Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Larry Pearce natočil černobílý syrový příběh dvou grázlíků, kteří zablokují dveře vagonu nočního newyorkského metra a terorizují jednotlivé cestující, mladší, starší, bílé, černé, páry i jednotlivce, muže i ženy. Ukazuje se zde odcizená společnost jednotlivců, fragmentovaná, neschopná, bojící se nebo neochotná spojit se proti násilí a jednotlivě snadno ovládnutelná. Každý doufá, že právě jemu se nestane nic a postupně se dostávají do situace, kdy jsou ochotni přijmout větší a větší míru ponížení. Incident má přesah a nadčasovost; ukazuje, že se zlem se dobrem bojovat nedá a že "civilizovaný" člověk má v mezní situaci nad primitivním agresorem jen velmi pofidérní výhody. (Peabody)

(více)

Recenze (56)

Han22 

všechny recenze uživatele

Perfektní a mrazivě reálný psychothriler. Do nočního metra přichází postupně obyčejní lidé - gay, černošský pár, opilec na odvykačce, frajerský mladík s holkou a několik manželských párů a také dva vojáci. V každém z těch párů je někdo s plnou hubu siláckých keců. A pak se objeví dvojice grázlíků, vybírají cestující jednoho po druhém a blbnou, řádí, baví se, rozebírají je blbýma kecama, zkrátka taková ta klasická šikana "vždyť ti nic nedělám". A ostatní sedí, mlčí, přihlíží, občas se někdo nesměle ozve, jen aby toho trpce litoval. Je to psycho, je to reálné, každý kdo někdy jezdil z hospod rozjezdem zažil situaci, kdy někdo otravuje a všichni ostatní sedí a jsou rádi že se jich to netýká. K tomu začínající Sheen jako jeden z grázlů a Beau Bridges jako nečekaný hrdina. Jedinou chybou je přepálený skoro 50minutový rozjezd na seznámení s postavami, jinak parádní, téměř moderní podívaná. ()

KarKulA 

všechny recenze uživatele

Na počátku stál podle mě výborný nápad, který ale zanikl ve spoustě nedotažených a nepřirozeně vykonstruovaných situací, které se na oko tvářily, že děsně sofistikovaně a rafinovaně odhalují charaktery jednotlivých postav. Pokus o hlubší rozbor "účastníků zájezdu", ale v tomto případě selhal na prvoplánové naivitě vykreslení jednotlivých osobností a příliš okaté nelogičnosti jejich chování - to vše ještě podtrženo ne příliš přesvědčivými hereckými výkony, které z toho alepoň pro mě udělaly jenom hodně průměrné dílo. ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

Být ušlápnutý slušňák je na hovno, vážení přátelé, pak si s vámi může kdejaký grázl vytírat rektum dle libosti. A do nás, Evropanů, bylo oné uťápnuté slušnosti díky černoprdelníkům a politikům s jejich "korektností" nahuštěno až příliš, takže budeme tak dlouho nastavovat druhou tvář, až nás ty multikultůry pořádně nakopou do prdele! Pěknou budoucnost jsme přichystali potomkům, fakt pěknou - buď je sežvýká a vyplivne jisté nedotknutelné etnikum, nebo budou muset na hlavě nosit ručník (ženské rovnou pytel od hlavy až po paty), x-krát denně mlátit čelem do koberce a poslouchat přitom jódlování muezzina. Super, snad se toho nedožiju, ale bojím se, že ano... To jsem ale poněkud odbočila od filmu, ten byl primárně na téma žádné morální zábrany versus nepochopitelná připosranost. Nemám příliš v oblibě prehistorické filmy, ale být "Incident" v barvě, tak mu tu čtvrtou hvězdičku dám. 66,6% ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Kultovní Funny Games Michaela Hanekeho na mě svého času neudělaly valný dojem pro manipulaci ze strany režiséra a uměle zkonstruovaný příběh. Totéž se v té či oné míře dá vytknout celé řadě slavných filmů věnovaných fenoménu násilí, jako je např. britský kousek Mechanický pomeranč. Incident tím ani trochu netrpí, příběh je plně uvěřitelný a vlastně ze života, připomíná např. slavný český snímek Proč. Dvojice malých gaunerů táhne městem, zanechává za sebou strach a protože nenaráží na odpor, dostává stále větší kuráž. V jednom z vozů nočního metra se stane tahle dvojka kumpánů na chvíli neomezenými vládci nad ostatními cestujícími. Incident je civilní, chytře promyšlený a vedle samotného násilí mapuje především reakce obětí a dává jasně najevo, že tak dlouho každý darebák postupuje, dokud ten slušnější ustupuje. Z malých ústupků se můžou postupně stávat velké tragédie a někdy stačí zariskovat a říct Dost. Nadčasový film, řekl bych ne zcela doceněný, protože jde o dobře napsaný a zrežírovaný kousek, který je domyšlený do detailů a má i velmi silné finále. Ta scéna, kdy skupina cestujících jako by v tranzu sedí na lavicích a jen pomalu v rozpacích opouští vůz metra mi utkví nadlouho v paměti. Snímek vůbec netlačí na pilu, aby dosáhl emocionálního účinku, nenechává scénárista za pachateli hromadu mrtvol nebo zmrzačených obětí, bohatě stačí ponižování a zdánlivě neškodné ústrky. Násilí aktivuje i v obětech ty nejhorší lidské vlastnosti a z nočního metra se do tmy vydávají lidé, kteří mají o čem přemýšlet. Celkový dojem: 95 %. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

The Incident bezesporu patří mezi ty snímky, které disponují značným myšlenkovým přesahem a zároveň se nemusejí obávat zubu času. Peerce svou pointu servíruje divákovi nenásilnou formou a zejména díky samotnému závěru donutí diváka intenzivně přemýšlet o tom, co se vlastně děje dnes a denně. Avšak mám pocit, že místy přece jen tlačí na pilu. Duo kumpánů poměrně přehrává, především pak excentrický Martin Sheen, který celkovou autentičnost svou výstředností trochu kazí. (SPOILER!) Rovněž si myslím, že závěrečný fight, respektive reakce od ostatních cestujících, kteří doposud jen přihlíželi s obavami o sebe samotné, už tolik realistický nebyl, protože upřímně, pokud by byl váš kamarád v ohrožení života, jen byste tomu nečinně přihlíželi? Asi záleží na úhlu pohledu, protože o tom The Incident je. O násilí, strachu, ignoraci a zbabělosti. Souhlasím s tím, co napsal gudaulin a dobytek. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení probíhalo v New Yorku. (reich)
  • Martin Sheen v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)
  • Natáčení v New Yorku v metru ani pořizování jeho záběrů nebylo štábu oficiálně povoleno, a tak kameraman Gerald Hirschefeld a jeho asistent vzali skrytou kameru a natáčeli tajně. Ostatní záběry ve vlaku byly natočeny ve studiu. (reich)

Reklama

Reklama