Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hiroši se po těžké autonehodě probere z kómatu a nepamatuje si téměř nic ze své minulosti. K překvapení rodičů se znovu přihlásí na lékařskou univerzitu, kterou dříve opustil. Na pitevních praktikách mají žáci za úkol rozložit přidělené tělo na jednotlivé části a vše si důkladně zakreslit a popsat. Během praktik se Hirošimu začne zábleskově vracet paměť. Postupně zjistí, že mrtvola, kterou pitvá, je tělo jeho přítelkyně, která zemřela při jejich společné autonehodě. Čím více tkání z jejího těla vyextrahuje a popíše, tím dále se dostává za tělo – k citům a k lásce. Meditativní, vizuálně strhující výlet pod povrch lidského těla do podvědomí, vzpomínek a emocí až k branám lidské duše. (FebioFest 2006) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (21)

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

No páni... Tohodle Tsukamota jsem dlouho odkládal protože synopse ani screany mě jakkoliv nelákaly, ale teď když jsem si na to našel klidnou chvilku tu jen sedím v nekonečném údivu. Je to vyzrálý, citlivý a intimní art.. melancholický ale v žádném případě vyděračský či něják jinak teatrálně melodramatický. Myslím, že to chce od diváka hodně empatie, otevřenosti a nějáký ten podvědomý a intuitivní vztah k tématu. Člověk který to má takhle poladěné snadno pozná, že na něj Tsukamoto mluví magickou řečí a skromný příběh který zde předkládá má skutečný a hodnotný přesah. Tohle očekávám od filmu a umění obecně... Znova se mi potvrdilo, že Shin´ya je (ve své nenápadnosti) velký a osobitý umělec který ví která bije, kde to cvaká, co se skrývá za oponou...... Závěrečná tečka je ve své prostotě a prchavosti jeden z nejsilnějších, nejhlubších a nejmoudřejších filmových momentů vůbec.... Krása. ()

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Ne vzdy to Tsukamotovi ve finale cvakne, jak je trefne podotykano diky prave jeho nekonformnimu a ne vzdy lehce stravitelnemu reziserkemu stylu. S tim souhlasim bezezbytku. Pribeh plny skrceni, pitvani a jeste nekdy v snad az prilis sugestivnim havu, proste prirozene mnohe snad i pravem odradi. Na druhou stranu v mnoha scenach a specialne tech milostnych jako by se Shinya Tsukamoto dotykal neceho co presahuje film a umeni vubec. Romanticka, neuveritelne drsna metafyzika. Genialni zaver. ()

Reklama

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

tombac to už víceméně vystihl, takže jen dodám, že škrcení jako sexuální praktika/úchylka bylo i v Koridě lásky. A že Tadanobu Asano vypadal chvílemi jako Sadako, až jsem se ho začal bát :) A jako vtipnou poznámku na závěr přidám jeden překlad, co jsem z budky zaslechl: Doktoři se o ženě ve vegetativním stádiu bavili jako o vegetable (což je podle kamarádky běžný termín), nicméně český překlad "zelenina" mě opravdu pobavil :) ()

Zeek 

všechny recenze uživatele

Ani tentokrát mě Tsukamoto nepřesvědčil. Po Blížencích (Soseiji) je Vital druhý film, který jsem od tohoto režiséra viděl a líbil se mně ještě míň. Film se hrozně vleče, nemá žádný náboj, není na něm nic zajímavého. Snad jen to, že v hlavních rolích hrají Tadanobu Asano a Ittoku Kishibe, který oba velice dobře znám ze Survive style 5+. Scény při pitvě mě nepřišly nechutné, ale škrcení jako sexuální praktika mně přišla trochu úchylná. Nevím, jestli Tsukamotovi dám třetí šanci v podobě Bullet Balletu, který mi leží na stole, jeho styl se mi nelíbí a málokdy dávám asijskému filmu tak nízké hodnocení. Moje hodnocení: 40% ()

JamesSi 

všechny recenze uživatele

Láska nejenže prochází žaludkem, ale i všemi orgány. Tsukamoto zde sleduje studenta lékařské fakulty se ztrátou paměti, který si ji osvěžuje pitváním svojí přítelkyně (o které ze začátku neví že je to jeho přítelkyně). A taky má lehké halucinace po automobilové nehodě. Za mě upřímně jde o jeden z nejlepších Tsukamotových filmů. Míň hyperaktivity, více dramatu a tragédie. Samozřejmě režisérův střih je stále jasně poznatelný, což je téměř znakem jeho díla. Melancholické, zvláštní, ale emotivní. Jen věc, která mi trvala chvilku než jsem ji pochopil, byly ty časové skoky/prolínání. A scéna s kremací dostane snad každého. Jedna autonehoda z 10. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (1)

  • Originálním konceptem pro vytvoření snímku byla nejenom specifická fotografie, zachycující japonské studenty medicíny zaznamenávající si detaily právě probíhající pitvy lidského těla, ale rovněž i průkazné anatomické nákresy lidského těla pořízenými Leonardem Da Vinci. Režisér snímku rovněž před samotným natáčením, v době tvorby filmového scénáře s pracovním názvem Dissection Film Project, navštívil hned několikrát japonskou zdravotní školu, kde byl svědkem několika lidských pitev. (Conspi)

Reklama

Reklama