Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvacetiletá Laura, redaktorka bulvárního ženského týdeníku Vyrovnaná žena, si v metru všimne na reklamních tabulích milostného dopisu, který je podepsán Oliverem. O stejném dopisu se baví ženy v kadeřnictví, kam má namířeno. Je mezi nimi i její matka, rozvedená překladatelka Jana, která nesnáší české muže. Její první láskou byl egoista Pažout, kterému nikdy neodpustila, že přišel do divadla pozdě, a navíc ve svetru. Neuspokojil ji ani první manžel, který sice sehnal byt, ale jinak byl stejný buran jako Pažout. Naštěstí onemocněl rakovinou a zemřel. Od té doby Jana hledá toho pravého. Hledá ho i Laura, která vypráví, jak se před dvěma lety seznámila v Tatrách s Oliverem, osamělým starším mužem. Po jedné schůzce skončí s Oliverem doma, překvapí je matka a dostane hysterický záchvat, protože v Oliverovi pozná Pažouta. Okamžitě ho vyhodí. Laura přistihne na vánočním večírku Olivera v objetí s bývalou přítelkyní, ale on si ji usmíří poukazy na Kanárské ostrovy. Po roce se však v jejich vztahu objeví první trhliny a hádky... (TV Nova)

(více)

Recenze (760)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Předpokládám, že většinu svých vad a neduhů podědil Renčův film již od své předlohy, dokázat to ovšem nemohu, neboť jsem nepřečetl jedinou Vieweghovu knihu a s takovou již nejspíš ani nepřečtu. Kdysi mi bylo jeho dílo představeno kamarádem jako nápaditě glosující současnou společnost, taková lehká a zručná satira o té naší nove polistopadové skutečnosti. V jistém ohledu je právě to jedním z prvků, které jsem z Románu pro ženy (chuděry ženy, mimochodem) cítil, jenom jsem si slovíčko zručná nahradil slovem chtěná. Můžeme vůbec brát vážně takovou satiru v díle, které je nevkusně prostoupeno product placementem, ve které milostný dopis nabývá forem reklamy, která je přece tak upřímná (čti vykalkulovaná), které je samo nestydatým představitelem toho, co chce zesměšnit? Mnohé aspekty naší doby, které si film bere na mušku a které si to zaslouží, jsou navíc karikovány tak hrubě a (ná)silně, až se jejich podobnost se skutečným "společenským jevem" téměř zcela smazává. Výsledkem je jen bžunda, které se nedá smát. Inu, film je spíše příznakem určitého kulturního úpadku než jeho glosátorem. Karikaturou není ve filmu však jen společnost, ale i jedinci, ze kterých se skládá, protože právě oni mají demonstrovat příslušné "jevy". K ničemu jinému ostatně sloužit nemohou, protože jiné než k tomu určené vlastnosti nemají. Schválně se pokuste popsat si ony postavy... Matka? No to je ženská, která mluví doma anglicky, nesnáší Čechy a snaží se ulovit cizince. Rickie (už to jméno, které obludně křičí: "Já jsem frajírek!")? To je chlápek přes mobily, děsnej vůl. Laura? To je normální holka, co nejdřív randila s tím, pak s tím a nakonec tím... Věty jako: "Rickie miluje Lauru a matka má starost o dceřinu budoucnost," člověka napadají až na posledním místě. A konečně je třeba říci, ze marná snaha o vyřčení hlášky není inteligentním dialogem, který slibuje obsah. Přesto večer strávený s Románem pro ženy hodnotím pozitivně, protože jsem se plně mohl soustředit na vychutnávání vynikajícího čaje Mi Lan Xiang, aniž by mě vyrušoval nějaký film tím, že by bylo třeba se na něj soustředit. Téměř odpad. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Člověk aby se dneska radoval už z takového mála, jako jsou kvalitní herecké výkony a dovedný řemeslný přebal Filipa Renče. Ono toho totiž na Románu pro ženy o mnoho víc není... Vieweghův scénář je hodně plytká záležitost, která střídá vydařené momenty záměrné plytkosti s plytkostí zjevně nezáměrnou, která naprosto vraždí jakékoli emoce i smysl snímku a činí z něj dosti lacinou podívanou s rádoby-vychytralými hláškami. Ale to je prostě Viewegh s jeho stylem, laciný jako pětník a lepkavý jako lízátko z pouti. Proto tak táhne. Víceméně jsem tedy radoval ze jmen jako Vašut, Zázvorková či Donutil, oceňoval ženské vnady Zuzany Kanóczové a pár dobře trefených situací ze života. Na závěr patří jméno Filip Renč jakožto dobrý příklad režiséra, který ví, jak udělat atraktivní podívanou. Slabé tři, ale ono u těch nových českých komedií opravdu aby člověk pohledal... ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

