Režie:
Clyde GeronimiHrají:
Mary Costa, Bill Shirley, Eleanor Audley, Pinto Colvig, Marvin Miller, Bill Thompson, Wulf Rittscher, Dal McKennon, Verna Felton, Taylor Holmes (více)Obsahy(1)
Nezapomenutelný příběh vytvořený v duchu tradičních disneyovek jako je Sněhurka a sedm trpaslíků nebo Popelka, je strhujícím spojením příběhu lásky, naděje a dobrodružství. Krásná princezna nadaná laskavostí a půvabem kdysi, ještě než usnula, vyvolala žárlivost zlé víly. Trojice dobrosrdečných dobrých vil se snaží ze všech sil ochránit milovanou princeznu, ale ani všechna jejich kouzla nestačí na strašnou Paní všeho zla. Když je Jitřenka očarována a upadne do spánku, musí statečný princ Filip překonat mnohá nebezpečí včetně závěrečného boje se zuřivým drakem chrlícím oheň, pokud chce princeznu probudit z věčného spánku! (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (110)
Je zde několik zajímavostí. Za prvé se princezna jmenuje Jitřenka. I přesto se pohádka jmenuje Šípková Růženka. A za druhé ta zlá víla je hrozně podobná Angelině Jolie ze Zloby ( 2014 ) . Což je také samozřejmě šípková Růženka. Je teda skoro jasné, že Zloba byla dělaná přesně podle této Růženky. A také tři hodné sudičky jsou hodně podobné těm ze Zloby. ()
Děvčátka na slovíčko. Až vám bude sladkých šestnáct, nepřibližujte se k předmětům falického tvaru, protože píchají. Čekejte, až vás políbí krásný princ ze snu, vezme si vás, a teprve potom je vám svět falických vřeten přístupný. Prominte mi ten nepohádkový komentář, ale Sigmund Freud se dere z každého políčka filmu. Jinak ale jde o solidní vyjádření Čajkovského baletní hudby animací. A hlavně - miluji Disneyho zlé královny. ()
Viděla jsem líbivou pohádku, podle klasického mustru. V době uvedení, mohla být úchvatná. Bohužel, dnes už má dost lepších sourozenců. Sice bych týpka na bílém oři hned nezavrhovala, ale jinak nuda. Myslela jsem, že budu v rauši, ale to vážně ne. Asi nejvíc mě iritoval zpěv, který byl úúú. A víte, co je nejhorší? Jedna z těch písní mi běží už hodiny v hlavě... Určitě v tom bude nějaký podprahový signál! ()
Tak jsem napravil další disneyovský rest a v případě Sleeping Beauty ta delší doba čekání ani tolik nevadila. Pohádka je to sice jako obvykle krásně nakreslená, pro děti super, ale pro dospělého už je to horší, nuda se postupem času dostavuje čím dál častěji. Víc než o Růžence je to o třech potrhlých sudičkách. Pěkné, ale příště si to dám leda s dětma. (Blu-ray, orig.) ()
Poslední celovečerní pohádka pod taktovkou W.Disneye. Jako předloha posloužila předloha Ch.Perraulta, ale jen první polovina pohádky - druhá část, kdy princ má tajně s Růženkou dvě děti a nakonec je všechny tři chce sníst princova matka (když ten odjede do války), protože je z rodu lidožroutova, byla Disneyem raději vypuštěna. I tak se děti v kině bály - scéna s drakem na velikém plátně budila nefalšovanou hrůzu. Tvůrci zde dotáhli technickou stránku k absolutní dokonalosti. Jednak použili nový systém Technirama, a pak v některých scénách využili až devět desek s foliemi ve speciální kameře, kterou vyvinuli pro potřeby Disneye již pro Sněhurku. Navíc i zde se uplatnila rotoskopie pro co nejdokonalejší pohyb. A ještě jeden prim z mnoha - kreslíři vytvořili detailně propracovaná pozadí, a tak se příběh sice odehrává ve 14.století, avšak obrazy dýchají bohatým barokem. Dlouho jsem litoval, že takto nenatočili i Růženku hranou. Asi jsem nebyl sám, proto vznikla v roce 2014 Zloba, která si vypůjčila zlou vílu i s těmi nejděsivějšími scénami. Viděno 4x. p.s. a šaty pro Růženku musí být samozřejmě růžové... ()
Galerie (129)
Photo © Walt Disney Productions
Zajímavosti (31)
- Po dvou klasických pohádkách Sněhurka a Popelka Walt Disney žádal od Růženky něco úplně nového. Hlavní výtvarník filmu se tak inspiroval ve středověkých tapisériích, které měli filmu dodat dobovou autenticitu. Tyto obrazy postrádaly hloubku a vše bylo do detailu zaostřené, animátoři tak museli dělat přesný opak všeho, o co se Disney snažil v předešlých filmech, které na iluzi hloubky stály. Postavy a prostředí jsou tak neustále do detailu ostré a byl posílen 2D efekt. (Němi)
- Příběh se měl podle Disneyho pohybovat ve známých osvědčených mantinelech známé princezny. Disney se chtěl plně soustředit na příběh a postavy a vypreparoval veškeré vedlejší linky v podobě veselých sidekicků. Zajímavý experiment, leč nevyšel, tak jak si Disney představoval. (Rodriguez)
- Film byl nejdříve natočen se skutečnými herci, aby animátoři mohli podle nich následně vymodelovat animované hrdiny. Samotný proces animace byl v padesátých letech velice zdlouhavý. Vyrobit jediný rámeček filmu mohlo zabrat až celý týden. [Zdroj: časopis Cinema 03/2019] (ČSFD)
Reklama