Režie:
Ridley ScottScénář:
Marc KleinKamera:
Philippe Le SourdHudba:
Marc StreitenfeldHrají:
Russell Crowe, Marion Cotillard, Freddie Highmore, Albert Finney, Archie Panjabi, Richard Coyle, Ben Righton, Rafe Spall, Tom Hollander, Kenneth Cranham (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Jako malý kluk jezdil Max Skinner na prázdniny ke strýci Henrymu, který miloval Francii, víno a Provence. Proto se tam odstěhoval, žil v malém zámečku a byl majitelem rozsáhlých vinic. Na nich pěstoval víno jeho vinař Francis Duflot s manželkou Ludivine. Když Max vyrostl, stal se z něj poněkud bezohledný makléř na londýnské burze. Aby vydělal peníze, neštítí se ani podrazů. A na strýce skoro zapomněl – neviděl ho už deset let... Právě když se Maxovi podaří další vypečený kousek na burze, za který ho všichni proklínají, dozví se, že strýc Henry zemřel. Jelikož nezanechal závěť a jiný přímý příbuzný není znám, zámeček i vinice mají připadnout jemu. Max odlétá do Provence, kde se má setkat s notářkou Auzetovou. Odjel právě včas – jeho poslední burzovní operace vyvolala velké pohoršení a chce s ním hovořit i majitel jeho makléřské firmy Sir Nigel... V Provence se Max setkává s Francisem a Ludivine, zjišťuje, že zámeček není v nejlepším stavu, a zdá se mu, že ani víno není dobré. Spíš hodně špatné. Ovšem stejně nemá v úmyslu si panství ponechat. Ihned kontaktuje svého realitního agenta a přítele Charlieho Willise a pověří ho, aby hledat zájemce. To se ovšem nelíbí Francisovi, který strávil většinu života po boku Henryho na vinici. Zatím ale musí spolu s Maxem zahájit „velký úklid“, aby staré obydlí vypadalo alespoň trochu k světu... Stejně jako na burze se Max často chová bezohledně i jinde. Když telefonuje v autě, málem srazí na kole jedoucí místní číšnici Fanny Chenalovou a ujede. Když se chystá urychleně odletět zpět do Londýna, omylem spadne do silné vrstvy listí ve vypuštěném bazénu a nemůže se dostat ven, kde zůstal i jeho mobil. Asistentka Gemma ho shání marně a Sir Nigel ho na týden suspenduje... V bazénu ho shodou okolností objeví právě Fanny. Aby ho potrestala za nehorázné chování, napustí bazén vodou. Teprve potom se Max vyškrábe ven a nakonec zůstává několik dní v Provence. Pomalu se mu vracejí vzpomínky na dětství a strýce Henryho, kterého skutečně miloval, stejně jako strýc jeho, přestože si později o jeho charakteru nedělal žádné iluze. Pak se však náhle objeví mladá Američanka Christie Robertsová a prohlásí, že je Henryho nemanželská dcera. Zatímco Charlie se obává, že by to mohlo zhatit rychlý prodej panství, Max hlasitě prohlašuje, že jeho strýc by nikdy Američance dítě neudělal. Christie je zaražená: nechtěla peníze ani vinice – přestože vínu rozumí, pracovala na vinicích v Kalifornii – chtěla jen poznat svého otce, protože nevěděla, že už je mrtvý. Dívka se rozhodne co nejdřív odjet. Zatímco Charlie z Londýna hlásí, že o zámeček s vinicemi je obrovský zájem, Max si pomalu zvyká na docela jiný život v Provence. Vyhledá Fanny, která pracuje v místní restauraci, a omluví se jí za své chování na silnici. Nakonec se mu podaří ji pozvat na schůzku a brzy se stanou milenci. Už jednou zklamaná Fanny ale počítá s tím, že Max brzy odjede navždy a nic od jejich sblížení nečeká... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (1 064)
