblivých políček. Frank Miller a Robert Rodriguez si nejspíše mysleli, že bude stačit promítnout lidem komiks s pohybujícími se obrázky, pár hvězdami a úspěch se dostaví sám. Tak to není hoši :). Film se dost utápí ve stylizaci do komiksové podoby. Uznávám je velmi krásná, ale spíše působí samoúčelně. Film se nikam dlouho neposouvá a naprosto chybí gradace a dramatičnost scén. Hudba je tu prakticky nulová. Což je velká škoda, protože v takovémto snímku se hudba mohla stát velkým trumfem, který na komiksových stránkách chyběl. Vše co komiks neumí, nedokázali oba režiséři vložit ani do filmu. Neustálý vnitřní monolog, který je jak vystřižený z komiksu je tu často zbytečný. Herci jakými jsou Bruce Willis, krásná Jessica Alba(už jen kvůli ní to stojí za to :-)), drsný Mickey Rourke jehož Maarv je opravdová gorila :) a nebo tichý zabiják Elijah Wood. Většina herců se do filmu skvěle hodí a pasuje na své postavy až nehorázně přesně(případ Del Toro, Rourke, Alba...), ale je tu i skupina slavných herců, které by mohl hrát někdo jiný a vůbec by to nikomu nevadilo (Elijah Wood, Josh Hartnett...). Né vždycky je více lepší než méně. Další co chybí sin city je atmosféra. Tomu jistě dopomáhá prakticky neexistence hudby, gradace a napětí, ale snad se mnou budete souhlasit, že atmosféra v takovémto filmu je polovička úspěchu. Komiksoví hrdinové jsou skvělý, ale umírají přesně tak jak se dá očekávat. lehká předvídatelnost je na škodu. Podle mě film trpí na snaze o přesné provedení a nestará se o další důležité fakty jako atmosféra, hudba, napětí.... Obraz přehrává na celé čáře obsah. Smutný fakt. ()

Brouk 

všechny recenze uživatele

Konečně!!! Konečně jsem si udělal "ten správný čas - tj. vyhnal veškeré nežádoucí elementy z baráku, udělal tmu a otočil knoflíkem VOLUME doprava" a užil si dvě hodiny komiksové nadsazené zábavy. Víc jsem od toho nechtěl a nebyl jsem zklamán. Nechtěl jsem přemýšlet - Sin City jsem vnímal jako zábavu a nezkoumal to ani z technického, ani logického hlediska, nešťoural jsem, jen jsem vnímal pohyblivý obraz před sebou a drsný zvuk všude kolem mě... a bylo mi fajn :-) Nadsázka jak má být ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Film bez „drajvu“, jakéhokoliv napětí, gradace či zpětné vazby na diváka. Tupě natočené obrázky, které by nemusely, s odebráním drtivé většiny monologů, být tak ubíjející a nudné. Dle některých zde přítomných názorů, by se dalo vydedukovat, že dobrá adaptace je vlastně otrockým přepsáním literárního díla a jeho doslovného převedení na rozpohybovanou fotografii. Co se týče jiných položek snímku, tak herecké výkony jsou nevyrovnané, hudba nijaká až mdlá a kamera prachsprostě obyčejná. Tak mě napadá, že jsem měl vždy zažitou představu, že pokud se režisér není schopný rozhodnout co nechat a čeho se zbavit, nastoupí na jeho místo nekompromisní střihač, který bez přehnané citové vazby vůči dílu dokáže zjednat pořádek. Z tohoto důvodu je mi zde krajně nesympatický trend všeumělství, které není zcela určitě podrobeno racionálním úsudkům. Nic jsem nečekal, nic jsem nedostal aneb obyčejný průměr, který se mi z hlavy vykouřil během několika hodin. Billy Wilder v jednom dokumentárním filmu řekl, že monolog patří na divadlo a pokud ve filmu splňuje funkce, které jdou vyjádřit i kinematografickou řečí, je něco špatně. Lze jen souhlasit.... ()

