Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mafiánský boss Kang (Yeong-cheol Kim) ví, že se na svého „řešitele problémů“ Sun-wooa (Byung-hun Lee) může spolehnout ve všech ohledech. Proto ho pověřuje dohledem nad svou mladou přítelkyní Hee-soo (Min-a Shin), kterou podezřívá z nevěry. Příkaz zní jasně: načapá-li Sun-woo dívku s milencem, má oba na místě zabít. Dokázal by však zabít někoho, v kom nachází zalíbení, někoho, kdo jej nutí přehodnotit svůj dosavadní život? Loajalita vs. skomírající víra v určité morální zásady. Jak se Sun-woo rozhodne? A jaké bude mít jeho rozhodnutí následky? Skrývají se odpovědi v jednom z buddhistických mouder, jimiž je film sevřen? Je na vás, abyste to zjistili. (Matty)

(více)

Recenze (214)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Edwardsov Večierok začínal scénou, v ktorej sa nedarí definitívne zastreliť Petra Sellersa, ktorý vo filme hral Hrundi Bakšiho. Bola to výborná komédia, na ktorú napriek množstvu neprajníkov nedám dopustiť.  Keď mi v tomto kórejskom filme začínal Sun-woo pripomínať zmieneného Petra Sellersa, nebola to komédia. Bola to trápnosť, ktorá si ani tie tri hviezdičky nezaslúži, ale pri nižšom ohodnotení by som priznal, že ma film rozčúlil, naštval. A to naozaj nie. Bezvýznamný film, zbytočne minuté dve hodiny. ()

sheen 

všechny recenze uživatele

Pěkná korejská variace na gangsterské filmíky. První půl až 3/4hoďky je to takové ukecanější, nic moc se neděje ale pak nám to pořádně nabere obrátky. Střílí mu to pěkně. Příběh se může zdát prostý ale taky je, ovšem režisér ho umí podat mistrovsky. Poslední část filmu je opravdu skvostná podívaná pro oko. ()

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele

Preco to musi mat tak primitivny scenar, ze dokonca aj hlavny boss musi v dlhom monologu vysvetlovat svoje zbrkle zasadne rozhodnutie, ktore pôsobi prilis absurdne? Cela ta pointa o loajalite a cti mi pripada strasne vyhrotena az to pôsobi trapne. No a myslienka o nenaplnenom sne mi pripadala ako nieco navyse, co nema poriadne opodstatnenie v predoslom deji. Tych naznakov tam bolo prilis malo. Naviac ma film pomale tempo, ktore naberie obratky len v akcnych scenach a potom zase spomali. A tak neustale dookola. Aspon ze akcia je fakt spickova. Prehladne natocena a skvele kaskadersky prevedena. Dockame sa niekolkych super bitiek a velkej prestrelky, ktora je ale bohuzial znova absurdna a hlavny hrdina prezije viac zasahov ako terminator. Vlastne ma ustredny pribeh a jeho postavy vôbec nebavili. Ovela viac ma zaujali vedlajsie postavy. Ci uz drsny konkurecny mafian, ktoreho hra Jeong-min Hwang tak aj niekolko komickych figur od ktorych hlavny hrdina kupi pistol. Skoda, ze cely film nebol ladeny v style tejto komedialnej epizodky. Tragicky zaver ma uz ani neprekvapil alebo nedojal. Pripadal mi logicky a vlastne som film uz chcel mat co najskôr z krku. Vysledkom je film so skvelou akciou ale slabym pribehom. 6/10. ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

