Reklama

Reklama

Anita - švédská nymfička

(festivalový název)
  • Švédsko Anita (více)

Teprve šestnáctiletá Anita je sice fyzicky vyspělá, ale psychicky narušená. Její vztah s rodiči a přáteli je velmi chladný a na ostatní lidi, zvláště muže, se dívá s opovržením. Potkává Erika, mladého studenta psychologie, který jí pomáhá s odstraňováním těchto mentálních bloků. Během rozhovorů Anita popisuje své zážitky z dětství, které nasvědčují tomu, že nedokáže ovládnout své kompulzivní chování, které ji nutí podnikat nebezpečná dobrodružství. Erik se rozhodne pro léčebný experiment v podobě hudební skupinové terapie. Netuší však, že jako budoucí psycholog se nesmí zamilovat do své pacientky. (RetroMan)

(více)

Recenze (19)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Sice se jedná o neskutečnou kravinu. Lacinou jakousi frašku vyobrazující sexuální a psychologické problémy mladé dívky. Ve skutečnosti se jedná o softeroťák, kde se neustále vystavuje překrásná Christina Lindberg. Její "uhrančivé" kozy a neoholený bobr je na obrazovce skoro stále, takže nevýrazný starý trash zvedám o jednu * navrch. Jak známo, Christina se stala hvězdou podobných filmečků jak v rodné zemi, tak v Japonsku a zejména se navždy zapsala do ranku "sleazy-násilných exploitaition zvěrstev" hlavní rolí ve filmu Thriller - en grym film (1974) ... ()

RetroMan 

všechny recenze uživatele

Nevinná Christina Lindberg (ve filmu 23-letá) hraje mladičkou nymfomanku, která si to neváhá rozdat s kýmkoli a kdekoli. V rodině fungoval klasický švédský model výchovy, že děti si dělají, co chtějí. Protože se mi Christina líbí, v několika okamžicích jsem jí nesnášel a tiše záviděl. Ačkoli k muži neprojevila žádné city, použila jen své tělo k jeho uspokojení. Konec happy, ale kde že je ta profesionální etika, to nevím. Také by mě zajímalo, zda-li se kompulzivní chování dá odstranit? Myslím, že ne. ()

Reklama

Duke90 

všechny recenze uživatele

Protože mě zajímá herecký klan Skarsgardů, chtěl jsem si doplnit mezeru z prvopočátků mladého Stellana, ale ten je tu spíše okrajově, i když celkem zásadním způsobem vstupoval do života nešťastné / narušené Anity, která měla téměř nezkrotnou potřebu vyplňovat "svou vlastní mezeru" v pravidelných dávkách. Nedá se říct, že by byli herci doslova toporní, jenže kvůli nepříliš poutavému scénáři nemám moc co vychvalovat. Nenašel jsem tu žádný hlubší význam a ani důvod, proč se na film ještě někdy dívat. Svůj cíl jsem si ale splnil a viděl prvotinu mého oblíbeného švédského herce. Víc mi to opravdu nedalo. ()

Pekisan 

všechny recenze uživatele

Zda sa, ze ako jediny nie som uneseny z Christiny. Jej kukuc mi skor pripada tupy nez nevinny, aj ked prsia ma pekne. Co vsak jej nahaty vzhlad komplet zabija je podpupocna hustina. To nie je pokus o vtipny slovny obraz. To je snaha o fakticky opis slecninho zarastenia. Ja viem, ze v 70 rokoch bol poriadny krov znamenim doby, ale toto je skor Prales - chraneny krajinny utvar. Aj ked v jej pripade skor nechraneny. K filmu len dodam, ze na eroticky film je tam privela kecov a malo sexakcie, na psychologicku dramu je to nudne a Christina je zla herecka. Vlastne nudne je to aj na erotak. Co nas privadza spat k pralesu. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Pouze z výčtu filmařských profesí, které na různých svých filmech Torgny Wickman zastával, by někdo mohl usuzovat, že se jedná o renesančního tvůrce. Bohužel reálné kvality snímků tuto představu zásadně čeří. Při střízlivém zhodnocení se Wickman ukazuje jako prachsprostý hokynář, který nedostatky v oblasti talentu vyvažoval v podnikavosti. Po marných začátcích v padesátých letech s neúspěšnými komediemi a dramaty v roce 1969 využil posledních padajících zábran skandinávské cenzury a zajistil si místo v historii coby autor prvního oficiálně distribuovaného švédského porno filmu. Stejně jako doboví podnikavci z Ameriky také on se alibisticky zaštítil formátem rádoby vzdělávacího pseudo-dokumentu. Ur kärlekens språk (Řeč lásky, 1969) představuje i v rámci své kategorie hodně tristní podívanou, ale doboví diváci nalákaní atrakcí nesimulovaného sexu z filmu udělali kasovní trhák. Během následujících osmi let než dal celovečerním filmům sbohem stihl natočit nejen další tři přímá pokračování svého oslíčku-otřes-se, ale také hrstku narativních filmů. Tristní pokus o skloubení erotického dramatu se satanistickým hororem Skräcken har 1000 ögon (Hrůza má 1000 očí, 1970), jalová lascivní komedie Kyrkoherden (Vikář, 1970) o duchovním stiženém kletbou permanentní erekce či nesoudně ambiciózní kostýmní hambárna Lockfågeln (Vějička, 1971) ukazují, že i stranou porna zůstal věrný heslu „sex prodává“. Bezostyšná exploatace Anita - švédská nymfička pak představuje středobod Wickmanovy tvorby. Z jeho pseudodokumentů přebírá alibistický rámec osvětového díla, zatímco fušersky provozní formou zpracovává fiktivní příběh, který se celý točí kolem sexu. Hlavní atrakcí filmu bylo angažování úchvatné Christiny Lindberg, která díky svým přednostem a ochotě je předvádět před kamerou stala mezinárodní hvězdou erotických filmů od Evropy přes Ameriku až po Japonsko. [psáno pro LFŠ 2017] ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama