Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve svém režijním debutu ztvárnil Johnny Depp také hlavní roli - potomka indiánských předků Rafaela, který je zrovna propuštěn z vězení a nemá práci. Má však rodinu, kterou musí zabezpečit. Žijí v karavanu v neútulném prostředí, které má být vyhlazeno. Zoufale se snaží najít východisko ze zdánlivě neřešitelné situace, avšak jeho hrdost mu nedovolí žádat o pomoc ani podporovat ničivé mašinérie. Setkání s tajemným panem McCarthym mu ale nabízí jistou pomoc v podobě 50 tisíc dolarů. Cena je však vysoká... Rafael bojuje nejen s předsudky, ale i sám se sebou - a hlavně pro svou rodinu, kterou miluje víc než sám sebe. (charlosina)

(více)

Recenze (180)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Johnny Depp, toť dobrý herec, ale sám sebe herecky vésti nejspíš neumí a vtiskává si do tváře pramálo podob: především nevinné štěně a výraz "netrap se, jsem tragický, nesobecký hrdina a vůbec mi to neva, jen mi mrtvému bude smutno". Jeho role a konečně i postava, již hraje Marlon Brando, je natolik odtržená běžné populaci, ba realitě vůbec, že film jen těžko může naplňovat nároky kladené na film se sociální tématikou či psychologickou studii. V podstatě jde o (vánočního i křesťanského) Ježíška, neboť naděluje dětem hračky, dbá na rodinnou soudržnost a svou obětí vykupuje blízké. Ani tematizace oběti, očekávání konce a jeho ceny nebyla pojata příliš koncepčně. Všechny myšlenky k přežvykování film vyplivne v jednom jediném dialogu, načež následuje již jen loučení, o kterém pouze Depp ví, že je loučením. To máme dárky na rozloučenou, pomilování na rozloučenou, pohlazení na rozloučenou, zabitíčko na rozloučenou... To poslední je zajímavé alespoň tím, že jeden z důvodů k tomuto činu leží v potřebě trvale odstranit nebezpečí pro rodinu, neboť již brzo nebude, kdo by ji chránil a zároveň v možné ztrátě zábran, neboť již nebude být moci za onen čin na tomto světě souzen. Nereálnost celého dění jakoby si autoři uvědomovali a tak film doplnili a jakési "duchovní" a "mystické" láry-fáry, které nejsou ani atmosférické, ani hodné přepnutí mozku do polohy "on". *** za městečko (z)marnosti, které má naštěstí dosti prostoru a ten jeden relativně zajímavý okamžik. ()

Chrysopras 

všechny recenze uživatele

Velmi slušnej kousek, zvlášt, když vezmu v úvahu, že JD i režíroval. Vyzdvihnout musim Iggyho - music je velmi dobrá a pro film, kde jsou často delší pasáže beze slova, je to hodně důležitý. Bylo by zajímavý, kdyby se JD chopil zas někdy režie... Třeba Penn nebo Eastwood dokazujou, že se obě profese dají velmi dobře skloubit. ()

Reklama

Vojcl 

všechny recenze uživatele

Po přečtení námětu jsem očekával, že se to v závěru strhne v nějakou brutální řezničinu. Leč nestalo se tak a za to Johnnymu velice děkuji. Podobných snímků byla natočena celá řada (připomíná mi to třeba 25. hodinu s Edwardem Nortonem, kdy se hrdina pro změnu připravuje na nástup do dlouholetého vězení), nicméně Depp to zvládl po svém a na výbornou. Ačkoli snímek nemá téměř žádný děj, je pořád na co koukat. Herecké výkony všech zúčastněných jsou výtečné. Potěší například mini-role Marlona Branda, který je tu starší a šerednější než kdykoli předtím. A jako třešnička na dortu působivý hudební doprovod v podání Iggyho Popa. Největší potlesk však zaslouženě patří Deppovi. Takový snímek si sám napsat, zrežírovat a ještě ztvárnit titulní úlohu? Škoda, že toho Johnny zatím nenatočil více, režijního talentu má v sobě více než dost. ()

Borec3 

všechny recenze uživatele

Měl jsem asi zastřené oči a slechy, ale od niterného rozhovoru o smrti v podzemním "pekle" mefistofelského Branda jsem film sledoval v přesvědčení, že Raphael svádí vnitřní boj, zda vykonat zvrácenou choutku řízené vraždy na Brandovi (a stát se nájemným vrahem), nikoliv na umučení jeho samotného. Tak jasné to bylo. Asi mám nemohoucí staříky na kolečkových křeslech spojeny s touhou po vlastní smrti, proto mne to jasné pojmenování celého obětování úplně vyrazilo dech. Depp z režijního pohledu trefil táhlou pomalost americké polopouště jihozápadu. Zrezivělý zmar jen místy probleskne obrázek štěstí. Kultura chudoby. Faustovská volba bez sobeckého cíle. Nenápadný snímek. O to větší plody. ()

BigDeal 

všechny recenze uživatele

Mne teda pomalé tempo rozprávania vyhovovalo- vychutnával som si hudbu, obrazy, ktoré film ponúkal a mal som možnosť premýšľať (a pri tomto filme veru je o čom!). Rovnako mi vyhovovala postava indiána, ktorý mi trochu pripomínal Gilberta Grapea- mlčanlivý, uzavretý, no predsa čitateľný. Jediná vec, ktorá sa mi nepozdávala, bolo nedotiahnutie všetkých otázok do maxima (napr.: Aj keď rodina dostane 50 000 na dom, kto ju bude živiť potom?). A inak z Marlona Branda som nemohol oči stiahnuť. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (10)

  • Scéna, ve které Raphael (Johnny Depp) ukousne a vyplivne Luisovo (Luis Guzmán) ucho, je svým provedením nápadně podobná scéně z filmu Půlnoční expres (1978), kde se hlavní hrdina Billy (Brad Davis) mstí stejným způsobem, jen své oběti ukousne jazyk. (ČSFD)
  • Producenti nabídli Deppovi rozpočet pět miliónů dolarů pod podmínkou, že ve filmu bude hrát. Když účinkování přislíbil Marlon Brando, rozpočet se zvýšil na sedm milionů dolarů. (Petrus1)
  • První slova ve filmu padnou až po více jak 10 minutách. (ČSFD)

Související novinky

Johnny Depp se postaví za kameru

Johnny Depp se postaví za kameru

16.08.2022

Po letech kontroverzí kolem jeho bouřlivého vztahu s herečkou Amber Heard (Aquaman) a velmi veřejném soudním procesu za pomluvu se zdá, že se Johnny Depp (Alenka v říši divů) přece jen začíná pomalu… (více)

Reklama

Reklama