americký mainstream není, jak je vidno, osamocen ve své snaze (umělecky) podchytit filmařinu tak, aby byl výsledek přitažlivý pro diváky různého stupně náročnosti. i Hořkosladký život staví na snaze uspokojit různě náročné publikum. film dává méně náročnému divákovi víceméně poctivou žánrovou směs úchvatně nasnímané akce, nadsazené tak vysoko, že by se za to nestyděl ani John Woo, a romantizujících motivů a k tomu do třetice špetku mafiánského trilleru. modelový (anti)hrdina vybízející k divácké identifikaci dokonale naplňuje svou heroickou roli. je na jednu stranu mužem až po uši ponořeným do černého bahna kriminálního podsvětí a zdánlivě chladným a nemilosrdným, na stranu druhou nesmírně citlivým, neobvykle pohledným a citově vyprahlým. tím spíše a proto nepřekvapivě se pro něj stane nejsilnějším hybatelem právě láska k nedosažitelné ženě. vražedného úkolu, který by dříve vykonal bez sebenepatrnější výčitky, teď není schopen a stává se psancem zjevně směřujícím k neodvratné smrti. možná jste už někde podobnou výchozí zápletku viděli. nejspíše se vám námět o spáse hrdiny skrze láskyplný cit k ideální ženě jeví jako ubohá šablona. v principu by to tak bylo, ale věřte, že Hořkosladký život je dokladem toho, že i v základech klasickou látku lze v současné kinematografii zformovat znamenitým způsobem. nemá smysl zde operovat se slovy klišé a originalita, když před námi dochází k jednomu z nejpůsobivějších uchopení archetypálních vzorů - vzkříšení starověké tragédie ze současné žánrové materie. /// od Dži-un Kima bylo v této souvislosti velmi příhodné, že dodal hrdinovi typickou vlastnost: ne zcela bezpodmínečnou nesmrtelnost. kulky ho zasahují, zraňují, ale on nikdy nepodléhá, hnán nadlidskou silou do nevyhnutelného finále. a právě závěr, neodmyslitelná součást archetypu hrubě načrtnutého výše, je hořkým naplněním této konvenční vlastnosti jak blockbusterových "hrdinů", tak mnoha mýtických hrdinů a v neposlední řadě nás samých, resp. jiných verzí našeho já, které známe z okamžiků bdělého snění. až na konci filmu můžeme nejzřetelněji rozeznat, jak krásně spolu ve filmu komunikují dva zdánlivě diametrálně odlišné modely moderní a archaické mytologie. a v tom tkví jedny kvality filmu oceňované náročnějšími diváky a stále přitom záleží jen na každém jednotlivci, kolik si při sledování z filmu ukrojí. /// ovšem ještě zajímavějším rysem může být rozmístění mnoha náznaků, relativizujících “opravdovost” zobrazeného. divák dostává několik nejednoznačných důvodů domnívat se, že určité větve dění nepatří do reality fikčního světa, ale do domény snových konstrukcí hlavní postavy, nebo dokonce, že se vůči zbytku filmu vztahují jako jakási "metafikce". kde, zda vůbec, ke zlomu mezi filmově-realistickým a filmově-snovým fikčním světem dochází, je otázka, a to velmi příjemná a podněcující. podle mého prvního dojmu je přípustná i radikální teorie, podle které jej můžeme vysledovat zpět až k první scéně a celý zbytek filmu vnímat jako trpké zasnění se nad nenaplnitelnou představou jednoho prachobyčejného obyvatele velkoměsta, nebo jako projekci uplynulých událostí ozvláštněných zidealizovanými představami o tom, jak se věci mohly vyvinout, kdyby... se nevyvinuly jinak. přičemž musím zdůraznit postřeh, že film je exponován z a do ústředního místa: luxusního baru A Bittersweet Life. nabízí se také odůvodněné možnosti, jak spatřovat v Hořkosladkém životě záblesk společenské reflexe/kritiky a s tím spojený pocit melancholie, ne tak úplně vzdálený tomu Felliniho slavnému opusu. () (méně) (více)

Matty 

všechny recenze uživatele

Jedni dělají problémy, druzí je řeší a třetí se baví jejich sledováním. Hořký, pomíjivě sladký život těch, kteří berou obcházení zákona jako životní styl, už byl zfilmován mnohokrát. Tento jihokorejský příspěvek do žánru je však unikátní přinejmenším způsobem, jakým skládá do jednolitého celku motivy, jež by jiným režisérům vystačily na celý film. Proměna loajálního bodyguarda v bodyguarda dbajícího morálních zásad je provázená nemožnosti vyjádřit své city k milované osobě, s čímž úzce souvisí existenciální podtext. V druhé půli se pak film láme v nekompromisní revenge movie, aby vygradoval jako zástupce tzv. heroic bloodshed. Střídání přístupů (a v rámci gangsterského filmu tedy i žánrů) nejspíš ani nebudete vnímat, ale tipnul bych si, že jde společně s precizností formální stránky o hlavní důvod, proč neoriginální příběh tak rychle odsýpal. Neměl bych opomenout ani Byung-hun Leeho, který je v roli rozpolceného „čističe“ až epicky dojemný, což lze připsat rovněž na vrub soundtracku, učiněné hostiny pro uši. Apendix: Jedna ruka netleská. 85% Zajímavé komentáře: Adrian, Marius, dezorz ()

Galerie (22)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení probíhalo převážně v Jižní Korei. Některé scény jsou natočeny v Rusku. (Terva)
  • V roce 2009 časopis Empire zařadil film na třetí místo žebříčku "20 největších gangsterek jaké jste nikdy (pravděpodobně) neviděli". (Terva)
  • Film byl nesoutěžně promítán na filmovém festivalu v Cannes 2005. (Terva)

Související novinky

Michael B. Jordan mafiánským zabijákem

Michael B. Jordan mafiánským zabijákem

19.08.2017

Jihokorejská krimi A Bittersweet Life patří mezi ty chválenější a známější asijské filmy. Bylo tedy jen otázkou času, než se Hollywood pokusí o remake, a právě ten už je na cestě. Příběh mafiánského… (více)

Filmasia 2008

Filmasia 2008

30.11.2008

Čtvrtý ročník festivalu asijských filmů se uskuteční 4. – 7. prosince v pražských kinech Světozor a Aero a přinese filmy z Číny, Koreje a Japonska. Z nejznámějších režisérských jmen se v programu… (více)

Reklama

Reklama