Režie:
James MangoldScénář:
James MangoldKamera:
Michael F. BarrowHudba:
Thurston MooreHrají:
Pruitt Taylor Vince, Shelley Winters, Liv Tyler, Deborah Harry, Joe Grifasi, David Patrick Kelly, Marian Quinn, J.C. MacKenzie, George Alvarez, Zandy HartigObsahy(1)
Mladičká Callie a stárnoucí Delores jsou servírky v denním baru Dolly Modinoové, kde je kuchařem její syn, starší a proplešatělý mládenec Viktor. Každý z nich má jiné představy o budoucnosti. Zatímco křehká Callie místo přijala jen na dočasnou dobu, než si urovná soukromé záležitosti, Delores tu hodlá konečně najít svého trvalého životného partnera. Ironií osudu se osamělý a dobrosrdečný Viktor beznadějně zakouká právě do nejmladší kolegyně... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (36)
O maličkostiach, ktoré utvárajú ľudský život. Tiež o krehkosti bytia a o tom, ako sa náhle môže všetko zmeniť. No netreba sa báť tú zmenu prijať a zmieriť sa s tým... Škoda, že sú tu postavy tak málo rozobraté, vôbec sa tu nešlo do hĺbky a v jednotlivých problémoch sa tu len skĺzlo po povrchu. Nakuknutie do Viktorovej hlavy mohlo byť omnoho zaujímavejšie. Takto len priemer. 60/100 ()
Prvotina Jamese Mangolda je dobrá. Scénář sice zpracovává poněkud ohrané téma, ale je vidět že tvůrci k němu mají co řici. Tlouštíka ohromně sráží stopáž. Obvzláště kolem poloviny snímku se mohlo vydatně stříhat a celku by to nijak neuškodilo. Spíše naopak. Liv Tyler je zde ještě taková "telecí", ale milá byla již tehdy. Tím kdo dává snímku duši je Pruitt Taylor Vince v roli Victora. Úžasně sympatický a charismatický herec, který se obejde i beze slov. Celkově jde o nikoli vynikající, ale za vidění stojící záležitost. ()
Film o tom, že člověk zkrátka patří tam, kam patří, a nic na tom nezmění. Je na vás, jestli s touhle filosofií souhlasíte nebo ne, každopádně se jí řídí nejen příběh, ale i film jako celek. Působí prostě odevzdaně. Doufal jsem v poezii, ale dočkal se hlavně nudy. Na druhou stranu potěšili herci, hlavně Deborah Harry, a obě scény u letiště, které jsou zdaleka tím nejlepším, co Tlouštík nabízí. 5/10 ()
Neuvěřitelně utahaný snímek, jehož jediným kladem jsou sympatičtí herci. Naopak záporů by se našla celá řada. Příběh je sice hodně "jednoduchý", přesto není úplně špatný, což se nedá říct o zpracování, které mě nechávalo úplně chladným a jediným pocitem, který ve mně nekonečné záběry na utrápené obličeje hlavních hrdinů vyvolaly, byla touha vypnout televizi a jít spát (čemuž dosti napomáhal i hudební doprovod, jestli se tak teda té zmatené směsici depresivních tónů dá říkat). Nakonec ale touha (bohužel) nezvítězila a já vydržel až do titulků s nadějí, že alespoň závěr zachrání nepovedený začátek amerického nezávislého léta 2007. Želbohu nestalo se. Závěr je plytký stejně jako celý film a mně nezbývá než hodnotit tak jak hodnotím. ()
Parta ztracených existencí, maloměsto, nešťastná láska, problémy - kolikrát už jsme něco podobného viděli? Ale abych jen nekritizoval. Práci s herci by mohl James Mangold z fleku přednášet. Obdivuhodný je i jeho čich při castingu, protože hereckému obsazení většiny jeho filmů (Narušení, Walk The Line) nelze vytknout vůbec nic. Tlouštík není výjimkou. Třeba v omšelé servírce by asi málokdo hledal někdejší náruživou rockovou princeznu Debbie Harry. Oproti tomu s příběhem jsem měl trošku problém. Ano, je to takové mile každodenní, obyčejné a ze života. Jenže malých nezávislých filmů o tom, jak je život v americkém zapadákově strašně na prd, už tu zkrátka bylo víc než pár...a lepších. Věčná škoda toho průměrného scénáře. ()
Galerie (5)
Photo © Available Light Productions
Zajímavosti (8)
- Mangold sa snažil film natočiť bez tradičnej hollywoodskej estetiky. Príkladom môže byť hneď hlavná postava, ktorá by bola "nanajvýš nepravdepodobný stredobod filmu." (Real Tom Hardy)
- Natáčelo se v USA ve městech Highland a Shohola. (BMW12)
- Celosvětová premiéra proběhla 20. ledna 1995 na filmovém festivalu Sundance v Utahu (USA). (BMW12)
Reklama