Režie:
Joe RothScénář:
Richard PriceKamera:
Anastas N. MichosHudba:
James Newton HowardHrají:
Samuel L. Jackson, Julianne Moore, Edie Falco, Ron Eldard, Aunjanue Ellis-Taylor, William Forsythe, Anthony Mackie, Dorian Missick (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Do nemocnice se vpotácí Brenda Martinová s pořezanýma rukama. Žena je v těžkém šoku, po několika minutách se detektiv Lorenzo Council od ní dozví, že byla přepadena neznámým mužem, který jí ukradl auto. Na zadním sedadle spal její čtyřletý syn Cody. Policie rozjede pátrací akci, do terénu se vydávají desítky dobrovolníků. Ve čtvrti obývané především černošským obyvatelstvem roste napětí. Lorenzo zaveze Brendu domů, má však pocit, že mu neřekla všechno. Snaží se přimět ji, aby promluvila, ona ale stále jen opakuje, že Cody je smyslem jejího života a nikdy by neudělala nic, co by mu uškodilo. Druhý den je zatčen muž odpovídající popisu, na policejní stanici je brutálně zmlácen. Znechucený Lorenzo zjistí, že případ má být předán federálům, a snaží se parťáka přesvědčit, aby FBI zastavil a získal pro něj aspoň jeden den. Svolá dobrovolníky a nasměruje je do Freedomlandu, odlehlého místa s několika opuštěnými ruinami. Také tam odveze Brendu, přesvědčen, že z ní dostane pravdu díky psychologickému dopadu ponurého místa. Krátce po jejich rozhovoru čeká Lorenza šokující odhalení děsivého tajemství. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (73)
Řekl bych, že hlavním problémem filmu je, že nemá jasně definované téma. V popředí se s pravidelností střídá Julianne Moore jako hlavní postižená i podezřelá a revoltující masa lidí z chudinské čtvrti, popř. problematika rasismu. Dějová línie týkající se únosu má opravdu překvapivé vyústění, ba velice realistické a uvěřitelné, leč o žádném velkém finále nemůže být řeč. Ti kdož film přece jen soustředěněji viděli, si jistě všimli několika velice působivých a překvapujících záběrů, většinou s výborným hudebním podkresem. Celý film jsem čekal, jestli to mělo nějaký význam, nakonec se ukázalo, že se jednalo o samoúčelnou kameramanskou onanii, která neměla s filmem v podstatě žádný vztah. Zkrátka, Joe Rotha neznám, ale film jako by natočil právě školu ukončivší talent, který s tvrdým a dobrým vedením možná jednou dobrou filmařinu udělá:-). Zatím nic. ()
Neoddiskutovatelné je, že Julianne Moore v roli Brendy Martin minimálně mou dolní čelist v kladném slova smyslu decentně prověsila. Samuel L. Jackson jako policajt věrohodnost nepostrádá, přesto bych si konec filmu dokázal představit lepší a to, kdyby třeba umřel =) - filmu značně chybí "kladná" oběť jako jednotlivec. Davy z ghetta nepůsobí emotivně tak silně, jak by ponejspíš režisér chtěl, každý ve filmu je svým způsobem vinen.. ()
Od odpadu to zachránil jen slabý a příliš zbytečně ukecaný (ale přesto stále charismatický) Samuel L. Jackson a slušná hudba. Nejde o to, že pointu i jednotlivé překážky, jež budou stavěny hrdinům do děje, uhodnete předem, nevadí že se hrdinové (policie, matka, černoši z Armstrongu) chovají nelogicky a přehnaně hystericky. Jde o to, že celé je to strašná, prázdná a příliš dlouhá NUDA!!! ()
Socialni drama si pro sebe ukradli detektiv celici rasove problematice ve svem okresku a byvala fetecka a nynejsi matka, ktera nahlasuje kradez vlastniho auta v nemz byl jeji syn. Pri takovem pribehu a s ackovymu herci v zaloze je nepochopitelne, ze dostaveny vysledek je nad ocekavani tak ubohy. (Julian Moore) dokazuje, ze je jen hystericka jecici nana. 35% ()
Jednou večer volá agent Samuelu L. Jacksonovi a nadšeně říká: "Máme tu trefu do černého! Superúspěšný bestseller a v hlavní roli máme potvrzenou Julianne Moore. To nemůže být neúspěch!" U Julianne Moore to probíhalo stejně a hlavním lákadlem byl pochopiteně Samuel L. Jackson. Původní předpoklady se ale minuly s výsledkem. To jediné, co funguje, je charisma S. L. Jacksona, Julianne Moore vkládá do své role nešťastné matky ohromnou energii, ale je otázkou, jestli její nasazení už místy nepřerůstá v přehrávání. Nicméně právě oni dva drží film jakž takž pohromadě. Joe Roth nemá pro tohle skloubení žánrů správný cit a i když se snaží, film takřka nikde nebaví a nefunguje podle divákových představ. Dialogy jsou o něco delší, než by měly být, podobně je na tom i střih. Jako thriller je to předvídatelné a jako psychologické drama mělké a emočně přepálené. Pokud jde o rasový konflikt, viděli jste ho zpracovaný v desítkách filmů přesvědčivěji. Není to úplný průšvih, ale ani film, který by se dal doporučit. Celkový dojem: 45 %. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (2)
- Julianne Moore (Brenda) si podobnou roli matky, která ztratila svého syna, zahrála už ve filmu Zloději paměti (2004). (veronikajel)
- Film je natočen podle stejnojmenného románu Richarda Price, který napsal i scénář. (monolog)
Reklama