Reklama

Reklama

Chuť melounů

  • Česko Umíněné mraky (festivalový název) (více)
Trailer
Erotický / Drama / Muzikál / Komedie / Sci-Fi
Tchaj-wan / Francie, 2005, 114 min

Obsahy(1)

V zatím posledním filmu režiséra Tsai Ming-Lianga je řada prvků, jež se objevily i v jeho snímku z roku 2001 Kolik je tam hodin? (byl uveden na MFF Karlovy Vary v sekci Horizonty oceněné filmy). Dívka jménem Shiang-Chyi se vrací z Francie domů a v Tchajpeji zjišťuje, že celé město trpí nedostatkem vody. Náhodou se setkává s prodavačem hodinek Hsiao-Kangem, jehož zná z dřívějška, a něžná romance pokračuje v jejím bytě. Dívka ovšem netuší, že Hsiao-Kang nyní točí pornografické videofilmy a že přímo v sousedství se dějí podivné věci a setkávají se tam podivní lidé. Co se stane, když jim Shiang-Chyi zkříží cestu? Útržkovité filmové vyprávění je protkáno živými a imaginativními hudebními sekvencemi, které diváky vzdalují od tajemných věcí, odehrávajících se v dívčině bytě. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

kinderman 

všechny recenze uživatele

Rád bych viděl protažené obličeje těch dvou mladíků, kteří si nad obalem DVD ve videopůjčovně slibovali natěšeně šťavnaté taiwanské porno. Po kolika minutách této pro mě osobně fascinující (snad nejpomalejší) studie o odcizení v současném světě a neschopnosti (či nemožnosti) vyznat si normálním způsobem vzájemné city film znechuceně vypnuli? Anebo možná vydrželi až do dokonale "romantického" happyendu? ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Na chuť melounů si musí člověk zvyknout, zvláště když je jedl jen kdysi v mládí. A přestože jsem tento snědl, nezvykl jsem si na něj. Z celého kaleidoskopu zvrácených obrazů a představ, bych chtěl pouze vyzvednout spojitost porna a muzikálu. To, že se doplňují a jdou ruku v ruce, mi bylo jasné už dříve. Po shlédnutí (byť chaotickém, jako je ostatně i celý film) Ming-liang Tsaiova asijského postmoderního filmu, to považuji za potvrzené. Na druhou stranu musím říct, že jsem si jak to porno, tak ta muzikálová čísla, skutečně protrpěl. ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Netradičné zakončenie Tsaiovej trilógie. A jedno z najúžasnejších vyvrcholení. Tsai je v tomto prípade omnoho vtipnejší, sexuálne otvorenejší a dramatickejší než vo svojich predchádzajúcich snímkov. Zároveň je stále verný svojmu výraznému rukopisu, pričom ho v tomto smere posúva na novú úroveň. Voda tu stále hrá svoju dôležitú úlohu, ale zároveň prvky z predchádzajúcich filmov sa tu stávajú silnejšími nositeľmi významov. Plus sú tu muzikálové čísla a príjemné ústredné duo. Pre mňa zatiaľ jeho najlepší film. ()

Krasus 

všechny recenze uživatele

Zajímavé skloubení muzikálu,komedie a erotického obsahu.Námět brilantní,scénář ještě lepší,jen bylo vidět,že režie nebyla stoprocentní.Nevím jistě jestli je normální u Asijských filmech nemluvit,ale pro mě to bylo utrpení v podobě hluchých míst,zvláště potom ke konci.Dávám 75%,neboť mě oslovila Asijská kontroverze,ujetost a vůbec v poslední době právě Asijský film. ()

d-fens 

všechny recenze uživatele

Opustenosť, sociopatia, neschopnosť nadviazať kontakt, uzavretosť vo vlastnom svete, redukcia vzťahov na uspokojenie telesných potrieb....a do toho raz optimistické, inokedy posmutnelé ale nerezignované hudobné klipy, ktorých text je asi niečím ako maniakálne exaltovaným povrchným sprievodcom po myšlienkovom svete tohto filmu. Tieto hudobné vsuvky by samotné boli asi trápne (aj keď technicky a formálne sú veľmi pekné a nápadité), ale v kontexte filmu výborne ostro kontrastujú s rezignovanou atmosférou filmu, a podčiarkujú celkovú prázdnotu postáv.... Dievča aj túži po láske a snaží sa ju hľadať, chlapec sa rovnako nebráni pocitom, ktoré boli pre neho cudzie, ale žiaľ, celá táto túžba po láske končí otrasným precitnutím v poslednej scéne a poslednom zábere filmu.... Nemám rád konce takýchto filmov, pretože nikdy vlastne neviem, čo mi chcel režisér-autor povedať, resp. na ktorej strane stojí on. Je záver filmu niečo ako strašlivý obraz postmoderného človeka a kritika voči nemu (reflektujúc televízny "podmaz" vo filme, v ktorom reportéri miestnej tv-stanice informujú o katastrofálnom suchu v krajine, ponúka sa zaujímavá metafora "vyprahnutého" sveta s nedostatkom vody-lásky, ktorá je nahrádzaná melónom-melónovou šťavou ako symbolom sexu), alebo je to skôr forma zmierenia sa s prázdnotou našich životov, ktoré si napriek tomu máme užiť čo najviac, ako sa len dá?? .... "Chuť melónov" mi pripomenul mexický "Súboj s nebom", jeho mĺkvosť, obscénnosť, pomalé tempo, skúposť na slová, formálnu sofistikovanosť a estetickosť....ale žiaľ tu mi chýbal nejaký "hlbší" motív, napätie a snáď aj ten extrémny humanizmus, ktorý som cítil z mexického "Súboja" ()

Galerie (19)

Zajímavosti (3)

  • Spousta diváků při promítání na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu opustila sál při finální scéně. (HappySmile)
  • Dávno předtím, než Ming-liang Tsai natočil právě Chuť melounů, tak často v žertu pronášel, že pokud se jeho filmy budou i nadále potýkat s finančními problémy, tak bude nucen přejít do pornografického průmyslu. (DaViD´82)
  • Režisér Tsai Ming-liang chtěl původně film zaměřit na příběh babičky, která zjistí, že její vnuk pracuje v porno průmyslu, ale když jeho kamarádka a spolu-režisérka Ann Hui nemohla hrát roli babičky, Tsai se rozhodl změnit tuto roli na mladou dívku a Chen Shiang-chyi si díky tomu zopakovala roli své postavy z Tsaiovy staršího filmu Kolik je tam hodin?. (HappySmile)

Reklama

Reklama