Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píšící režisér M. Night Shyamalan (Vesnice, Znamení, Vyvolený, Šestý smysl) přináší originálně pojatý příběh svým dětem – Žena ve vodě. Údržbář Cleveland Heep (Paul Giamatti) se straní lidí a tiše žije mezi vyhořelými žárovkami a pokaženými spotřebiči obytného komplexu Cove. Jednou však přijde noc, která navždy změní jeho život - objeví tajemnou mladou ženu Story (Bryce Dallas Howard), která žije v přívodních šachtách pod bazénem obytného komplexu, kde se stejně jako on skrývá před zraky ostatních. Cleveland zjišťuje, že Story je vodní nymfa z pohádek na dobrou noc, které tajemná stvoření brání v tom, aby podnikla náročnou cestu z našeho světa do toho jejího. Story je obdařena schopností předjímat osudy Clevelandových sousedů, jež jsou úzce svázány s tím jejím. Společně pak všichni musí rozluštit sled tajemných kódů, které jí opět otevřou cestu ke svobodě. Čas však běží jako splašený kůň a lhůta, během které se Story může vrátit domů, se chýlí ke konci - ale všichni nájemníci dávají své životy solidárně v sázku, aby jí pomohli. Cleveland je pojednou nucen utkat se s démony, se kterými do Cove přišel a kteří se jej drží, všichni obyvatelé domu pak musí užít zvláštních schopností, jež jim Story pomohla objevit, aby zachránili nejen její svět… ale i ten náš. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (534)

Matty 

všechny recenze uživatele

Pohádka? Provokace? Pitomost? Tento film nebude snadné zhodnotit a myslím to vážněji než kdy jindy. Hned na úvod vtipná, chytře vyřešená scéna s likvidací brouků – originální představení koktavého správce bytového komplexu, kam nově přichází arogantní filmový kritik, tudíž první problém . Ať si Shyamalan ve svých (beztak lživých) dokumentech říká co chce, tohle laciné provokování je hodně ubohé. Tím se dostáváme ke druhému problému – cokoliv proti režisérově záměru řeknete/napíšete, může být použito proti vám s odůvodněním, že to, čili vaše negativní reakce, byl záměr pana „mám ego nemalé“. Ten si přihřívá polívčičku ve spasitelské roli nadějného spisovatele, což je problém třetí . Dalším a zdaleka nejzásadnějším problémem jsou četné logické díry ve scénáři, zahrnující mimo jiné ochotu všech postav uvěřit existenci vodní víly a jejího světa, všechna měřítka překračující komplikovanost (slušelo by se napsat „pošahanost“) onoho světa a v neposlední řadě lehkovážné skládání jednotlivých scén za sebe. ___ Žena ve vodě má problém. Nejeden problém. Co s ní? Potopit, utopit, zapomenout, coby blbost zavrhnout? Zkoumat, analyzovat, hledat skryté symboly? První přístup je pohodlnější, vlastně od nás mnoho nevyžaduje, jenom sedět na zadku, čučet na tu debilní pohádka a hlasitě klít. Druhý přístup buďto odsoudíme nasupeným výkřikem „se na to můžu…“, nebo odvážně, pro svou důvěřivost v Shyamalanovu sofistikovanost snad trochu naivně, ponoříme hlavy do bazénu. Prvotní zjištění? Smrdí chlórem. Druhotní zjištění – Paul Giamatti hraje opět výborně. Snadno vyvoditelný fakt, neboť jeho podivínskému chlapíkovi s pupkem a temnou minulostí se budete těžko smát na místech, kde to režisér nezamýšlel. Těch je většina, z toho lze subdukční metodou odvodit další skutečnost – Žena ve vodě není moc vtipná. Naopak, v momentech, kdy by vtipná být měla/chtěla (setkání kritika se scruntem), nás nutí k zamyšlení nad duševní pohodou režiséra. Má jít o projev maximální nezávislosti, „autorství“ (režie, scénář, do značné míry i produkce v rukou jediného člověka), nebo o otevřený útok, o výzvu k válce? Bude podobná výzva zajímat diváka? Má ho vůbec zajímat? ___ V jádru banální pohádka je pohledem nezasvěceného (snad každý kromě režiséra) překombinována, těžko srozumitelná a jako pohádka tudíž neakceptovatelná. Zajímavější jsou myšlenky kolem ní vyvstávající, ne nutně myšlenky zapracované do mnohovrstevnaté sítě úmyslně. Věčné zkoumání hranic mezi fikčním a skutečným světem dostává zcela ojedinělou podobu, jelikož se sami stáváme svědky vzniku příběhu, který není o ničem, pouze sám o sobě. Story: cosi magického vynořené z hlubin čehosi všedního. Nosí každý kdesi v nitru podobnou Story, jinak známou jako „múza“, nebo musíme vyčkat, až sama přijde? Pakliže ano, podle čeho si vybírá své „nositele“? Je v tom nějaký plán? Osud? A jaký význam má postava, kterou si Shyamalan napsal přímo na tělo? Forma pokání po vzoru Kimova Jara, léta… ? Nezažírám se do toho příliš? Nedokážu přesně popsat, co mi na tom filmu dělalo radost a co mě na něm rozčilovalo. Zcela určitě vím, že vyprovokoval mé zlenivělé mozkové závity k činnosti asi zbytečné (beztak je to jen pohádka s poselstvím), leč, je-li podnětem k ní film, zároveň činnosti potěšující. 80% Zajímavé komentáře: Renton, kiddo, Bluntman, Nick Tow, Natascha, Wormboy, jahol, E=mc2, Triple H, Ulrich () (méně) (více)