V současných romantických komediích (máme rok 2024, takže beru nějakou tu dekádu zpět) humor prakticky neexistuje, urputně se v nich shání chlap, třecí plochy jsou jalové, charakteristika postav nijaká, základní logika děje chybí a vše tak nějak vychází z toho, že tvůrci přeci chtějí divákům dopřát odpočinek od jejich všedních starostí. O to víc ocením milostné příhody a nehody mladé redaktorky dámského časopisu, která má výstřední matku milující letiště a cizince, a taky chlapce, který tajně spoří na byt s liškou. Jenže pak se na scéně objeví omšelý sukničkář Pažout a solidně zamíchá kartami. Výsledek nic zásadního nesdělí, nic nového nezanalyzuje. Prostě je svižný, vtipný, dojímající a žánrově přesně takový, jak divák očekává. Samozřejmě je i lacině atraktivní a místy šarmantně umělý (v dialozích i situacích), navrch pár jeho vedlejších postav míří spíš ke karikatuře. Ale co je důležité: má uvolněného Marka Vašuta, půvabnou a zatraceně přirozenou Zuzanu Kanócz a především šarmantní Simonu Stašovou, která prozáří všechny své scény. Solidní opisování zahraničních schémat, skvělá hudba, nadhled. Za ty čtyři hvězdy se vůbec nestydím. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Ne že bych se párkrát nezasmál, ale téma filmu mi bylo velice vzdálené. Od Viewegha jsem nikdy nic nečetl a nehodlám s tím začít. Oproti Rebelům Renč značně polevil. Herci vesměs ujdou (s výjimkou Laďky "Mončičáka" Něrgešové, kterou si tam zřejmě dosadila N@va a jejíž herecký výkon je asi stejně "kvalitní" jako její moderování SuperStar). Až to N@va bude na Nový Rok 2006 s velkou pompou vysílat, tak se už dívat nebudu. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Hodně nevyrovnaný film. Nejdřív jsem se docela slušně bavil (trefné vtípky s Honzou Svěrákem nebo "čvachtáním"), ale pak začalo ubývat humoru, moje sympatie k hlavní hrdince se stále více tenčily, některé roličky mě neuvěřitelně iritovaly, takže nakonec mi z postav přišli snesitelní už jen Oliver a Žemla (největším zklamáním pro mě byla jednoznačně Stašová se svým vlezlým přehráváním). Závěr možná hezký, avšak silně mimo realitu, takže jediné co v tomto díle překračovalo nadprůměr byl výborný soundtrack, ale jenom ten mi na udělení vyššího hodnocení nestačí. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (35)

  • Režiséři Filip Renč a Jan Svěrák se za symbylický honorář navzájem obsazují do svých filmů. Svěráka tu proto můžete vidět v úloze číšníka. (imro)
  • Když se v Tatrách ráno v sedm hodin sejdou Laura (Zuzana Kanóczová) a Oliver (Marek Vašut) na balkoně kvůli zvonícím zvonům, Oliver v jednom záběru zavře zapalovač. V dalším záběru z jiného úhlu jej však zavírá znovu. (peiton)
  • Původní Román pro ženy je jednou z nejprodávanějších knih nejúspěšnějšího českého autora současnosti Michala Viewegha. Do uvedení filmu v kinech se prodalo víc než 80 000 výtisků a kniha vyšla už i v chorvatském a německém překladu. (imro)

Související novinky

Český lev 2005

Český lev 2005

27.02.2006

V sobotu 25. února 2006 proběhlo v paláci Lucerna předávání 13. ročníku výročních filmových cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Podle všech očekávání si pro nejvíce sošek přišli lidé,… (více)

Reklama

Reklama