Winning isn't everything, it's the only thing. A Good Year má moc pěknou pohodovou a hlavně francouzskou atmosféru, ale mě to nijak neoslovilo. Jak nad tím tak přemýšlím, nezanechalo to ve mně žádný hlubší dojem, jenom příjemný pocit. A to má bohužel k nadprůměrné zábavě daleko. Upřímně mě to zkrátka nebavilo. Možná tomu v budoucnu dám další šanci, ale proteď au revoir! ()
Dvě úžasné hodiny jsem byl na jihu Francie, bavil se a nechtěl, aby to skončilo. Přesně to od filmu očekávám. Jakmile začnu sledovat hodiny, tak je něco špatně. Tady jsem k tomu neměl nejmenší potřebu a nedošlo ani na pauzu, kterou si většinou neodpustím. Suma sumárum, Marion se tímto snímkem dostala na pozici mojí nejoblíbenější herečky, Ridley si upevnil místo mezi oblíbenými režiséry a Russell se vyšvihl mezi mé oblíbené herce. To je slušná bilance. ()
Moc příjemná záležitost, někde na pomezí tří a čtyř hvězdiček, ale už jen kvůli té francouzské atmosféře si tenhle snímek průměrné hodnocení nezaslouží... Ridley Scott se nám rozhodl představit v trochu jiném světle a místo fenomenálních bitev vsadil na dlouhé záběry jedné vinice a krásného Provence. A co naplat, podobně jako u jeho akčních kousků, i tady mu to naprosto žeru... ()
Rozhodně velké potěšení! O snímku od Ridleyho Scotta opět s Russelem Crowem, ale s takovým příliš obyčejným tématem jsem nechtěl slyšet vůbec nic. Nakonec jsem povolil a film shlédl a jsem velmi spokojen. Russel Crowe předvádí velký herecký výkon, kdy bych mu na začátku nepodržel ani dveře u výtahu a na konci bych mu s radostí i vyčistil boty. Jeho proměna je uvěřitelná, příjemná a hlavně... přirozená. Ridley Scott k tomu napomáhá svým vytříbeným vizuálním vkusem, kdy dokáže proměnit obyčejnou zahradu v úchvatné místo plné slunečního světla dopadajícího přesně tam kam on chce a kde to na diváka působí nejkrásněji. Hudební motiv filmu je také velmi příjemný a vůně vína prochází každým okénkem filmu. Film, který lze doporučit bez rozdílů věků a který by měl být brán bez očekávání, protože v tom je jeho síla. Zaútočit ve chvíli kdy to nečekáte a naprosto mu podlehnout. ()
,,K ČERTU S PENĚZI“...... /// Moudrost najdeš na roztodivných místech…. a tak se z Maxe – i díky vínu, stal dobrý člověk (vo tom bych kurva něco věděl…). Provence, nostalgické vzpomínání i prosluněná současnost. Harmonie, vyrovnanost, sklenka, co není nikdy prázdná …(ale to už je jiná písnička), běžné radosti života. Film, kterej je prostě a vobyčejně řečeno – FAJN! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou napsal v roce 2006 Peter Mayle číst nebudu. 2.) Miluju Francii, víno, Marion Cotillard. 3.) Sháním chalupu. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Galerie (69)
Zajímavosti (17)
- Natáčení začalo s ne zcela finalizovaným scénářem. Přinejmenšímu Russellu Croweovi (Max Skinner) to ale vůbec nevadilo: „Když režíruje Ridley Scott, nejsem z toho nijak zvlášť nervózní. V případě Gladiátora jsme měli na začátku natáčení dvacet stran. Tentokrát jich bylo 85, což je docela slušný pokrok.“ (NIRO)
- Ve filmu se měl původně objevit Aaron Eckhart, ale z projektu nakonec odstoupil. (don corleone)
- Film není klasickou knižní adaptací. Scénář a kniha vznikaly v podstatě souběžně a v mnohém se liší. Film například vůbec neobsahuje kriminální podzápletku. (don corleone)
Reklama