Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Koňský povoz v lese napadne přízrak, v němž zahynou čtyři lidé. Zatímco policie vyšetřuje hrozné vraždy, mladá dědička Amelia (Rosa Arenas) společně se svým novomanželem Jaimem (Abel Ferrara) cestují do starého zámku své tety Selmy (Rita Macedo), v těsné blízkosti místa, kde k vraždám došlo. Krátce po svém příjezdu Amelia odhalí temná rodinná tajemství, včetně pověstí o mučení, vraždě a čarodějnictví! Každý neblahý objev ukazuje čím dál více na ďábelskou záhadu. Čí spálená mrtvola spočívá pohřbena v rodinné hrobce? Proč teta Selma mlčí? A konečně: Jaké hrůzy budou rozpoutány kletbou plačící ženy? (Karlos80)

(více)

Recenze (14)

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Parádní ukázka toho, jak má vypadat správný gotický horor. Tentokrát z Mexika a silně inspirovaný Maskou démona. Budiž důkazem už samotný začátek, kde uprostřed mrtvého lesa stojí Plačící žena se svými zabijáckými psy a hladově čeká na blížící se kočár. Po solidním masakru se přesouváme na starobylou usedlost, kam přijíždí mladá žena s mužem, aby navštívila svou podivnou tetu. Tady už to jde podle klasického mustru. Přivítá je zohavený sluha, z domu se ozývají strašidelné zvuky, teta si schovává ve sklepení mrtvolu a samozřejmě nesmí chybět rodinné prokletí. Snímek má pár masařek (nepřesné odrazy v zrcadlech, útočící netopýr a mrtvola zavěšená na provazech), ale ty, po přehlídce nádherného vizuálu a působivé atmosféry, brzy vyletí oknem. Skvělý kousek ze staré dobré školy. ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Málo známy klenot z mexických hororových dielní, ktorý bez váhania radím medzi najlepšie horory z obdobia 60. rokov čo som mal doteraz možnosť vidieť. Pozoruhodný je najmä výrazný hororový aspekt tohto filmu, umocnený dobre vystavanou atmosférou a na svoju dobu skvelými maskami. Počas scén, v ktorých hrá prím čarodejnica človeku aj dnes nabehnú zimomriavky, dokážem si preto predstaviť, ako intenzívne museli vplývať na dobové publikum z počiatku 60. rokov. ()

Reklama

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Ďalší z čiernobielych kvalitne natočených filmov. Tento príbeh je inšpirovaný M.Bavom, lebo začiatok sa dosť podobal na jeho vynikajúcu Maschera del demonio. Temnou krajinou sa hnal kočiar a takých podobných scén tu bolo viacero. Potom sme sa zoznámili so zohaveným sluhoma z domom, z ktorého išiel strach a tam prichádza neter s manželom a zisťujú, že tu nie je niečo s kostolným poriadkom. A je tu i všade prítomná kliatba. Veľmi sa mi páčili tie strašidelné kulisy a aj podzemné priestory. Masky boli na vysokej úrovni a tie čierno čierne oči tej ženy boli dosť posobivé a zároveň mrazivé. Hudba bola taká na akú som pri gotických hororoch zvyknutý. Aj s tými všelijakými zvukmi, nemôžem tomuto filmu nič vytknúť. Aj tá efektná hmla,ktorá sa plížila po tej temnej krajine bola silno atmosferická. Poslednej dobe sa mi dostalo do povedomia viacero veľmi kvalitných Mexických filmov z tohoto obdobia a začínam im prichádzať na chuť a teším sa na ďalšie stretnutie s touto krajinou. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Tento film vznikl na základě známé mexické legendy (folklóru) La Llorona. "La Maldición de la Llorona", a.k.a. "Prokletí plačící ženy" (v doslovném překladu). "La maldición de la Llorona" je opravdu nádhernou ukázkou znamenitého černobílého gothic hororu s vynikající silnou vizuální stránkou a kamerou (nádherná hra světla a stínů), mimořádně vzrušující hrůznou atmosférou, parádními strašidelnými kulisami a opravdu povedenými maskami a make-upem (viz třeba děsivý pajdavý sluha byl parádní), jak už tu napsali mí dva kolegové. Celé se to odehrává v temném oparu mlhy za věčné noci, takže o strach není opravdu nouze. K mexickému hororu přicházím pěkně pozvolna, tím posledním snímkem byl klenot "Hasta el viento tiene miedo" (68), teď tento snímek (další perla!), evidentně ovlivněný Bavou, především jeho mistrným "La, Maschera del demonio" (60) - už počáteční scéna znalým fanouškům tohoto filmu hodně napoví, a dalšími nejen italskými gotickými filmy z konce 50 a počátku 60 let (napadá mě třeba známnější italský režisér Freda, který v tý době natočil dva další žánrové skvosty "L'orribile segreto del Dr. Hichcock" (62) a "Lo spettro" (63). Myslím si, že Mexická kinematografie v soutěži s Italskou v tomto období uspěla nadmíru. Mexický horor z této doby není široké veřejenosti ale i zdejším odborníkům na horor moc známý. Filmy tam v té době ale i hluboko předtím vznikaly docela v hojnosti, ale nebylo jich zřejmě tolik ve srovnání s jinými zeměmi. Bohužel, zde je až na malé výjimky téměř nikdo nezná. Nejznámější je tak patrně série béčkových filmů s wrestlingovým zápasníkem Santem,bojujícím ve více než padesáti filmech proti různým příšerám, dále pak alespoň zde na databázi známější "El, Vampiro" (57) "Misterios de ultratumba" (59) či "Night of the Bloody Apes" (69). Ostatní filmy (nebo filmy s méně jak pěti hodnoceními) stojí za znovuobjevení. Nakonec mi nezbývá nic jiného, než tento mexický klasický příběh komplikovaných pokrevních vztahů, tajemných vražd, nadpřirozeného zla a ďábelského tajemství prakticky všem bez rozdílu doporučit. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Mexické filmy jsou snad všechny zajímavé a tento černobílý gotický horor taktéž. Ze začátku to vypadalo na jasných pět, skvěle brakové se všemi klasickými atributy a vynikající hudbou, závěr mne trošičku zklamal hodně naivním (dlouhodobým) sesuvem prokletého domu. Ale rozhodně se v žánru jedná o nadprůměrné dílo se skvělou atmosférou, které může konkurovat např. i britským hammerovkám. ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama