Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z nejnapínavějších katastrofických filmů všech dob vypráví o osudu posádky zaoceánského parníku, převráceného přílivovou vlnou. Děj plný napětí, obohacený osobními příběhy obětí, dává vzniknout přesvědčivému a dechberoucímu dramatu. Skvělé herecké obsazení spolu s neuvěřitelnými speciálními efekty činí z tohoto filmu skutečnou klasiku, která byla nominována na 9 Cen Akademie. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (252)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Tak budem zase za kverulanta, ale mne to vôbec nesadlo. Uz od zaciatku mi vsetky postavy pripadali divne. A niezeby ma ich osud nezaujimal. Prave naopak. Ja som im prial smrt. Napriek tomu ze ich hrali kvalitni a v niektorych pripadoch aj moji oblubeni herci. A technicka stranka? Podla mna uz dost zastarala. Pri zaberoch celej lode je prilis ocividne, ze to je model. A pri vsetkych tych eskapadach z interieru som nikdy nemal pocit, ze sa do odohrava na lodi ale v kulisach studia. Akurat kamera sa sem tam pohupuje ako v starom Star Treku, aby navodila dojem kolisania. A cele to splhanie par odvaznych hore na hladinu mi nijak vzrusujuce nepripadalo. Skôr bolo plne nelogickych veci, ktore by ich davno zabili. Vysledok je pre mna sklamanim a dost podobny ako Petersonov remake, ktory mi vynimocne pripada dost verny. Nudil som sa pri nom rovnako. Iba efekty ma kvalitnejsie. 4/10. Kto ma rad sedemdesiatkove katastroficke filmy, tak nech sa radsej riadi komentarom od Wacoslav1, ktory je na tento zaner väcsi odbornik. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Jeden z prvních velkých katastrofických filmů o fiktivní nehodě lodi. Je to mnohem lepší než remake z roku 2005. Sledujeme skupinku lidí, která se po nehodě lodi snaží dostat ze spodu do vrchní části lodi, (která je vlastně lodní dno.) Postupně jich ubývá a nástrah přibývá. Komu se podaří přežít až do konce? Kromě pár velkých jmen tu nehraje moc známých lidí. Nejvýraznější je Gene Hackman jako neortodoxní kazatel. I tak je to na svou dobu dost působivý film. Dnes už asi tolik nezaujme. "Musíme se dostat do strojovny!" ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Atmosferický a stylový "katastrofáč" let 70. Tzn. hutná atmosféra, důraz na individualitu, vysoká úmrtnost hrdinů a na dnešní dobu poněkud vycházkové tempo, které ale jaksi patří k věci. Pokud si tento stylový přístup porovnám s módou hypertrofovaných trikových oblud let 90., vychází mi Dobrodružství Poseidonu jako opravdu poctivý a propracovaný kus filmového řemesla, navíc okořeněný o slušné herecké výkony. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Spomínam si že som si tento film veľmi veľa krát požičal v 90.rokoch na VHS z videopožičovne. Hlavne ma vždy dojala finálna scéna Genea Hackmana. To som naozaj nečakal a vtedy ako malý chlapec som sa ešte veľa krát nestretol s tým, že by takto dopadla hlavná postava. Tento film bude iste notoricky známy, pretože ho minimálne jedna z našich televíznych spoločností aspoň raz ročne premietne. Patrí do doby, kedy na prelome šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov natáčali katastrofické filmy. Film je vo svojej podstate fantastický. Ilúzia prevráteného parníku je dokonalá. Dej je dramatický, strhujúci a obzvlášť aj napínavý. Efekty sú na celkom výbornej úrovni, čo na tú dobu bolo celkom slušné. Ale zároveň najzaujímavejšou a najlepšou vecou celého tohto filmu je kvalitné herecké obsadenie. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Tak na tuhle, podle mnohých katastrofální špičku pět ódy bohužel nemohu. Efekty jsou sice úctyhodné a příběh je originální, ovšem opět nerozumím tomu, proč musí v takovýchto filmech figurovat dítě! Tvůrce si zřejmě myslí, že film je pak nějaký způsobem emotivnější, nebo nevím. Já to však vnímám jako přebytek, který nemohu vystát. Napětí tu v některých místech upadá a můj oblíbenec Gene Hackman na mě příliš velký dojem neudělal. Buď je tento film přeceňovaný a nebo mám skutečně přitroublý vkus. 65% ()

Galerie (84)

Zajímavosti (46)

  • Irwin Allen je též režisérem filmu Skleněné peklo (1974), do kterého byli obsazeni herci a komparzisti právě z tohoto snímku. (fiLLthe3DD)
  • Scéna, kdy herci lezou po stromě na plošinu do kuchyně, se točila velmi zajímavým způsobem. Jelikož strom kvůli své výšce neumožňoval, aby po něm herci vyšplhali tak vysoko (a bezpečně), tak byl v některých záběrech připevněn na velkou zvedací plošinu několik metrů od země, a teprve z této plošiny lezli herci na strom - tudíž je ve filmu uměle navozen dojem, že herci vyšplhávají od země ke stropu. Záběry, kde herci lezou od země a vylézají u kuchyně, nejsou v jednom celku a jsou logicky prostříhané. (FIBO)
  • Natáčecí plac strojovny jako celek posloužil hned dvěma scénám, které jsou podle scénáře od sebe dosti vzdálené. Scéna, kdy pasažéři lezou do vodního tunelu, aby objevili strojovnu, a scéna, kdy se ve strojovně objevují - tato dvě místa jsou v jednom a tom samém prostoru malý kousek od sebe. Obě scény jsou rozdílně nasvícené (temná a světlá), takže divák běžně rozdíl nepozná. O tuto chytrou úsporu natáčecího prostoru se zasloužil William Creber, výtvarník filmu. (FIBO)

Reklama

Reklama