Obsahy(1)
Drama o střetu zodpovědného správce ubytovny s tlupou adolescentů v roli kolektivního hrdiny. Zkušený dělník z loděnice Šimazaki dostane od zaměstnavatele nabídku bezplatného ubytování ve firemní noclehárně na břehu moře, pokud se bude starat o její chod. Jak Šimazaki po zabydlení zjistí, bude to obnášet také péči o hejno mladíků, jimž se brzy stane nepříliš úspěšným vychovatelem. V práci jsou chlapci disciplinovaní, ale po návratu na ubikaci se promění v těžko zvladatelný dav. Frustrovaný správce už to chce vzdát, ale na místě ho drží pohledná Nobu, dcera barmanky z podniku, kam pravidelně po večerech dochází. Po společném výletu do města, kde si všichni vyhodí z kopýtka, jeden z neidentifikovaných mladíků Nobu na ubytovně znásilní. Šokovaná dívka nechce snášet tlak okolí a odejde do jiného města. Šimazakimu se nepodaří zjistit, kdo byl pachatelem, ale je pevně rozhodnut přivést Nobu zpět a dát jí najevo, jak moc o ni stojí... (MFF Karlovy Vary)
(více)Recenze (4)
MFF KV .. Scénář: Yoshishige Yoshida .. I jediný film mi stačil, abych na další v karlovarské přehlídce z Japonské Nové Vlny už nezavítal. Bylo to dost průměrné, sociálně politický nádech byl všudypřítomný a proklamovaná drsnost nebo tvrdost byla hodně vlažná. Navíc i to znásilnění, které lehce rozehřálo jinak vlažnou podívanou nebylo nijak přínosně využito. ()
V rámci Yoshidovy tvorby skutečně spíše průměr, přesto však snímek rozhodně stojí za pozornost. Faktem je, že i přes obsahovou nenáročnost klade na evropského diváka poměrně vysoké nároky. Naše vnímání funguje tak, že si ve filmech vybíráme některé klíčové momenty, které dovedeme snadno identifikovat s vlastní zažitou zkušeností a očekáváme, že na ně tvůrci (potažmo filmové postavy) vynesou odpovídající soubor reakcí.....a ono nic, trocha netečnosti, trocha beznaděje a život jde dál. V prostředí lhostejné lůzy (chlapci z filmu prominou, nemyslím to hanlivě) ovšem ani nelze nic jiného čekat a byť se tím pádem nedočkáme žádných divácky atraktivních zvratů, odměnou je nám právě poctivá autentičnost. Yoshida je tvůrce, který zcela ignoruje potřeby diváka a za to ho obdivuji - je protivné, snaží-li se mi režisér za každou cenu procpat do rektální oblasti. Jedinou výtku bych měl k technické stránce, kde je zjevné, že Yoshida, jehož specialitou jsou komorní dramata s malým, uzavřeným okruhem postav, má trošku problém zvládat velký ansámbl a při hromadných scénách se člověk místy neubrání dojmu, že některé postavy, které v obraze zrovna tvoří "křoví", vyvíjejí zcela nesmyslnou činnost, popř. si povídají samy se sebou apod. - to ale jen na okraj, kdyby člověk chtěl být hnidopich. ()
Solidní film se sociálně kritickou tématikou. ()
Pres jistou autenticnost zustava pro me Yoshiduv dalsi film celkem zklamanim. ()
Galerie (2)
Photo © Shochiku
Reklama