Galerie (85)

Zajímavosti (78)

  • Na genezi vzniku proslulé krátké scény, kterou režíroval jeho kamarád Quentin Tarantino, vzpomínal Robert Rodriguez takto: "Všechno to začalo, když jsem mu složil hudbu ke Kill Bill 2. Znal jsem tenhle příběh už od devadesátého čtvrtého, kdy mi přečetl prvních třicet stránek, které tehdy napsal. Věděl jsem, že nechce pracovat s normálním skladatelem, protože by se mu nemuselo líbit, co by složil. To je hlavní důvod, proč Quentin ve svých filmech nemívá původní hudbu - nerad by někoho odmítl nebo si jen ze slušnosti dal do filmu hudbu, která se mu nelíbí na sto procent. Takže jsem mu řekl: 'Nech to na mně. Složím ti to zadarmo. Když budeš chtít, použiješ to, a když se ti to nebude líbit, je to v pořádku, protože s tím budu počítat.' On na to: 'To zní skvěle! Hudba zadarmo!' Jenže pak mi právníci řekli, že ve skutečnosti nemůžete udělat nic zadarmo - aby to bylo podle zákona, musíte dostat přinejmenším dolar. A tak jsme to nakonec udělali. No a když došlo na Sin City, chtěl jsem, aby Quentin režíroval jednu scénu, aby si vyzkoušel natáčení na digitál a mohl to zvážit pro svůj příští film. A samozřejmě to zase nemohl udělat zadarmo, takže vyfasoval dolar..." (NIRO)
  • I přesto, že byl film natočený na motivy komiksových povídek "The Hard Goodbye", "The Big Fat Kill", "That Yellow Bastard" a "The Customer is Always Right", je zde i krátký moment převzatý z příběhu "A Dame to Kill For". Jedná se o scénu, kdy Dwight (Clive Owen) v Kadies baru přemýšlí, jak by byl Marv (Mickey Rourke) v pohodě, kdyby se narodil o pár tisíc let dříve. (cihlenka)
  • Benicio Del Toro (Jackie Boy) později popsal natáčení scény v autě, jíž se coby "hostující režisér" účastnil i jeden z nejslavnějších žijících tvůrců: "V jednu chvíli byli na place Quentin Tarantino, Robert Rodriguez i Frank Miller a a my seděli před zeleným plátnem na krabicích od jablek. Neměli jsme tam ani auto, jen volant. Podíval jsem se na Clivea, on se podíval na mě - a vyprskli jsme smíchy. Nemohli jsme to zastavit, v jednom kuse jsme se řehtali. Byli jsme rádi, když se nám podařilo natočit aspoň jeden použitelný záběr." (NIRO)

Související novinky

Sin City míří do televize

Sin City míří do televize

01.06.2017

Drsná comicsovka Sin City - město hříchu vydláždila v roce 2005 cestu ke Třístovce a k Watchmenům. Fanoušci ihned volali po dvojce, Robert Rodriguez s ní ale otálel dlouhých 9 let a nakonec vydělala… (více)

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Michael Clarke Duncan zemřel ve věku 54 let

Michael Clarke Duncan zemřel ve věku 54 let

04.09.2012

Jeho nejvýraznější rolí byl bezesporu dobrácký obr Coffey ze Zelené míle, za jehož ztvárnění získal nominaci na Oscara. Jeho mohutná přítomnost (výška 196 cm) však byla nepřehlédnutelná v jakémkoli… (více)

Conan je mrtvý, ať žije Oheň a led

Conan je mrtvý, ať žije Oheň a led

28.04.2012

O tomto projektu už jsme před nějakým časem psali. Chvíli to vypadalo, že upadl v zapomnění, ale Robert Rodriguez se ho nevzdal. A teď tvrdí, že hned po Machete Kills a Sin City 2 konečně natočí… (více)

Reklama

Reklama