Režie:
Christophe GansScénář:
Roger AvaryKamera:
Dan LaustsenHrají:
Radha Mitchell, Sean Bean, Jodelle Ferland, Kim Coates, Deborah Kara Unger, Alice Krige, Nicky Guadagni, Laurie Holden, Roberto Campanella, Stephen R. Hart (více)Obsahy(2)
Rose, která má smrtelně nemocnou dcerku, se chopí poslední šance a vydá se za starou léčitelkou. Bohužel však zabloudí do tajemného a opuštěného městečka jménem Silent Hill, kde nakonec svou holčičku ztratí. Rose se při jejím hledání stále hlouběji zaplétá do ponuré historie města, které je mrtvé jen na první pohled. V temných koutech totiž něco číhá… a nemá to zrovna dobré úmysly. Silent Hill je ve světě počítačových her jednou z nejpopulárnějších herních sérií survival hororů, do níž patří např. i Resident Evil. Silent Hill však nestaví na zombies a roztrhaných vnitřnostech, mnohem raději diváka straší po vzoru klasických japonských hororů a představuje mu monstra jak z deníčku nejslavnějších kubistů. Výsledkem je vysoce originální herní koncept, který učaroval i Rogeru Avarymu (scénárista Pulp Fiction), který se rozhodl sepsat scénář, s podporou autora původní hry, Akiry Yamaoky z Konami. Silent Hill režíruje Christophe Gans, zodpovědný za Bratrstvo vlků. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 090)
Pod dohledem japonské herní firmy Konami a zaštítěn americkými penězi se francouzský režisér Christophe Gans vyhnul zásadní chybě filmových adaptací videoher a oproti předchozí praxi film podřizuje herním postupům. Příběh zachovává prvky adventur a vrstvení událostí podle levelové struktury. Hlavní devizou zůstává udržování pocitu permanentního strachu, k čemuž naopak slouží čistě filmové prostředky, a tělesný horor děsící deformovanými humanoidními těly. ()
Největším kladem tohoto hororu je rozhodně Alice Krige, která si krade film doslova sama pro sebe. Bohužel další klady se hledají jen těžko. Christophe Gans se opět ukazuje jako režisér, který ač má všechno dokonale promyšleno, nedokáže všechny prvky svázat dohromady. Dobrá, trochu přeháním, samozřejmě že je tu ještě plno povedených věcí, jako příklad uvedu hudbu (zakomponování do záběrů ale ne vždy funguje), monstra, výpravu... Jenže současně je tu plno prvků, které zasluhují kritiku. Podle toho, co uvádějí tvůrci hádám, že filmu hodně chybí vlastní invence. Tvůrci se báli přijít s něčím novým a tak raději dali na rady fanoušků, což se neukázalo jako dobrý nápad. Máme tu také plno rušivých elementů - manžela, tajný spolek a hlavně přihlouplý pohyb kamery, která se až moc soustředí na nohy postav. Nic ve zlém, ale co funguje ve videoherních sekvencích nemusí fungovat ve filmu a právě Silent Hill to dokazuje. Na druhou stranu jsem byl paradoxně spokojen se statickými záběry z dálky, které jsou jak vystřižené z herních survival hororů (i když ve filmu jsou většinou aplikovány pomocí podhledu nebo v rámci normální výšky dospělého člověka). Hodně jsem se těšil na vizuální stránku snímku, neboť obrázky (i trailer) slibují opravdu mnoho, úžasná výprava a filtry však právě díky zvýše zmíněnému moc nefungují. Jistě, najde se tu pár povedených záběrů (pozor, teď opravdu nemluvím o scénách), ale bohužel je jich naprosté minimum. Silent Hill je ukázkou špatně povedeného řemesla, kde jednotlivé segmenty /krom hrozného scénáře/ fungují, ale jejich spojení není na dobré úrovni. Shrnu to trapným slovem nuda, ale monstra potěšila. Videohře tenhle shit nesahá ani po hranu obalu. [TOP 19/11 60%] ()
Začínalo sa to celkom dobre, no od začiatku som mal pocit, že tomu bude chýbať zmysluplnosť. Ajkeď to nie je povinnosťou filmu vysvetliť niektoré veci, tu by to bolo určite pridalo na váhe. Niektoré scény fakt vyzerali ako z počítačovej hry. V konečnom dôsledku som sa však často nudil. Škoda. To je jediné, čo pri filme nestrpím. ()
Opět důkaz, že svět PC her a svět filmu zatím spolu moc nekamarádí. Gans náramně vykresluje tíživou atmosféru Silent Hillu, ale je z toho cítit příklon k mainstreamovému pojetí a z toho pramenící poněkud sterilní zobrazení hrůz TEMNA. Těch pár digitálních bubáků a velmi decentní gore to nezachránilo (ovšem Pyramidhead byl i přes malý prostor úchvatný). Chtělo to prostě více přitlačit na pilu, vyhodit nudnou dějovou linii se zcela zbytečným Seanem Beanem, která hutnou atmosféru filmu zbytečně ředila a nic neřešila a především rozplétání záhady učinit více přehlednější. Bylo to moc překombinované a v závěru ukecané! Radha Mitchell byla ale skvělá. ()
Mohlo to byť horšie. Gans sa po vizuálnej stránke rozhodne vytiahol, hoci špeciálne efekty nechutne narúšajú starostlivo budovanú hrôzostrašnú atmosféru ako zo starej školy (popol, siréna). Rozhodne by v tomto prípade platilo staré dobré pravidlo „menej je viac“, pretože po poctivej a skvelej prvej polovičke (mrazivých 80%) prichádza strašná, chaotická a nudná druhá polovica za 40%. Na zaplátanie bolestivých rán nech vám slúži aspoň radikálna policajtka, „tušenia parfumu“, záverečný gauč a falošný pocit, že ste videli niečo, čo spasí žáner hororu. Nespasí. ()
Galerie (62)
Photo © Sony Pictures Entertainment
Zajímavosti (31)
- Podobně jako Robert Rodriguez vylákal z Franka Millera práva na zfilmování komiksu Sin City, i Christophe Gans nejdříve poslal do videoherní společnosti Konami několik scén, které natočil za vlastní peníze. Trvalo celých 5 let, než nakonec získal povolení natočit adaptaci slavné hry. (imro)
- Pro vytvoření kulis samotného městečka Sillent Hillu použili výtvarníci mimo jiné i fotodokumentaci z opuštěného města Černobyl po nehodě v Černobylské jaderné elektrárně. Zdrojem inspirace byly i fotky z Hirošimy po shození atomové bomby. (Divočák)
- Poté, co je policistka (Laurie Holden) upálena, vidíme její ohořelé tělo, jak je připoutané k žebříku. To by se ale nemohlo stát, protože provazy, kterými byla připoutána, by shořely a tělo by spadlo. (Duoscop)
Reklama