gogo76 

všechny recenze uživatele

V kútiku duše som dúfal, že budem zdieľať to nadšenie s tými užívateľmi, ktorých film oslovil a dali mu štedré 4-5 hviezdičkové hodnotenie. Bohužiaľ nezaradil som sa medzi nich, miestami to bola naozaj veľká nuda. Za zmienku stojí kvalitný filmový doprovod a posledná tretina filmu. Pointa nulová, režisér v jednej z menších úloh nijako neoslnil a tu niekde začala jeho bezradnosť, ktorá sa ťahá dodnes a nie a nie nadviazať na úspech svojich starších filmov. Slabý priemer. 50%. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Po extrémně nedoceněné VESNICI další skvělý počin Mr.Shaymalana, u kterého mám pocit, že se film od filmu vzdaluje mainstreamovému divákovi, což kvituji s povděkem. Stejně jako v případě předešlého filmu nádherně atmosférická záležitost s výbornou Howardovou hudbou, několika silnými momenty a Giamattim, který jde definitivně do mé herecké TOPky. Koho znechutila pointa Vesnice (ne které ale film nestál, ať si kdo chce co chce říká), ten se ničeho podobného zde nedočká. Shyamalan upustil od svého tradičního trademarku překvapivých závěrečných rozuzlení (pokud nepočítám odhalení "Strážce"), ale už od začátku rozvíjí originální pohádkovou mytologii, která z tohoto filmu místy činí cosi, co by se dalo nazvat "divný", ale tuze zajímavý film. Bezvadně se o něm debatí se stejně postiženými filmovými fandy a nic neztrácí ani s druhým shlédnutím. Takže říkám "Jen houšť a větší kapky!", příště to už bude za 5*, pane Shyamalan. Jenom doufám, že ho od další práce neodradí nepříliš příznivý ohlas divácke obce a filmových kritiků (ty zvládneš, Shyi, pošleš na ně Skrunty a bude klid :o) ). ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Jak už se někde psalo, Shyovy filmy, které prošly výhní kompromisů, byly lepší, než tento, u kterého dostal (vynutil si) MNS volnou ruku. Jeho Vesnice a Znamení se mně velmi líbily, budoval atmosféru a "překvapivé" konce jsem si užíval, ale tady: těžko říct, proč Žena ve vodě dopadla tak, jak dopadla. Takřka nekoukatelný, místy poloamatérský film, který sráží režisérovy manýry a sebezahleděnost. Jediný, kdo se svého úkolu zhostil snad nejlépe, je famózní James Newton Howard, jehož hudba zcela absurdně snímek drží nad vodou, resp. nad odpadem! Myslím si, že Shyův styl se už začíná lidem přejídat a že by měl přijít s něčím novým, ale bojím se, že u MNS to bude problém opustit když né styl, tak aspoň zaběhnutou kostru filmů. ()

Molly 

všechny recenze uživatele

Rok a půl mi trvalo, než jsem se odhodlala Ženu ve vodě zkouknout. Ne že bych dala na kritické ohlasy, ale tak nějak jsem cítila, že ještě nenastal ten správný čas. Shyamalana mám moc ráda, obdivuju, jak se v každém svém filmu snaží být invenční, jeho scénáře jsou netuctové, závěrečné pointy ohromující. Žena ve vodě je jiná, vnímám ji hlavně jako pohádku pro režisérovy děti i jeho samotného. Ať si říká, kdo chce, co chce, příběh je velmi silný a nad tím, jak rychle všichni hlavní postavě uvěřili nebo z čeho kluk vyčetl proroctví, se odmítám pozastavovat, protože, jak už bylo řečeno, je to pohádka. A Freddy Rodríguez posilující jenom polovinu těla je pak třešničkou na tomhle kouzelném dortu made by Mr. Shy:-) ()

Galerie (45)

Zajímavosti (17)

  • Ve filmu se měl původně objevit i Philip Seymour Hoffman, ale kvůli kolizi s jiným natáčením se role musel vzdát. (imro)
  • Shyamalanův přerod na pohádkáře si vyžádal rozpočet ve výši 70-ti milionů, a už během úvodního víkendu (21. – 23. 7. 2006) vystrašil producenty ziskem vo výšce 18 mil. dolarů. Stačilo to jen na třetí místo, ze kterého následoval rychlý sestup, a celkový výdělek v kinech USA se vyšplhal na jen 42,2 milionů. (imro)

Související novinky

A profesorem Moriartym se stává...

A profesorem Moriartym se stává...

30.09.2010

Když se mluvilo o obsazení hlavního padoucha v Sherlocku Holmesovi 2, padala zvučná jména: od Brada Pitta přes Hugha Laurieho až po Daniela Day-Lewise. Roli nakonec získal Jared Harris. Kdo, k čertu,… (více)

Shyamalan: Rostliny jsou špatné, áno?!

Shyamalan: Rostliny jsou špatné, áno?!

01.06.2007

Nightovi (jak mu říkají anglicky mluvící publicisté, pro něž je přízvisko Shyamalan nezvládnutelný jazykolam) se to nakonec podařilo. Jak asi víte, po vlažně přijaté Ženě ve vodě už se hollywoodští… (více)

Blizard ve filmu

Blizard ve filmu

10.05.2006

Resident Evil, Doom, Mortal Kombat, Alien vs. Predator, Street Fighter, Super Mario Bros, Wing Commander a Dvojitý drak mají něco společné s novým projektem v těchto chvílích dorážejícím na pracovní… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno