Reklama

Reklama

'Džúsangó taihisen' jori: Sono gosóša o nerae

  • Japonsko 13号待避線より その護送車を狙え (více)
Trailer

Obsahy(1)

Neznámy strelec s puškou a záľubou v žuvačkách v noci zaútočil na dodávku prevážajúcu väzňov, pričom dvoch z nich zastrelil. Väzenský dozorca Tamon je po tomto incidente na šesť mesiacov suspendovaný. Začína ale sám na vlastnú päsť pátrať po vrahovi. Kto vlastne boli tie obete? Koho poznali? S kým sa stýkali? Ako Tamon pátra, hromadia sa mŕtvoly a zdanlivé náhody. Zdá sa, že sa všetko točí okolo agentúry Hamaju, okolo dcéry jej majiteľa Yuko a okolo tajomného muža, ktorý je známy iba ako Akiba. Japonský film noir spoločnosti Nikkatsu a kultového režiséra Seijuna Suzukiho. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (5)

JimiH 

všechny recenze uživatele

Japonský noir s několika zajímavými atributy (vraždy za pomocí sniperky a luku, zamotaný příběh, vězeňský dozorce pátrající na vlastní pěst), ale výsledek není tak působivý, jak bych čekal. Hercům schází patřičné charisma a příběh je plný deus ex machin. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Další z řady béčkových Suzukiho filmů, kterému vévodí specifický styl a banální příběh. Při převozu vězňů dojde k přestřelce, při níž jsou dva vězni zabiti. Přeživší dozorce Tamon je poté postaven na půl roku mimo službu, během této doby se snaží na vlastní pěst rozkrýt, proč k incidentu došlo. Stopy ho dovedou až k jakuzáckému konglomerátu a tajemnému muži, který tahá za nitky. Tamon je jakousi antitezí k ostatním (anti)hrdinům, které Suzuki staví do středu dění ve svých dalších formalistických opusech. Suzukiho přístup je v tomto filmu spíše mysteriózní, kdy každá odpověď generuje řadu dalších dílčích otázek. Takto měl být držen divák v napětí až do nervy drásajícího a šokujícího finále na vlakovém nádraží. Pozornější divák pointu samozřejmě prokoukne dříve. [==] Suzukiho styl se v tomto filmu dále cizeluje a unifikuje především co se rámování, délky, typu a kompozice záběru, střihu, experimentování s barvou a svícení týče. Suzuki tímto filmem pomalu opouští tzv. kajó eiga (neplést s kaidžu eiga) a noirové náměty a nadále se soustředí především na experimentování se stylem. Od roku 1960 se jen na výjimky pouští do práce s barevným materiálem. Více o filmu k přečtení zde: http://www.criterionconfessions.com/2011/12/nikkatsu-noir-take-aim-at-police-van.html ()

Reklama

rivah 

všechny recenze uživatele

Solidní krimi noir s perfektní vyústěním, s večerním střílením ve vlacích na nákladovém nádraží. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Mé první setkání se Suzukim, to byl šok z ohňostroje obrazů, z toho, jakým způsobem je vykresleno dějiště, ten - z fluidních stínů slitý - prostor svíravého polosvěta, a jak se jím postavy pohybují. Dokonce jsem měl i chvílemi dojem, že obrazům ustupuje vlastní příběh, jakkoliv napínavý a zajímavý (a výborně vypointovaný). Samotného mne překvapilo, že mi to vůbec nevadilo. Stroje, stavby a pohyby – v takovém podání – by mohly klidně nahradit slova. Vše řečené ustoupilo všemu zobrazenému. Kdyby se mlčelo, vše explicitní nahradila ještě hlasitější hudba (ne jen mimochodem skvělá) a otevřel se prostor pro větší tvůrčí podíl diváka (tedy pro dotvoření filmu jeho výkladem), byl bych ještě nadšenější (ale to už byl asi jiný žánr pro jiné publikum). Dandyovské dílo: život je surovinou vnější formy. Klobouk dolů. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Dozorce postavený mimo službu pátrá po střelci, který při převozu zabil dva vězně. ___ Lepší průměr s výrazným atmosférickým závěrem. Jinak mě to příliš nevtáhlo. ()

Reklama

Reklama