Režie:
Filip RenčScénář:
Michal VieweghKamera:
Petr HojdaHrají:
Zuzana Kanócz, Marek Vašut, Simona Stašová, Stella Zázvorková, Miroslav Donutil, Ladislava Něrgešová, David Švehlík, Jaromír Nosek, Klára Oltová, Jiří Bábek (více)Obsahy(1)
Dvacetiletá Laura, redaktorka bulvárního ženského týdeníku Vyrovnaná žena, si v metru všimne na reklamních tabulích milostného dopisu, který je podepsán Oliverem. O stejném dopisu se baví ženy v kadeřnictví, kam má namířeno. Je mezi nimi i její matka, rozvedená překladatelka Jana, která nesnáší české muže. Její první láskou byl egoista Pažout, kterému nikdy neodpustila, že přišel do divadla pozdě, a navíc ve svetru. Neuspokojil ji ani první manžel, který sice sehnal byt, ale jinak byl stejný buran jako Pažout. Naštěstí onemocněl rakovinou a zemřel. Od té doby Jana hledá toho pravého. Hledá ho i Laura, která vypráví, jak se před dvěma lety seznámila v Tatrách s Oliverem, osamělým starším mužem. Po jedné schůzce skončí s Oliverem doma, překvapí je matka a dostane hysterický záchvat, protože v Oliverovi pozná Pažouta. Okamžitě ho vyhodí. Laura přistihne na vánočním večírku Olivera v objetí s bývalou přítelkyní, ale on si ji usmíří poukazy na Kanárské ostrovy. Po roce se však v jejich vztahu objeví první trhliny a hádky... (TV Nova)
(více)Recenze (760)
3,5 *, protože jsem se, když o tom filmu teď lehce přemýšlím, ani chvíli nenudila, Simona Stašová byla skvělá, zbytek průměrný, ale zábavný, na nic si nehraje, prostě se jen snaží pobavit a to se mu vcelku daří. Ano, kopíruje to spoustu schémat, je to plné klišé, příběh taky za moc nestojí a je neuvěřitelně předvídatelný, postavy jsou jako vystřihnuté z bestiáře romantických komedií, ale jednoduchá neurážející zábava taky občas není na škodu. ()
Sbírka hollywoodských klišé (dokonce i s naprosto dementním, nijak neodůvodněným závěrečným během k životní lásce. Prostě, aby měl divák-debil pocit, že o něco jde.), ověnčená vieweghovskými "životními blafy", z jejichž lacinosti je mi místy vyloženě na blití. Anebo jsme skutečně dospěli do doby, kdy se mají divačky rozplívat nad životními krůčky vypatlané, rádoby nóbl husičky, které stačí lehké svrbění xxčky a hádka s boyfriendem, aby začala roztahovat nohy jinde a následně se divila, že podobně sbalenému chlapovi nestojí ani za zavolání? Xxčky, jíž se odprošuje zájezdem za sedmdesát litrů? Za co? Kvůli jedněm výstavním trojkám a plný hubě rádoby sofistikovaných keců o tom, kdo je šik, kdo intelektuální snob a komu se vyplatí podržet? (zn. hledejte týpka, co drží skleničku za nožku a je nedbalý elegán) Amerikanistka Stašové a análem stvořená feministka Něrgešové jsou potom už vyloženě na ránu do rozkroku. Alespoň že vizuál a Renčova režie stojí zato. Jinak by to bylo na pískot, pane V. 3/10 P.S.: Není nad kadeřnice s předpotopními účesy dělající na hlavách zákaznic nejnovější módní výstřelky. WTF?! ()
Uznávám že nejsem cílová kategorie takže na film nebudu moc zlý: Je to hloupá, nudná a velmi povrchní blbost. Všechny postavy jsou mi vrcholně nesympatické, scénář je jednoduchý a přitom plný nesmyslů a to že film by měl být vtipný jsem zjistil až z popisku který jsem si přečetl až po shlédnutí filmu. ()
Doufám, že v důsledku svých budoucích klimakterických změn, nebudu i já tak moc sentimentální. Zuzka se Simonou výborné. Laďce jde spíše moderování televizních pořadů než herectví, i když za tu čarodějnici, kterou ze sebe dělala, když chtěla rozkopat přirození boxovacímu pytli, malé uznání zaslouží. Marek Vašut je pro mě tak asexuálním typem chlapa, že při pohledu na jeho tokání po mladé krasavici, se mi ježily i chlupy v nose. Jinak to celé mělo šmrnc, vtip a lehkost ... takový fajn relax. ()
Jsem značně překvapen. Ze začátku jsem byl poměrně zhnusen očividným přehráváním a celkovou nevěrohodností. Za chvíli jsem si ale zvykl a výborně jsem se bavil. Zhruba po hodině však přichází hluché místo a snímku, zdá se mi, se z toho už nepodaří vybruslit a končí tak nějak - všelijak, jenom ne zajímavě nebo snad dokonce působivě. ()
Galerie (22)
Photo © IN Film Praha spol. s r.o. / BEN RENČ
Zajímavosti (35)
- Produkcí filmu vstoupila výrazně do českého filmového průmyslu televize Nova. Předtím působila jako spoluproducent například při sérii Kameňáků nebo Příběhů obyčejného šílenství, ale Román pro ženy financovala celý. (imro)
- Oliver (Marek Vašut) v jedné scéně řekne: "Jako prostatik budu muset samozřejmě od stolu odejít dříve...". Vašut si později zahrál v reklamě na Prostenal, což je lék na zvětšenou prostatu. (Guilemot)
- Lauřin (Zuzana Kanócz) otec (Jaromír Dulava) zemře v automobilu před domem. Pohřební zřízenci poté ale vynáší rakev z bytu. (funhouse)
Reklama